El XXVI Trofeu SM la Reina juntament amb la XXXVII Copa Almirall Sánchez-Barcaíztegui es prepara per a la seua edició 2025 a València amb una flota destacada de 106 embarcacions provinents de deu països distints. Esta regata emblemàtica del Real Club Nàutic de València ha tancat inscripcions amb un ampli elenc internacional que reforça el seu prestigi.
Este esdeveniment forma part del Calendari Oficial de la Real Federació Espanyola de Vela (RFEV) i és puntuable tant per al Circuit Mediterrani de Vela com per a la Lliga de creuers de la Comunitat Valenciana, consolidant la seua importància en el circuit nacional i internacional.
Inici de les competicions
Les competicions arrancaran amb la Offshore ORC A2 que salparà de València el 27 de juny i tornarà el 29 de juny. Esta modalitat cobrirà un recorregut de 220 milles nàutiques i comptarà exclusivament amb una flota espanyola de 12 unitats, a més de ser el Campionat Autonòmic A2 de 2025.
Regates Inshore
Durant el primer cap de setmana de juliol, del 4 al 6, es desenrotllaran les regates Inshore que inclouran les categories ORC i J80. Estes realitzaran recorreguts sobrevent-sotavent, mentres que la classe promoció competirà en proves costaneres i la classe Open alternarà entre recorreguts costaners i sobrevent-sotavent. La diversitat d’estils destaca l’amplitud tecnològica i estratègica que oferix la competició.
Participació internacional
Quant a la participació, Espanya lidera amb la majoria d’embarcacions, però la llista inclou vaixells de països com Itàlia, Alemanya, el Regne Unit, República Txeca, Països Baixos, Suïssa, Montenegro, Turquia, Unió dels Emirats Àrabs i l’Argentina. Esta pluralitat nacional ha sigut destacada per Rafel Xirivella, director de la regata, qui va subratllar la qualitat i tradició que aporten a la regata, especialment la presència de l’Armada Espanyola amb dos unitats de la classe J99.
Categories i embarcacions
Per categories, ORC 0 inscriu 8 embarcacions, ORC 1 compta amb 11 vaixells amb predominança de models Swan 45, Swan 42 i DK46. La categoria ORC 2 és la més nombrosa amb 19 participants, seguida per ORC 3 amb 13, ORC 4 amb 8. En la classe Open es registren 15 unitats, Promoció amb 11 i els monotips J80 amb 9 inscrits.
Una edició destacada
Esta edició del Trofeu SM la Reina destaca no sols pel seu número rècord de participants i la varietat internacional, sinó també per la qualitat i competitivitat de la flota que farà de València l’epicentre de la vela al Mediterrani a la fi de juny i principis de juliol.