22.2 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

David Almansa va manar a Cheste i set espanyols van entrar directes a la Q2 de Moto3

David Almansa (Honda) va comandar la pràctica oficial del Gran Premi de la Comunitat Valenciana de Moto3 a Cheste amb un 1.37.333 que li va assegurar la passada directa a la segona classificació i li va permetre tancar la sessió com a referència. En total, set espanyols es van situar entre els catorze més ràpids, inclosos els valencians Ángel Piqueras (KTM) i Adrián Cruces (KTM).

Set espanyols, passe directe a la Q2

Encara que Adrián Fernández (Honda) va prendre la davantera en els primers compassos, Almansa va consolidar el seu domini amb el pas dels minuts i va acabar imposant-se amb una mica més de tres dècimes sobre el seu company. L’argentí d’origen espanyol Valentín Perrone (KTM) va marcar el tercer millor temps, completant un trio de cap que va mostrar un ritme constant i efectiu en volta llançada.

La sessió va transcórrer sense tot just incidents ressenyables, un factor que va afavorir tandes netes i temps consistents. L’accés directe a la segona classificació (Q2) resulta clau perquè evita el tràmit del primer sedàs i col·loca als pilots en posició de disputar la graella des del grup de favorits. Per contra, alguns noms habituals de la zona alta es van quedar fora d’eixe tall i hauran de buscar la passada a través de la primera sessió: l’australià Jakob Roulstone (KTM), els italians Stefano Neoa (Honda) i Matteo Bertelle (KTM), o el britànic Scott Ogden (KTM).

Entre els pilots que sí que van assegurar la seua presència en la Q2, a més d’Almansa, Fernández i Perrone, van figurar els italians Guido Pini (KTM) —que va patir al matí una caiguda sense conseqüències— i Lucca Lunetta (Honda), l’australià Joel Kelso (KTM), l’argentí Marco Morelli (KTM), el japonés Taiyo Furusato (Honda) i l’irlandés Casey O’Gorman (KTM). Este grup es va beneficiar d’aprofitar bé les finestres de pista amb menys trànsit per a fixar els seus millors registres.

La nòmina espanyola en la Q2 es va completar amb Màxim Quiles (KTM), que va liderar la taula en diverses fases de la pràctica, Álvaro Carpe (KTM), Jesús Ríos (Honda), substitut del lesionat Ricardo Rossi, i els locals Ángel Piqueras (KTM) i Adrián Cruces (KTM). Per a tots ells, la passada directa suposa un estalvi d’energia i pneumàtics de cara a l’última classificació oficial de la temporada, a més d’una posició tàctica avantatjosa per a barallar per les places davanteres de la graella.

Últimes notícies

Pérez Llorca parla de bona sintonia amb Vox després de reunir-se per al pacte d’investidura

Pérez Llorca ha mantingut una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura i parla de 'bona sintonia'. El PP requerix els vots de Vox i el termini per a registrar la candidatura venç el 19 de novembre.

La jutgessa de la DANA incorpora més gravacions de teleassistència de víctimes de les riuades

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha afegit al sumari noves converses d'usuaris de teleassistència que van morir al no poder escapar de les riuades a l'Horta Sud. Les cintes apunten a una saturació del 112 i a accessos impossibles per als equips de rescat.

Pedro ‘Tiburón’ Acosta lidera amb autoritat la pràctica de MotoGP a Cheste

Pedro 'Tiburón' Acosta va marcar un 1.29.240 i va encapçalar la pràctica que decidix la passada directa a Q2 a Cheste; Bezzecchi i Morbidelli van completar el top-3. Bagnaia i Jorge Martín van quedar fora i hauran de passar per la Q1.

El Consell critica la fi de la pròrroga nuclear i reivindica el paper clau de Cofrentes

El Consell ha criticat la decisió de no prorrogar les centrals nuclears i ha defés que Cofrentes és clau per al subministrament i la competitivitat. Ha demanat revisar l'acord de tancament de 2019.

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.

Huit pianos de cua omplin de música les places de València

Huit pianos de cua s'han instal·lat en places de València i han acostat la música a tots els públics amb la iniciativa 'La teua ciutat s'ompli de pianos', emmarcada a València Music City.

Tres detinguts per l’homicidi d’un home després de robar-li el mòbil a Torrevieja

Tres jóvens de 21 i 22 anys han sigut detinguts per la mort d'un home suec de 30 anys després del robatori del seu mòbil. La víctima va ser arrossegada amb un cotxe i va morir quatre dies després.

Folgat marca el ritme en Moto2 i Moreira es queda fora de la segona classificació a Cheste

Daniel Holgado va ser el més ràpid en la pràctica oficial de Moto2 a Cheste i va batre dos vegades el rècord de la categoria. El líder Diogo Moreira va acabar 19é i haurà de passar per la primera classificació.