15.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Gran campanya nadalenca dona pas a les rebaixes d’hivern amb moda i llar al capdavant

Les grans superfícies tanquen una campanya nadalenca sòlida, amb augments esperats del 3-4%, i donen pas este dimecres a les rebaixes d’hivern, que es prolongaran fins al 28 de febrer amb descomptes d’eixida de fins al 50%. Moda i llar concentren l’interés en l’arrancada, quan la disponibilitat de talles i models és major.

Calendari i descomptes

L’inici té a la moda com a protagonista perquè les col·leccions estan pràcticament completes. La forta baixada de les temperatures animarà les compres de peces d’abric, de preu més alt que els articles habituals del període d’estiu, la qual cosa impulsa el valor del tiquet en les primeres setmanes.

A mesura que avance la campanya, el consum entra en una fase més reflexiva en la qual les llars busquen oportunitats per a renovar electrodomèstics, mobiliari i parament. En eixa segona etapa, els comerços amplien promocions i, en alguns productes, els descomptes poden aconseguir el 70% per a accelerar l’eixida de l’estoc.

El balanç nadalenc transmet bones sensacions, amb creixements entorn del 3-4% enfront d’unes festes habituals. L’any passat, la DANA va obligar a tancar establiments i va complicar les comunicacions en l’àrea metropolitana de València, per la qual cosa la comparació partix d’un context atípic. Les cadenes esperen que la inèrcia positiva es mantinga durant gener i febrer.

En gasto, la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana situa el desemborsament mitjà per persona en 125 euros des de l’arrancada oficial del 7 de gener. Anged matisa que el tiquet varia segons l’establiment i el tipus d’article, i pot ser superior en categories de major valor.

Durant Nadal algunes ensenyes llancen promocions puntuals, però els grans comerços esperen que passe el festiu de Reis per a ‘fixar’ al client i no ‘despistar’, concentrant l’atenció en el període de rebaixes i evitant solapaments que diluïsquen les vendes.

En ocupació, la campanya de gener i febrer preveu al voltant de 15.000 incorporacions en comerç, transport i logística, un 6,9% més que l’any anterior. La millora de les perspectives de consum impulsarà la contractació, amb especial intensitat en el comerç en un dels moments clau de l’any.

Últimes notícies

València Basket busca aprofitar els dubtes d’Unicaja i assegurar cap de sèrie en la seua Copa

El València rep a Unicaja en el Roig Arena amb el propòsit de sumar un triomf que li acoste a ser cap de sèrie en la Copa. També perseguix reforçar el seu pols amb el Reial Madrid per liderar la primera volta.

Assumix 4 anys i 9 mesos per intentar matar a la seua parella a l’hospital després de donar a llum

L'acusat ha reconegut que va apunyalar a la seua parella a l'hospital del Vinalopó, tres dies després del part, i ha acceptat 4 anys i 9 mesos de presó. La pena s'ha rebaixat per reparar el mal amb 15.000 euros i comporta pèrdua de la pàtria potestat i 10 anys d'allunyament.

Robles exigix a Feijóo que demane disculpes per dir que l’UME no va estar en la DANA de València

La ministra de Defensa ha reclamat a Feijóo una rectificació pública per qüestionar l'actuació de la UME durant la DANA a València. Ha sostingut que la unitat va actuar des del primer moment i que el líder del PP ho sabia.

Casa Mediterrani fixa com a repte per a 2026 l’entrada de Síria en el seu Consell Diplomàtic

Casa Mediterrani s'ha proposat incorporar a Síria al seu Consell Diplomàtic en 2026 i reactivar les reunions de l'òrgan després de dos anys d'aturada. L'entitat prepara a més una cimera internacional a Alacant, definix sis eixos per a 2026 i consolida el seu creixement digital.

El preu de la tòfona a Castelló es desploma un 75% i encén les alarmes del sector

El preu en origen ha caigut d'uns 500 €/kg a 125-150 €/kg, molt lluny dels 1.000-1.500 €/kg d'altres campanyes. El sector l'atribuïx a l'excés d'oferta, la menor demanda i l'impacte d'una plaga, i reclama mesures.

El nou finançament autonòmic aportarà quasi 21.000 milions més a les comunitats en 2027

Hisenda ha xifrat en 20.975 milions l'augment de recursos en 2027 per a les comunitats de règim comú. El total ascendiria a 224.507 milions, un 47% més que en 2023.

Indonèsia dona per acabada la busca del xiquet espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Les autoritats van posar fi a quinze jornades de rastreig sense resultats després de l'enfonsament del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. La família va agrair l'esforç dels equips.

Marcelino advertix d’un Alabés dinàmic, solidari i intens que juga bé

Marcelino va analitzar a l'Esportiu Alabés, al qual va definir com a dinàmic, solidari i intens, i va avisar d'un partit exigent per al Vila-real. El tècnic va valorar el moment de l'equip, la possible alta de Partey i va elogiar a Parell després dels seus 250 partits.