L’Elx va sumar el 77,19% dels punts en el Martínez Valero en 2025

L’Elx ha tancat 2025 després de sumar el 77,19% dels punts en joc en el Martínez Valero en competició de lliga, una fiabilitat que va convertir el seu estadi en el gran argument de l’any: va ser decisiva en l’ascens de l’exercici 24-25 i sosté, de moment, la seua distància respecte als llocs de descens en l’actual campanya en Primera.

Durant l’any natural, l’equip va disputar 19 partits de Lliga com a local, deu en Segona i nou en Primera. El balanç va ser de 13 victòries, cinc empats i una derrota, per a un total de 44 punts sobre 57 possibles. La taxa de triomfs a casa va aconseguir el 68,42%, un registre que en la pràctica es va traduir a sumar més de dos de cada tres punts davant la seua afició i a minimitzar les ensopegades.

Un rendiment a casa que va marcar la temporada

En el tram de Segona, una ratxa de set victòries consecutives en el Martínez Valero va resultar determinant per a certificar el salt de categoria. L’única derrota en tot l’any natural com a local va arribar davant el Llevant (1-3), en la recta final del campionat de l’ascens, la qual cosa subratlla la continuïtat de l’equip en el seu estadi fins i tot en moments de màxima exigència.

El repartiment per categories explica la consistència: huit de les victòries es van produir en Segona i cinc en Primera. Els empats es van distribuir en quatre en la màxima categoria i un en el curs anterior. Malgrat el canvi de nivell, l’Elx va mantindre la seua fiabilitat a casa i va protegir els seus punts forts, la qual cosa va reduir la pressió a domicili i li va permetre gestionar millor els trams crítics de la temporada.

Dirigit per Eder Sarabia, l’equip va trobar en el domini del context com a local el seu principal argument competitiu: ritme, seguretat defensiva i capacitat per a madurar els partits. Eixa combinació va facilitar l’ascens i, ja en Primera, ha ajudat a mantindre’s allunyat de la zona de perill mentres consolida la seua adaptació a la categoria.

A més dels compromisos de Lliga, el Martínez Valero va acollir al gener dos dols de Copa del Rei. L’Elx va golejar a Las Palmas (4-0) i posteriorment va caure enfront de l’Atlètic de Madrid (0-4), una seqüència que va evidenciar la seua pegada a casa i també el nivell d’exigència davant un rival de màxima jerarquia.

Últimes notícies

Detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un pròfug reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un home de 57 anys, reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi comés en 2023 a la localitat de Best.

Alerta per calor extrema dissabte al litoral de València i l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís groc per calor al litoral de València i a l’interior de Castelló, on es poden assolir 36 graus entre les 13.00 i les 21.00 hores.

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.