21.9 C
València
Divendres, 30 maig, 2025

La Diputació de València convocarà sessió especial per a les víctimes de la DANA

La Diputació de València ha decidit incloure una sessió monogràfica en la seua comissió encarregada de l’estudi sobre la DANA (Depressió Aïllada en Nivells Alts), amb l’objectiu de donar veu a les víctimes d’esta tragèdia climatològica que va afectar diversos municipis.

En esta sessió seran convidats tant els representants d’associacions de víctimes com els alcaldes dels municipis afectats. El propòsit és informar-los sobre les accions realitzades per la corporació provincial i arreplegar les seues propostes per a futures accions i reparacions.

- Advertisement -Telegram València Diari

Sessió monogràfica per a víctimes de la DANA

Esta iniciativa va ser presentada pel PSPV i Ens Uneix i ha rebut l’aprovació unànime de tots els grups polítics representats en la Diputació. La convocatòria es realitzarà després de la declaració del president de la Diputació, Vicent Mompó, davant la jutgessa de Catarroja, que investiga la causa, i coincidint amb la conclusió de les sessions informatives previstes en la comissió.

Transparència i participació ciutadana

Vicent Mompó va destacar que la Diputació ha mostrat transparència des del primer moment, informant puntualment sobre les seues actuacions dins de les seues competències i romanent oberta a la participació ciutadana, malgrat que inicialment no es va plantejar l’assistència de les associacions de víctimes.

Col·laboració conjunta i respecte al procés legal

El president va subratllar que les sessions informatives han permés treballar de manera conjunta i va demanar que esta col·laboració continue, emfatitzant la importància de no convertir la comissió en un tribunal sobre els fets succeïts el 29 d’octubre.

A més, Mompó va proposar que la sessió se celebre després de la seua declaració judicial, per respecte al procés legal, i en finalitzar les activitats informatives planejades.

Ordre del dia de la sessió

L’orde del dia inclourà un repàs de les sessions anteriors i un espai perquè les associacions i alcaldes manifesten les seues inquietuds i suggeriments.

Participació dels comités locals

D’altra banda, el grup polític Compromís va sol·licitar també la invitació als comités locals d’emergència i reconstrucció per a participar en la quinta sessió, la qual estarà dedicada als treballs de reconstrucció.

Valoracions dels grups polítics

Des del PSPV, la diputada Eva Sanz va qualificar esta invitació com una necessitat moral i de dignitat, destacant la importància d’escoltar les víctimes per a comprendre les seues necessitats i explicar les actuacions de la Diputació durant eixos moments crítics.

Natalia Enguix, vicepresidenta primera i diputada de Ens Uneix, va demanar treballar amb empatia i de manera positiva, fent costat als qui van patir pèrdues humanes o danys materials considerables.

Per part de Compromís, Dolors Gimeno va emfatitzar que les associacions busquen justícia i reparació, per la qual cosa va demanar que esta sessió monogràfica siga efectiva i no sols simbòlica, arreplegant realment les demandes dels afectats. També va lamentar que estes associacions no hagueren sigut convidades a les sessions informatives anteriors.

En contrast, Reme Mazzolari, diputada del PP, va expressar el suport del seu grup a la moció però va advertir que no s’ha d’usar a les famílies com a instruments polítics ni generar crispació.

Finalment, el diputat de Vox, Sergio Pastor, es va mostrar a favor d’escoltar les víctimes i va afegir la importància d’incloure també als alcaldes en esta sessió, insistint que no es convertisca en un fòrum polític.

Objectius de la sessió especial

Esta sessió especial busca consolidar un espai de diàleg i participació per a millorar les accions de la Diputació enfront de les conseqüències de la DANA i avançar cap a una reparació justa i efectiva per a les víctimes.

Últimes notícies

Ron Gourlay, nou conseller delegat de futbol del València, es retroba amb Carlos Corberán

El València CF ha designat a Ron Gourlay com a nou conseller delegat de futbol, reforçant el seu projecte per a tornar a l'elit del futbol europeu al costat de Carlos Corberán.

Manifestants de la vaga general exigixen la dimissió de Carlos Mazón per les morts de la dana

1800 manifestants a València reclamen la dimissió de Carlos Mazón per les 228 morts causades per la dana, a més exigixen pujada salarial, millors servicis públics i rebutgen la gentrificació i el feixisme.

El rei Felip VI insta empresaris a prioritzar la reconstrucció després de la dana a la Comunitat Valenciana

El rei Felip VI reclama als empresaris mantindre el focus en la reconstrucció de la Comunitat Valenciana després de la dana, destacant la col·laboració públic-privada i els reptes econòmics actuals.

Manifestació a València reclama la dimissió de Mazón set mesos després de la letal DANA

Milers protesten a València demanant la dimissió del president Mazón en complir-se set mesos de la DANA que va causar 228 morts i danys milionaris.

Unes mil persones exigixen a Alacant la dimissió de Mazón per la gestió de la DANA

Unes mil persones marxen a Alacant per a exigir la dimissió de Carlos Mazón després de la gestió de la DANA que va afectar a València. Mobilització social i política reclamen responsabilitats.

Unes mil persones es manifesten a Alacant per a exigir la dimissió de Carlos Mazón després de la gestió de la DANA

Unes mil persones protesten a Alacant contra el president de la Generalitat Carlos Mazón per la seua gestió de la DANA que va afectar la província de València fa set mesos.

Manifestació a València exigix la dimissió de Mazón set mesos després de la tragèdia de la DANA

Milers de persones protesten a València reclamant la dimissió del president Mazón set mesos després de la DANA que va causar 228 morts i danys milionaris.

La Metja dels ulls

En este llibre es conta la història de Carmen Piera (1918-1976), una dona de les que deixen una marca indeleble al seu pas per la vida, tant en el seu poble, Sueca, com en l’àmbit professional, particularment com a metja oftalmòloga