24.6 C
València
Divendres, 13 juny, 2025

Les matriculacions de turismes a la Comunitat Valenciana augmenten un 66,8% a l’abril amb 15.911 unitats

Les matriculacions de turismes a la Comunitat Valenciana han experimentat un increible creixement del 66,8% durant el mes d’abril, arribant a un total de 15.911 unitats, segons les dades proporcionades per les associacions de fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto) i venedors (Ganvam). Aquest increment s’emmarca dins d’una tendència positiva que ha vist un augment total de les matriculacions de turismes i vehicles tot terreny del 54,4% des de gener de l’any actual, amb 51.237 unitats venudes.
Un aspecte destacable és que la Comunitat Valenciana, mig any després de les devastadores inundacions que van causar la pèrdua de molts vehicles, lidera el creixement a nivell nacional, on les matriculacions han crescut un 12,2% des de gener. Segons les associacions del sector, l’impuls en les vendes és en gran part gràcies a les ajudes del Pla Reincia Interlocutòria+, dissenyat per ajudar als vehicles afectats per les inundacions, que s’ha convertit en un important estímul per al mercat.
En particular, la província de València destaca amb un excepcional augment del 138,1%, exercint un lideratge amb 6.466 unitats matriculades a l’abril. A Alacant, les matriculacions han crescut un 41,29%, amb un total de 7.891 unitats, mentre que Castelló ha registrat un augment del 25,32%, amb 1.554 unitats.
A més, en l’àmbit de la sostenibilitat, les matriculacions de turismes i tot terrenys elèctrics han augmentat un espectacular 142% durant l’abril, amb 794 unitats venudes. Els vehicles híbrids enchufables han vist un creixement del 125,47%, amb 5.639 unitats matriculades. Per la seua banda, les matriculacions de vehicles de gas han augmentat un notable 163,07%, amb 755 unitats.

Últimes notícies

Vaga de metges en la Comunitat Valenciana aconseguix un seguiment pròxim al 90%

La vaga convocada pel sindicat CESM en la Comunitat Valenciana aconseguix un seguiment pròxim al 90%, amb alts nivells de participació a Castelló, Alacant i València.

Compromís exigix una investigació després de considerar insuficients les explicacions de Sánchez pel cas Koldo

Joan Baldoví, síndic de Compromís en Les Corts Valencianes, qualifica d'insuficients les explicacions del president Pedro Sánchez després de la dimissió de Santos Cerdán per corrupció i demana una investigació en profunditat.

Consum incrementa un 6% la compra de creïlla nacional i aposta pel producte de proximitat

La cooperativa Consum compra 13.200 tones de creïlla d'origen nacional, un 60% del total, augmentant un 6% respecte a la temporada passada i promovent varietats locals i el producte de proximitat.

Detingut a Petrer un home acusat d’11 agressions sexuals des de 2017 a Elda i Petrer

La Policia Nacional arresta a un home de 42 anys a Petrer per 11 agressions sexuals comeses entre 2017 i 2025 contra 10 dones a Elda i Petrer, Alacant.

Inflació a Espanya: La Comunitat Valenciana entre les regions amb major augment al maig

La inflació acumulada en els cinc primers mesos del 2025 mostra variacions significatives entre comunitats autònomes espanyoles, amb la Comunitat Valenciana i Ceuta destacant pels seus increments.

FAMPA València denuncia que milers de menors patixen les conseqüències de la mala gestió després de la DANA

FAMPA València denuncia la persistència de problemes en centres escolars més de set mesos després de la DANA, afectant milers de menors per una gestió institucional ineficaç.

L’IPC al maig puja al 2,2% en la Comunitat Valenciana amb un repunt en els preus d’aliments al 2,6%

L'IPC en la Comunitat Valenciana s'incrementa una dècima al maig fins al 2,2% amb una inflació alimentària que puja al 2,6%. A Espanya, l'IPC se situa en el 2% mentres la inflació subjacent marca el 2,2%.

Presó per a parella amb orde d’allunyament per robatoris en vivendes de València

Una parella ha sigut empresonada per robatoris continuats en vivendes de les comarques de La Safor i La Ribera Baixa, València. Ell incomplia una orde d'allunyament respecte a ella.