El primer país que ja comença a posar la tercera dosi contra la Covid-19

La tercera dosi del vaccí contra la Covid-19 cada cop sobrevola més a prop. Els diferents governs comencen a pensar si serà necessària la seva injecció, però ja n'hi ha que s'ho han plantejat seriosament i la comencen a oferir als seus ciutadans.

 

Aquest és el cas d'Israel, un país que ja es va desmarcar de bon principi amb la gran efectivitat de vaccinació als seus veïns i veïnes. Ara, en una decisió capdavantera, ha decidit començar posar la tercera dosi de la vacuna contra la Covid-19. En concret, ho farà als majors de 60 anys.

 

Segons recull la premsa local, el ministeri de Salut ho ha decidit aquest dijous i, a partir de diumenge, oferirà una dosi extra de la vacuna de Pfizer-BioNTech a aquest grup d'edat. 

 

Israel, amb el 61% de la població vacunada amb dues dosis, és el primer país que anuncia l'inici d'una campanya de vacunació de reforç. Una decisió que s'ha pres un dia després que Pfizer hagi publicat dades preliminars que indicarien una millor protecció a la variant Delta amb la tercera dosi.

 

La informació que ha proporcionat la farmacèutica es basa en un estudi amb només una vintena de persones. Així mateix, encara, no s'ha revisat científicament. De totes maneres, Pfizer planeja demanar a l'agost l'autorització del regulador dels Estats Units per posar la tercera injecció de la vacuna contra la Covid-19.

 

Les farmacèutiques preparen la tercera dosi

Tot i no confirmar-se científicament l'efectivitat de les terceres dosi de la vacuna, Pfizer i Moderna ja preparen noves remeses. Aquestes anirien destinades a certs grups de població més vulnerables.

 

La intenció principal és reforçar les dues dosis ja administrades anteriorment. Aquesta serviria de record per minimitzar al màxim l'impacte de noves mutacions del virus.

 

En aquest sentit, l'Administració d'Aliments i Fàrmacs (FDA) dels Estats Units i l'Agència Europea del Medicament estan estudiant aquesta opció de la tercera pauta. Les farmacèutiques, tot i no garantir el seu resultat, ja treballen en provisions i esperen publicar dades definitives.

 

Pfizer i Moderna, les principals administradores del vaccí, ja planegen quan s'hauria d'inocular la tercera dosi de les seves respectives fórmules. En recomanen l'administració a qui ja tingui les dues dosis posades sis mesos abans. 

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.