Finetwork es consolida com a quint operador mòbil mentres avança la seua integració en Vodafone España

Finetwork s’ha col·locat com el quint operador de telefonia mòbil a Espanya després de superar a Aire Networks, segons el llistat anual de la CNMC. L’avanç arriba en ple tràmit perquè la companyia passe a estar controlada per Vodafone España, un moviment que pot redefinir la seua situació financera i operativa.

La CNMC elabora el seu rànquing en funció del nombre de línies d’abonats, agregant les dels diferents operadors d’un mateix grup i considerant operacions recents de concentració, com la fusió de Masorange. En la classificació mòbil, Masorange, Telefónica, Vodafone i Digi ocupen les quatre primeres posicions, amb Finetwork en quint lloc, la qual cosa confirma el seu pes creixent en un mercat molt competitiu.

Anuncios

Avals pendents per a la compra

Vodafone España, propietat del fons britànic Zegona després de la seua adquisició al Grup Vodafone, ha sol·licitat a la CNMC autorització per a adquirir la societat que opera sota la marca Finetwork (Wewi Mobile). A més, l’operació ha de rebre el vistiplau de la Junta d’Inversions Exteriors (Jinvex), l’òrgan interministerial que avalua inversions estrangeres, un pas lògic en tractar-se d’una transacció amb control estranger sobre actius estratègics de telecomunicacions.

El maig passat, Finetwork va acudir al jutjat per a obrir un procediment de comunicació d’inici de negociacions amb els seus creditors, el conegut preconcurs. Amb això va buscar temps i un marc ordenat per a pactar el seu deute, entre la creditors figura del qual Vodafone España. Posteriorment, Vodafone va presentar un pla de reestructuració que inclou l’adquisició de la companyia i que va rebre aprovació judicial, establint les bases per a canalitzar els pagaments i assegurar la continuïtat del negoci.

La urgència d’eixe pla va quedar subratllada quan la CNMC va ordenar a Finetwork abonar el seu deute amb Vodafone per servicis majoristes d’accés mòbil i fix, amb la finalitat d’evitar un tall de subministrament. Vodafone havia iniciat accions legals per a reclamar impagaments que ascendirien a diverses desenes de milions d’euros. En este context, el tancament de l’operació i els permisos reguladors són clau per a estabilitzar la relació comercial i donar certitud als clients de Finetwork.

Un mercat que es concentra

El sector de les telecomunicacions a Espanya viu un cicle de consolidació, i la CNMC ja integra en les seues anàlisis els efectes d’operacions com la fusió de Masorange. L’eventual integració de Finetwork en Vodafone permetria unificar la seua base de clients sota una mateixa xarxa i previsiblement reduir costos associats a servicis majoristes, un aspecte que, de materialitzar-se, reforçaria la viabilitat de la marca i la seua proposta comercial.

En el segment de telefonia fixa, Telefónica manté el lideratge, amb Vodafone i Digi en la tercera i quarta plaça, respectivament. La quinta operadora en fix és Colt Technology Services. El mapa competitiu, per tant, varia segons el servici, i els moviments corporatius busquen ajustar posicions per a guanyar escala i marge en els dos fronts.

Anuncios

Últimes notícies

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.