Detingut un empleat de banca per furtar 25.000 euros a una clienta major a Gandia

Ejemplo de shortcode con estilo
La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia un empleat de banca de 29 anys acusat d’estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat. L’home hauria sol·licitat una targeta al seu nom i fet extraccions durant mesos sense el seu consentiment.

La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia un empleat d’una sucursal bancària de 29 anys, de nacionalitat espanyola, acusat d’haver estafat 25.000 euros a una clienta d’avançada edat mitjançant extraccions continuades del seu compte durant diversos mesos.

Segons la investigació, l’home hauria aprofitat la seua posició al banc per accedir a les dades de la víctima. Esta dona és estrangera, viu sola des que va faltar el seu espòs i no té familiars a Espanya, fet que la feia especialment vulnerable davant possibles fraus.

La investigació va començar després de la denúncia que la víctima va interposar el passat 2 de març. En eixe moment va alertar que algú havia realitzat extraccions de diners del seu compte utilitzant una targeta al seu nom, fins a sumar un total de 25.000 euros entre el 16 de gener i el 6 de juny.

La dona va explicar als agents que havia decidit donar de baixa la targeta. Per a fer-ho, es va personar diverses vegades en la seua oficina bancària de Gandia, on sempre la va atendre el mateix empleat ara detingut.

Pressió perquè canviara el pin davant d’ell

Segons la denúncia, este treballador li va demanar que canviara el pin d’accés a l’aplicació bancària mentre estava davant d’ell en la sucursal. No obstant això, quan la dona va tornar a casa i va intentar entrar de nou en l’aplicació, va comprovar que el pin era incorrecte i no podia accedir al seu compte.

La informació facilitada per l’entitat bancària als investigadors va permetre aclarir part del recorregut dels diners. El banc va confirmar que les extraccions s’havien efectuat en un caixer automàtic de Gandia en diferents dates.

Els agents van revisar les imatges de seguretat del caixer, where van identificar clarament l’home que realitzava les extraccions. Segons la Guàrdia Civil, es tractava del mateix empleat bancari amb qui la denunciant havia tractat sempre en l’oficina.

Una targeta sol·licitada sense autorització

En un comunicat difós este dilluns, la Guàrdia Civil ha indicat que l’empleat presumptament va sol·licitar una targeta al nom de la clienta sense la seua autorització. A més, no l’hauria donada de baixa quan la dona ho va demanar expressament en la sucursal.

Amb esta targeta i el control sobre les claus d’accés a l’aplicació, l’home hauria efectuat durant mesos extraccions de diners del compte de la víctima. Les operacions van acumular finalment un perjuí de 25.000 euros, quantitat que la dona va detectar en revisar els moviments bancaris.

L’arrestat ha sigut posat a disposició judicial com a presumpte responsable d’un delicte continuat d’estafa. La investigació l’han dut a terme agents de l’àrea d’investigació del Puesto Principal d’Oliva.

Les diligències del cas s’han remés a la Sección Civil y de Instrucción del Tribunal de Gandía Plaza número 3, competent per a continuar amb la instrucció i determinar les responsabilitats penals corresponents.

Últimes notícies

El Valencia Basket supera al Baskonia con 18 puntos de TJ Shorts

El Valencia Basket ha ganado 84-75 al Kosner Baskonia en el Roig Arena, impulsado por los 18 puntos y cuatro asistencias de TJ Shorts. El equipo vitoriano, con solo ocho jugadores disponibles, ha mantenido el partido igualado hasta el tramo final.

Baldoví i Micó criden a mobilitzar-se contra la dreta i Vox

Joan Baldoví i Àgueda Micó han apel·lat a una «revolta cívica» durant el 49é Aplec del Puig. La coalició vol reforçar la seua representació en les eleccions generals del 29 de novembre.

Dos muertos y tres heridos en un choque con tres vehículos en Vila-real

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en un accident amb tres vehicles a la N-340, a Vila-real. Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 10.42 hores.

El tranvía de la L4 recupera el servicio tras el descarrilamiento

La circulació de la L4 de Metrovalencia s’ha représ després de reparar la via, sense ferits en el descarrilament. La L6 també ha recuperat el servici.

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.

El descarrilament d’un tramvia interromp la Línia 4 a València

Un tramvia ha descarrilat este diumenge abans de les 10 hores i ha interromput la Línia 4 entre Pont de Fusta i Empalme. No hi ha ferits i els tècnics treballen per a restablir el servici.