Mastodon
29.4 C
València
Diumenge, 7 setembre, 2025

Cap de setmana en la Comunitat Valenciana: baixen les màximes, núvols i ruixats en el litoral nord

El cap de setmana arriba amb ambient més fresc en la Comunitat Valenciana. Les temperatures màximes descendixen amb claredat i predominaran els cels nuvolosos, amb ruixats amb tempesta en el litoral de la mitat nord, sobretot el dissabte. El vent bufarà en general de component este i el diumenge tendirà a ser fluix i variable, mentres les màximes repuntaran en àrees interiors.

Divendres i dissabte: nuvolositat i aiguats en el litoral nord

Segons la previsió, este divendres la mitat nord tindrà cel nuvolós i ruixats ocasionalment amb tempesta en el litoral, remetent a la vesprada i sense descartar que siguen localment forts. En la resta, dominaran els intervals de núvols alts amb alguns bancs de núvols baixos a primeres i últimes hores. Les màximes baixaran de manera notable i les mínimes pujaran lleugerament o quedaran sense canvis, un comportament coherent amb més nuvolositat i flux marítim que limita el calfament diürn. El vent serà de l’est, moderat en el litoral i fluix amb intervals de moderat a l’interior, excepte a Castelló, on es mantindrà fluix i variable.

El dissabte continuarà la inestabilitat en el litoral de la mitat nord, amb ruixats a estones tempestuoses que tendiran a remetre a la vesprada i que podrien ser puntualment intensos. En la resta del territori predominaran els intervals de núvols alts amb algunes de baixes i no es descarta algun plugim. Les màximes tornaran a baixar o es mantindran contingudes i les mínimes repetiran valors o descendiran lleugerament. El vent seguirà de l’est, amb moderat en la costa i fluix amb intervals de moderat a l’interior; a la província de Castelló persistirà fluix i variable.

Diumenge: repunt tèrmic a l’interior

El diumenge s’esperen intervals nuvolosos i una situació més estable. Les mínimes presentaran canvis lleugers, mentres que les màximes pujaran, amb ascens notable en zones de l’interior després de dos jornades més fresques. El vent serà fluix i variable, amb intervals de moderat del sud-est en el litoral i d’oest a l’interior durant les hores centrals, la qual cosa afavorirà una sensació tèrmica més temperada a l’interior.

En les últimes 24 hores, les capitals de província han registrat estos valors extrems: Castelló 23,9 i 29,7; València 24,6 i 32,3; Alacant 22 i 31,1. Estes dades reflectixen la contenció de les màximes, més marcada en el nord.

En la mar, es preveu mar de fons de l’est d’al voltant d’1 metre i estats de marejadilla a maror. En les aigües costaneres de Castelló, el vent rolará de E a NE amb ratxes, amainant a la vesprada, amb possibilitat de xàfec o tempesta. Enfront de la costa de València bufarà E i NE força 3 a 5 amb ratxes i no es descarta algun xàfec. A Alacant, el vent serà del sud força 4 a 5, temporalment variable cap a mitjanit i rolando a E i NE, amb maror que augmentarà a forta maror al final, per la qual cosa convé extremar la precaució en la navegació d’esbarjo.

Últimes notícies

Alex Márquez, Folgat i Piqueras segellen el 45é ple espanyol en el GP de Catalunya

Els espanyols van véncer en MotoGP, Moto2 i Moto3 i completen el quint ple de 2025. Espanya aconseguix 778 triomfs en el Mundial amb un domini coral.

Ángel Piqueras firma una victòria molt important en Moto3

El pilot de KTM es va imposar en el GP de Catalunya de Moto3 i va subratllar que el triomf és molt important. Va destacar la gestion del neumatico i la posicion al capdavant.

Daniel Holgado celebra la seua primera victòria en Moto2 en el GP de Catalunya

L'alacantí aconseguix el seu primer triomf en Moto2 a Catalunya amb Kalex i ho considera un gran dia, fruit d'un treball constant després del seu recent podi a Àustria.

València Basket cau 92-85 davant UCAM Murcia en el seu primer test de pretemporada

UCAM Murcia es va imposar 92-85 a València Basket a Iecla en el primer amistós de la pretemporada. Un parcial 11-0 en l'últim quart i l'encert exterior van decidir malgrat el debut de quatre fitxatges.

Aemet activa el nivell taronja per pluges i tempestes en la Comunitat este dilluns

La Aemet activa el nivell taronja des de les 12.00 fins a la mitjanit per pluges intenses i tempestes en el nord d'Alacant, el sud de València i tota la província de Castelló.

Deu ferits en dos accidents de trànsit a Sagunt i Alginet

Deu persones resulten ferides en dos sinistres quasi consecutius en l'A-23 i l'A-7. El CICU va activar Samu i SVB i els ferits van ser traslladats a hospitals.

València es manté quart i Vila-real sext en la classificació del segle de Cihefe

El rànquing històric de Cihefe situa a València en la quarta plaça i a Vila-real en la sexta, en una taula que pondera Lliga, Copa i competicions europees.

Daniel Holgado s’estrena en Moto2 amb un triomf autoritari a Montmeló

Daniel Holgado va véncer amb claredat en el GP de Catalunya de Moto2 eixint des de la pole. Dixon i Daniel Muñoz van completar el podi i Manuel González va ampliar el seu lideratge.