Mastodon
25.2 C
València
Dilluns, 8 setembre, 2025

Cel nuvolós i màximes en ascens, amb tempestes aïllades en el sud de València este diumenge

La Comunitat Valenciana afronta este diumenge un dia d’intervals de núvols alts i nuvolositat d’evolució a l’interior. L’escenari deixa una baixa probabilitat de ruixats i tempestes, que podrien ser localment moderades en la mitat sud de la província de València durant la vesprada. Les temperatures màximes pujaran i l’ascens serà notable a l’interior i el prelitoral valencià, amb un ambient més càlid al migdia malgrat els vels nuvolosos. En contrast, les mínimes descendixen de manera lleugera a la província de València, la qual cosa es traduirà en una matinada una mica més fresca.

El vent bufarà fluix i de direcció variable, rolando a component este a partir del migdia. A l’interior de València s’imposarà el flux d’oest, una situació que sol assecar l’ambient interior i que, en la costa, contrasta amb l’entrada de brises humides, capaces d’augmentar la sensació de xafogor.

Dilluns amb canvis de tendència

Per al dilluns s’espera un cel més nuvolós. A partir de la vesprada, l’interior nord de Castelló registrarà ruixats i tempestes que poden ser fortes, mentres que en la resta de la comunitat la probabilitat és baixa i encara menor en el terç sud. El termòmetre també girarà: les mínimes tendiran a pujar i les màximes baixaran, un descens menys acusat en el litoral i amb pocs canvis en la mitat sud d’Alacant. El resultat serà un ambient diürn una mica més suau, alhora que les nits guanyaran en suavitat tèrmica.

El vent del dilluns serà fluix, amb direcció variable al matí i tendència a component este al migdia. A l’interior de València tendirà a imposar-se l’oest. Esta alternança de brises condicionarà la nuvolositat i la sensació d’humitat en el litoral.

En les últimes 24 hores, les temperatures extremes en les capitals han sigut: Castelló, 21,7 i 28,6; València, 21,8 i 28,4; i Alacant, 23,8 i 29,8.

En la mar, les aigües costaneres de Castelló presentaran vents de component este de força 2 a 3, amb períodes de variació temporal i mar de marejadilla. Enfront de València, el vent bufarà de l’est de 3 a 4, amainarà ràpidament a variable 2 a 3 amb predomini del nord i refermarà a la vesprada a sud-est 3 a 4; l’estat de la mar serà de marejadilla i, de manera ocasional, maror. En el litoral d’Alacant, el vent començarà del nord-est de 4 a 5, baixarà a component nord de 2 a 4 i rolará a la vesprada a sud-oest, amb la mar passant de maror a marejadilla.

Últimes notícies

Alex Márquez, Folgat i Piqueras segellen el 45é ple espanyol en el GP de Catalunya

Els espanyols van véncer en MotoGP, Moto2 i Moto3 i completen el quint ple de 2025. Espanya aconseguix 778 triomfs en el Mundial amb un domini coral.

Ángel Piqueras firma una victòria molt important en Moto3

El pilot de KTM es va imposar en el GP de Catalunya de Moto3 i va subratllar que el triomf és molt important. Va destacar la gestion del neumatico i la posicion al capdavant.

Daniel Holgado celebra la seua primera victòria en Moto2 en el GP de Catalunya

L'alacantí aconseguix el seu primer triomf en Moto2 a Catalunya amb Kalex i ho considera un gran dia, fruit d'un treball constant després del seu recent podi a Àustria.

València Basket cau 92-85 davant UCAM Murcia en el seu primer test de pretemporada

UCAM Murcia es va imposar 92-85 a València Basket a Iecla en el primer amistós de la pretemporada. Un parcial 11-0 en l'últim quart i l'encert exterior van decidir malgrat el debut de quatre fitxatges.

Aemet activa el nivell taronja per pluges i tempestes en la Comunitat este dilluns

La Aemet activa el nivell taronja des de les 12.00 fins a la mitjanit per pluges intenses i tempestes en el nord d'Alacant, el sud de València i tota la província de Castelló.

Deu ferits en dos accidents de trànsit a Sagunt i Alginet

Deu persones resulten ferides en dos sinistres quasi consecutius en l'A-23 i l'A-7. El CICU va activar Samu i SVB i els ferits van ser traslladats a hospitals.

València es manté quart i Vila-real sext en la classificació del segle de Cihefe

El rànquing històric de Cihefe situa a València en la quarta plaça i a Vila-real en la sexta, en una taula que pondera Lliga, Copa i competicions europees.

Daniel Holgado s’estrena en Moto2 amb un triomf autoritari a Montmeló

Daniel Holgado va véncer amb claredat en el GP de Catalunya de Moto2 eixint des de la pole. Dixon i Daniel Muñoz van completar el podi i Manuel González va ampliar el seu lideratge.