La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens, un de 52 anys resident a Xàtiva i un altre de 30 anys a La Corunya, com a presumptes responsables d’estafar aproximadament 10.000 euros a una veïna d’Oliva, València.
La víctima, ciutadana lituana resident a Oliva, va denunciar haver sigut enganyada a través d’una aplicació de missatgeria instantània. Un desconegut la va persuadir per a invertir inicialment 150 euros en un negoci que suposadament consistia en la compra de productes de neteja per a obtindre beneficis posteriors.
Les transferències i els comptes bancaris
Amb el pas dels dies, la dona va anar realitzant transferències de diners significatives a diferents comptes bancaris, algunes amb residència fiscal a Lituània, i altres a Espanya i Veneçuela. En total, la suma estafada va rondar els 10.000 euros.
Un frau relacionat amb criptomonedes
Este mode d’operar amagava un frau relacionat amb negocis il·lícits de criptomonedes. Segons la Guàrdia Civil, la plataforma utilitzada pels sospitosos no està registrada ni autoritzada per la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), per la qual cosa es considera totalment il·legal a Espanya.
Les diligències judicials
Les investigacions i diligències han sigut remeses al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Gandia per al seguiment del cas i les accions judicials corresponents.
Alerta sobre estafes en plataformes digitals
Este cas alerta sobre la creixent modalitat d’estafes via plataformes digitals il·legals que oferixen inversions fraudulentes, especialment en criptomonedes, i la importància de verificar la legalitat i regulació de les plataformes abans de realitzar qualsevol inversió.









