Mastodon
28 C
València
Dilluns, 8 setembre, 2025

Daniel Holgado s’estrena en Moto2 amb un triomf autoritari a Montmeló

Daniel Holgado va firmar la seua primera victòria en Moto2 amb una carrera impecable en el GP de Catalunya, disputat en el Circuit de Barcelona-Catalunya. L’alacantí va convertir la pole en triomf dominant de semàfor a bandera, mentres Jake Dixon i Daniel Muñoz van completar el podi. Arón Canet, un dels aspirants al títol, es va anar al sòl i es va quedar sense punts.

Folgat va reaccionar perfecte a l’eixida, va tancar la porta a Dixon en la primera corba i va marcar el ritme immediatament. En eixos compassos inicials es va produir la caiguda de Ayumu Sasaki en la corba quatre. Manar des de la pole li va donar al guanyador aire net per a imposar parcials constants i desgastar als seus rivals sense entrar en lluites cos a cos que eleven el risc i el desgast de pneumàtics.

Carrera controlada des de l’eixida

Des de darrere, Manuel González es va obrir pas amb una arrancada excel·lent des de la dotzena plaça fins a situar-se tercer, en un pols amb Izan Guevara que va anar pujant de temperatura. Amb cap fred, el líder del campionat va evitar errors en la primera mitat, fins i tot cedint posició davant Daniel Muñoz per a assegurar ritme i conservar gomes, mentres per davant Folgat i Dixon tractaven d’escapar-se. Canet, per part seua, va recuperar posicions fins a l’octau lloc, però va ser sancionat amb dos posicions per provocar un contacte en la corba quatre.

Muñoz va començar a rodar a ritme de tornada ràpida i va caçar a Dixon. En la frenada de la corba un a l’inici de la sexta volta es va llançar per dins per a superar-lo i es va llançar per Folgat. El líder, no obstant això, va respondre amb una gestió mil·limètrica, consolidant dècima a dècima un avantatge que va desactivar qualsevol intent de caça. Sense errors ni contratemps mecànics, el desenllaç va quedar encaminat.

La prova també va deixar incidents ressenyables com la caiguda conjunta de Jorge Navarro i Filip Salac en la frenada del final de recta. Malgrat l’espectacularitat, els dos van abandonar la pista pel seu propi peu, amb el txec traslladat a la clínica del circuit per a revisió.

Colp a la general

La baralla per la quarta plaça es va resoldre a favor de González després d’un intercanvi intens amb Guevara en les últimes voltes. Canet va acabar en la grava en la corba set i va dir adeu a qualsevol opció de minimitzar danys, mentres Diogo Moreira complia una penalització de tornada llarga per excedir cinc vegades els límits de la pista i concloïa 14é. Amb eixe escenari, González va ampliar el seu matalàs al capdavant del campionat i Moreira no va poder assaltar el segon lloc.

Les sancions arrossegades des de la classificació van condicionar a diversos protagonistes. Barry Baltus, Tony Arbolino, Darryn Binder, David Alonso i Albert Arenas van perdre nou llocs en graella per rodar excessivament lents i ser reincidents, una conducta que Direcció de Carrera castiga per seguretat i que obliga a remuntades arriscades el diumenge. A més, fins a quinze pilots van ser advertits pel mateix motiu, entre ells el propi líder González i el seu principal perseguidor Canet, a més de Moreira, Salac, Joe Roberts, Senna Agius, Mario Aji, Ayumu Sasaki, Yuki Kunii, Collin Veijer, Zonta Van den Goorbergh, Unai Orradre, Marcos Ramírez, Izan Guevara i Eric Fernández. Un nou episodi implicarà sanció directa en competència.

En meta, l’orde va quedar clar: Folgat, primer de principi a fi; Muñoz, segon després de superar a Dixon, que va tancar el podi. A continuació, González va ser quart i Guevara quint. Van completar el top-10 Celestino Vietti, Alonso López, David Alonso, Collin Veijer i Barry Baltus. La victòria de Folgat, construïda sense fissures, suposa un impuls definitiu a la seua adaptació a la categoria i eleva les seues expectatives per a les pròximes cites, mentres el lideratge de González ix reforçat de Montmeló.

Últimes notícies

La defensa d’Argüeso nega assetjar a la jutgessa de la DANA i exigix sentir els guàrdies civils

L'advocat d'Emilio Argüeso reitera que declaren els agents que van redactar la cronologia de la DANA i combat la peça oberta per a estudiar una sanció en contra seua.

Detingut un guàrdia civil a Oliva per agredir al carrer a una detinguda engrilletada

Un vídeo difós en xarxes mostra a un agent derrocant amb una puntada a una dona ja emmanillada. Els fets van ocórrer al juliol i el guàrdia civil ha sigut arrestat.

El Imserso inicia la temporada 2025-2026 amb 7.447 places a 50 euros i viatges amb mascotes

El Imserso ha començat a enviar les cartes per a reservar els viatges 2025-2026. Hi haurà 7.447 places a 50 euros per a rendes més baixes i dos dates d'obertura per comunitats.

Compartir vivenda costa un 61% més en la Comunitat Valenciana que fa cinc anys

El preu de compartir pis en la Comunitat Valenciana s'ha encarit un 60,6% en cinc anys. A Espanya, la mitjana aconseguix 510 € al mes i puja un 9,8% interanual.

La Generalitat reunix el dispositiu davant l’alerta taronja per pluges

La Conselleria d'Emergències convoca a les 11 una reunió en el Centre de Coordinació per a preparar la resposta a l'episodi de pluges. L'alerta taronja s'activa a les 12 amb possibilitat de graníssol, vent i acumulacions de 40-60 l/m² en àrees de Castelló, València i Alacant.

Les morts per calor en la Comunitat ascendixen a 415 este estiu, 22 en l’última setmana

El sistema MoMo comptabilitza 415 defuncions atribuïbles a la temperatura des de l'1 de juny en la Comunitat Valenciana. Alacant concentra set de cada deu.

La defensa d’Argüeso demana sentir els guàrdies civils i rebutja la sanció per assetjar a la jutgessa

La defensa d'Emilio Argüeso insistix a citar als guàrdies civils autors de l'informe cronològic de la dana i recorre la possible sanció de la instructora. Nega assetjar a la jutgessa i qüestiona la negativa a practicar eixa prova.

Pluges molt fortes i risc torrencial en el nord de Castelló este dilluns

La Comunitat Valenciana espera ruixats i tempestes des del migdia, amb possible intensitat torrencial en el litoral nord de Castelló. Les màximes descendixen i el vent rolará a este.