Compromís exigix responsabilitats per la brutalitat policial en la protesta per Gaza a València

Ejemplo de shortcode con estilo
Compromís exigix a la delegada del Govern que depure responsabilitats pel que qualifica de brutalitat policial en la protesta per Gaza davant el Roig Arena. Va haver-hi cinc detinguts i diversos ferits lleus després de les càrregues.

Compromís ha reclamat a la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, que depure responsabilitats pel que la formació considera una actuació policial desproporcionada durant la concentració d’este dimecres contra la guerra a Gaza en els limítrofs del Roig Arena de València.

Càrregues i cinc detencions

Cinc persones van ser detingudes per la Policia Nacional en una protesta enfront del pavelló on València Basket i Hapoel Tel Aviv van disputar un partit d’Eurolliga a porta tancada. La mobilització va acabar amb càrregues policials i va deixar una manifestant i tres agents ferits lleus, segons el balanç difós després dels incidents.

Segons la Delegació del Govern, prop de mil persones es van concentrar des de les 18.00 a l’entorn del recinte. Encara que inicialment s’havien convocat quatre punts, la protesta es va anar compactant en un únic focus, la qual cosa va elevar la tensió i va complicar el control del dispositiu a mesura que avançava la vesprada.

La portaveu municipal de Compromís, Papi Robles, sosté que les imatges difoses mostren una brutalitat policial desproporcionada i detencions injustificades de persones que, al seu juí, es manifestaven de manera pacífica. Afig que en els vídeos se sent una orde de ‘foc a discreció’ i que a la formació li va arribar un dels projectils utilitzats, dels quals s’empren habitualment per a dispersar disturbis greus, la qual cosa apunta a l’ús de material antidisturbis.

Compromís demana a Bernabé que depure responsabilitats dins del cos policial pel que qualifica d’actuació negligent i advertix que, si no ho fa, haurà d’assumir-les ella mateixa. La coalició critica la incoherència d’exhibir suport als Drets Humans mentres es toleren, segons la seua versió, càrregues desproporcionades que afecten el dret de manifestació.

Preguntes en el Congrés i reaccions sindicals

Alberto Ibáñez, diputat de Compromís-Sumar, ha registrat al costat de representants d’IU diverses preguntes al Govern sobre l’operatiu del dimecres a València. Reclama dades del nombre d’agents mobilitzats, el total de ferits, detinguts o retinguts, els motius que van justificar les càrregues, les indicacions prèvies de la Subdelegació del Govern, si s’ha identificat als agents que van intervindre i si s’obriran expedients, així com si va haver-hi agents infiltrats entre els manifestants.

El Sindicat d’Estudiants exigix la posada en llibertat immediata i sense càrrecs de dos dels seus membres detinguts en la protesta. El seu portaveu, Mario Tercero, afirma que va haver-hi desenes de ferits amb bretxes i fractures i denuncia detencions arbitràries quan els assistents intentaven identificar-se com van sol·licitar els agents. També relata que els detinguts van estar sis hores emmanillats, sense aigua, menjar ni possibilitat d’anar al bany.

Des d’Intersindical Valenciana es denuncia la repressió policial i s’anuncien possibles accions legals pel que consideren un atac al dret de manifestació i a les llibertats sindicals. Després dels incidents, el focus se centra ara a esclarir la cadena de comandament i els criteris que van guiar l’ús de la força, amb possibles conseqüències polítiques i disciplinàries si es confirmen excessos.

Últimes notícies

Aguirre, preocupat pels tres partits sense guanyar del València

Javier Aguirre ha expressat la seua preocupació després de la derrota del València davant el Vila-real (1-2), que ha remuntat en el minut 96. L’entrenador també ha parlat de la lesió d’Otorbi i de l’anunci de venda d’accions del club.

El Villarreal supera al Valencia en Mestalla pese a complicarse el triunfo

Iñigo Pérez ha calificat de merescuda la victòria per 1-2 del Villarreal davant del Valencia, tot i admetre que el gol local ha complicat el partit.

Pepelu lamenta que el València haja perdut en l’últim minut

Pepelu ha admés que el València no ha jugat bé davant el Vila-real i ha lamentat la derrota en el minut 93. L’equip continua en zona de descens i encara no ha guanyat amb Javier Aguirre.

Carlos Macià destaca el gran desgaste del Villarreal en Mestalla

Carlos Macià ha afirmat que el Villarreal ha patit un desgast físic molt gran en la victòria per 1-2 a Mestalla. L’equip havia jugat esta setmana a Liverpool en la Lliga de Campions.

El Villarreal remunta al València en Mestalla amb un gol en el 96

Georges Mikautadze ha completat la remuntada del Villarreal davant el València amb un gol en el minut 96, després dels gols de Pepelu i Freeman.

Les màximes baixen fins a cinc graus i Elx registra 24,1 °C

Les temperatures màximes han baixat de manera generalitzada a la Comunitat Valenciana. Elx ha registrat 24,1 graus, mentre que Alacant ha perdut cinc graus respecte al divendres.

Gayà entra en el top 6 històric del València amb 416 partits

José Luis Gayà ha arribat als 416 partits oficials amb el València i és el sisé jugador amb més presències del club. En Lliga, ocupa el tercer lloc amb 351 partits.

David Otorbi abandona en llitera el València-Vila-real per una lesió

David Otorbi s’ha lesionat la cuixa dreta en el minut 14 del València-Vila-real i ha eixit del camp en llitera. Era la seua primera titularitat des de l’arribada de Javier Aguirre.