La jutgessa de la DANA demana a À Punt i a Emergències tot el gravat en el Cecopi

La jutgessa que instruïx la causa penal per la DANA a València ha requerit a la televisió pública À Punt, a Emergències de la Generalitat i a la productora contractada per a gravar la sessió que entreguen tot el material audiovisual registrat durant la reunió del Cecopi celebrada la vesprada del 29 d’octubre. El jutjat demana tant imatge com so per a incorporar-lo a les diligències.

Segons dos actuacions difoses pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, la magistrada de Catarroja pren en consideració recents manifestacions del conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, qui va al·ludir a la seua voluntat de facilitar eixes gravacions. A més, diverses acusacions havien sol·licitat formalment que es requerira eixe material a la productora que va ser present aquell dia.

La instructora recorda que ja havia demanat documentació, gravació o acta de la reunió del Cecopi, però al març Emergències va contestar que no s’alcen actes ni es graven les sessions, per la qual cosa no constava cap suport. Eixa absència de registre intern impulsa ara la busca de qualsevol material disponible que permeta reconstruir amb major precisió quina va ocórrer durant la reunió.

Abast i context del material sol·licitat

El nou requeriment es dirigix a À Punt, a Emergències i a la productora amb l’objectiu de recaptar de manera íntegra imatge i so de la reunió. El Cecopi actua com a òrgan de coordinació en situacions d’emergència, per la qual cosa les gravacions poden ajudar a esclarir la cronologia dels fets, el desenrotllament de la sessió i les decisions adoptades en un moment clau de gestió de l’episodi de pluges associat a la DANA.

Si les entitats aporten les gravacions, la causa disposarà d’un material que fins ara no obrava en el procediment i que pot complementar testimoniatges i documents ja incorporats. En cas de no existir registres útils, el jutjat valorarà les següents actuacions per a completar la reconstrucció del succeït aquella vesprada.

Últimes notícies

Les pedregades en la Ribera causen 14,3 milions en danys al camp valencià

La Unió Llauradora ha xifrat en 14,3 milions d’euros les pèrdues al camp valencià per les fortes tempestes de dijous, que han afectat 6.584 hectàrees, sobretot de caqui i cítrics a la Ribera Alta i Baixa.

Les infraccions penals baixen un 9 % a Torrevieja fins juliol però l’alcalde demana més agents

Les infraccions penals a Torrevieja han caigut un 9 % fins juliol de 2026 respecte a 2025, segons el Govern, però l’alcalde denuncia falta de guàrdies civils per a una població en creixement.

Gàtova espera alçar el confinament dilluns si l’incendi continua estabilitzat

Gàtova confia a quedar desconfina este dilluns de vesprada si l’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe manté l’evolució positiva i les condicions no empitjoren.

Hosbec alerta que 15.000 llocs de treball perillen si l’Imserso seguix amb les mateixes tarifes

Hosbec advertix que la no participació dels hotels de la Comunitat Valenciana en l’Imserso pot implicar la pèrdua de 15.000 llocs de treball i 150 milions d’euros si no s’actualitzen les tarifes. La patronal defensa que el programa és clau per a desestacionalitzar el turisme i reclama una revisió urgent dels preus.

Avís groc este dimarts per temperatures de fins a 36 graus al litoral de València

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc al litoral nord i sud de la província de València per temperatures de fins a 36 graus a partir de les 13.00 hores. Este dilluns les màximes pujaran lleugerament i no es descarten ruixats amb tempesta localment forts a València i al sud de Castelló.

Detingudes tres persones a Barcelona i Bunyol per una estafa amb contenidors prefabricats

Tres veïns de Barcelona i Bunyol han sigut detinguts per una presumpta estafa de 47.000 euros en la compravenda de contenidors marítims adaptats com a vivenda, amb víctimes a Sevilla i A Coruña. La investigació de la Guardia Civil continua oberta i no es descarten més afectats.

Detingut un empleat de banca per furtar 25.000 euros a una clienta major a Gandia

La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia un empleat de banca de 29 anys acusat d’estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat. L’home hauria sol·licitat una targeta al seu nom i fet extraccions durant mesos sense el seu consentiment.

El Rototom de Benicàssim acaba amb 25 detinguts i quasi mil denúncies

La Guàrdia Civil ha tancat el dispositiu especial del festival Rototom Sunsplash de Benicàssim amb 25 detencions i 977 denúncies administratives, principalment per infraccions relacionades amb la seguretat ciutadana i el consum de drogues.