28.5 C
València
Dissabte, 4 octubre, 2025

Compromís exigix a Israel l’alliberament immediat dels membres de la Flotilla

Compromís ha exigit al govern d’Israel l’alliberament immediat i incondicional dels membres de la Sumud Global Flotilla detinguts des de fa més de 48 hores. La coalició qualifica l’arrest d’arbitrari i il·legal i sosté que vulnera el dret internacional, en tractar-se d’activistes que, subratllen, defenien drets humans.

La formació valenciana emmarca estes detencions en un patró de violència que, al seu juí, s’ha intensificat des d’octubre de 2023 a Gaza. Segons el seu comunicat, desenes de milers de persones han sigut assassinades, entre elles xiquets i dones, en bombardejos que han aconseguit hospitals, escoles i refugis civils. Compromís interpreta que la prolongació de les detencions encaixa en eixa lògica d’impunitat que atribuïxen al govern israelià.

Exigixen més pressió d’Espanya

A més de l’alliberament dels activistes, Compromís insta el Govern espanyol a actuar amb major diligència i contundència diplomàtica. Reclama exigir la fi del bloqueig de Gaza, que consideren il·legal, i garantir una protecció efectiva de la població civil. La demanda s’orienta al fet que Espanya eleve la pressió política i coordine mesures en el pla internacional per a detindre els abusos denunciats.

Entre els detinguts figura Juan Bordera, diputat de Compromís en Les Corts Valencianes, un fet que afig rellevància política al cas per a la coalició. La presència d’un representant públic en la flotilla, sostenen, reforça la necessitat d’una resposta ràpida i transparent sobre la seua situació i la de la resta d’integrants.

La formació anima a la ciutadania a participar en les mobilitzacions convocades per a la vesprada d’este dissabte contra el que definixen com a genocidi a Gaza. També demana als governs que adopten mesures concretes, com suspendre relacions comercials i militars amb Israel, i que el reconeixement de l’Estat palestí siga efectiu i no quede en una mera declaració. Amb això busquen transformar les declaracions polítiques en accions verificables que incidisquen de manera immediata en la protecció de la població civil.

Últimes notícies

0-2: El Llevant assalta el Tartiere i s’imposa en el dol d’acabats d’ascendir

El Llevant va ser de menys a més i va véncer 0-2 al Real Oviedo amb punts de Carlos Álvarez i Etta Eyong. Els granotas enllacen un altre triomf fora i avancen al seu rival.

Llum verda a la informació pública del projecte del barranc de La Saleta després de la DANA

La Direcció General de l'Aigua obri la informació pública a efectes expropiatoris del projecte per a condicionar el barranc de La Saleta, en el tram Aldaia-Nou Llit del Túria. El tràmit activa la publicació en el BOE i el termini de 15 dies d'al·legacions, últim pas abans de l'aprovació tècnica i l'inici de les obres.

Martínez Mus acusa a Morant d’encoratjar un clima d’agressivitat davant el 9 d’Octubre

El conseller Vicente Martínez Mus retrau a Diana Morant un to que, al seu juí, alimenta la tensió abans de la processó cívica del 9 d'Octubre. Demana al Govern garantir tranquil·litat i seguretat.

València permetrà l’entrada de mascotes en els edificis públics amb una nova ordenança

València modificarà l'ordenança de Benestar Animal per a autoritzar l'entrada de mascotes en edificis públics. La mesura busca una convivència respectuosa i una ciutat pet friendly.

Sira Rego demana anar més enllà de posar dones en la cúpula i repartir el poder

La ministra de Joventut i Infància alerta de sostres i parets de cristall i planteja un model de repartiment del poder. El debat incorpora dades de bretxa i promoció.

Jove autista crea receptes amb pictogrames per a facilitar la cuina i impulsar la inclusió

David Martínez Navas, de 15 anys i de Gandia, compartix en xarxes socials centenars de receptes explicades amb pictogrames per a persones amb dificultats d'alimentació. Va presentar el seu projecte a Alacant Gastronòmica amb un flam de persimon elaborat al costat de la seua mare.

Anglés, història d’una fugida: la minisèrie d’À Punt arriba a la nit dels dimarts

À Punt estrena el dimarts 7 d'octubre a les 22.30 la minisèrie Anglés, història d'una fugida, que reconstruïx la fugida d'Antonio Anglés en tres capítols. La producció incorpora un testimoni inèdit que situa al fugitiu a Dublín i reobri dubtes sobre la cronologia assumida.

La Generalitat mobilitza 2,5 milions per a protegir els drets de la infància i l’adolescència en 2025

La Generalitat llança una convocatòria de 2,5 milions per a programes de protecció i promoció de la infància i l'adolescència en 2025. L'enfocament prioritza la prevenció, la col·laboració amb el tercer sector i el suport a les famílies.