Mastodon
25.9 C
València
Dilluns, 8 setembre, 2025

Dos detinguts a Elx per retindre, emmanillar i apunyalar a un jove

Dos hòmens de 28 i 30 anys han sigut detinguts a Elx per retindre, emmanillar amb brides i apunyalar amb una arma blanca a un jove de 29 anys. La víctima va patir dos ferides en el coll i dotze punyalades en l’abdomen, amb perforació de l’intestí prim i lesions en el fetge, a més de contusions per tot el cos. Després de diversos dies ingressat a l’Hospital General, evoluciona de manera favorable i ja ha rebut l’alta.

El cas es va conéixer quan la Policia Local va alertar de la troballa d’un home greument ferit en una vivenda unifamiliar de la ciutat. A l’arribada de la Policia Nacional, el ferit ja havia sigut traslladat d’urgència a causa de la gravetat de les lesions, la qual cosa va permetre la seua atenció immediata i estabilització.

Indicis que descarten l’autolesió

En el domicili romanien els dos sospitosos, que van tractar de justificar l’ocorregut al·legant que el ferit patia una malaltia mental i que s’havia autolesionat; van afirmar haver-lo lligat per a evitar que continuara fent-se mal. La investigació va descartar eixa versió en detectar indicis incompatibles amb unes autolesions: múltiples signes de violència, restes de cinta adhesiva ensangonada i una vidriera trencada des de l’interior, indicis que apunten al fet que la víctima va intentar fugir.

Durant el registre es va intervindre a més un ganivet de grans dimensions amb la fulla parcialment doblegada, que podria ser l’arma utilitzada. L’estat del ganivet i la localització de les ferides suggerixen l’ús d’una força considerable i una agressió sostinguda, difícilment atribuïble a un mal autoinfligit.

Amb estes proves, el grup de Delinqüència Violenta de la Comissaria d’Elx va arrestar als dos hòmens. Se’ls imputen delictes de detenció il·legal i homicidi en grau de temptativa, figures que castiguen tant la privació de llibertat com la intenció de posar fi a la vida d’una altra persona encara que el resultat no siga mortal.

La investigació roman oberta per a esclarir l’origen de l’agressió i la relació entre els implicats, així com per a delimitar el paper de cada un en els fets. La víctima continuarà la seua recuperació després de l’alta, després de superar lesions de gran gravetat.

Últimes notícies

Pluges i vent activen 18 intervencions de bombers a Alacant i forcen suspensions en diversos municipis

El Consorci Provincial de Bombers manté 18 intervencions obertes pel temporal, amb la majoria d'incidències a la Vega Baixa. Alacant, Elx, El Campello i Cox suspenen les classes per prevenció.

El vent provoca la caiguda d’un arbre sobre un autobús escolar a Alzira, sense ferits

Ratxes de vent a la província de València han generat múltiples incidències des de les 17.00. A Alzira, un arbre va caure sobre un autobús escolar sense causar ferits.

La FFCV reobrirà el dimecres el camp de Benetússer, un dels més danyats per la dana

La FFCV reobri este dimecres el Camp Municipal de Benetússer amb un acte a les 18.00 després d'una inversió de 335.000 euros i reconeixements dins del Pla DANA.

Emergències activa la Situació 1 del Pla Especial d’Inundacions en tota la Comunitat Valenciana

La Generalitat activa la Situació 1 del Pla Especial d'Inundacions davant pluges i tempestes. Aemet preveu fins a 60 l/m² en una hora i graníssol gran.

Aemet manté l’avís taronja per pluges intenses en el nord de Castelló

Aemet manté l'avís taronja per pluges amb fins a 60 l/m² en una hora en el nord de Castelló i estén els avisos al sud de València i Alacant el dimarts.

La Guàrdia Civil obri diligències per l’altercat a Moncada amb un regidor

La Guàrdia Civil investiga possibles desordes públics ocorreguts en les festes de Moncada després d'un enfrontament amb el regidor Martín Pérez Aranda. L'edil demana disculpes mentres el PP exigix la seua dimissió i anuncia que traslladarà els fets a la Fiscalia.

Els 4.000 alumnes de Paiporta afectats per la dana tornen amb normalitat a les aules

Sis col·legis i dos instituts reobrin a ple rendiment i marquen la recuperació després de la dana. Només el CEIP L'Horta continua en aules prefabricades durant la transició.

Els col·legis de València afectats per la dana arranquen el curs amb normalitat i més suport a les famílies

Els centres danyats per la dana del 29 d'octubre obrin ja operatius i sense incidències. L'Ajuntament reforça les ajudes, executa obres i prepara plaques solars.