Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

Ejemplo de shortcode con estilo
La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.

Les famílies amb fills i filles amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes degudament justificades podran demanar atenció educativa domiciliària en qualsevol moment del curs 2026-2027 a la Comunitat Valenciana, després que la Generalitat haja decidit eliminar el límit de termini per a presentar sol·licituds.

‘Ninguna família ha de sentir que el calendari administratiu s’anteposa a la salut o al benestar dels seus fills i filles. Amb esta mesura, la Generalitat dona una resposta més humana i flexible a qui més ho necessita’, ha afirmat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, en un comunicat.

Canvi en el termini de sol·licitud

Fins al curs passat, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària es tancava dos mesos abans que finalitzara el curs escolar. Esta limitació havia generat queixes de famílies, especialment quan apareixien malalties greus o complicacions mèdiques en la part final del curs.

La Conselleria d’Educació ha tractat el canvi en la mesa sectorial amb les organitzacions sindicals. Segons ha explicat el Consell, la modificació respon a una demanda plantejada per les famílies afectades, que reclamaven més flexibilitat per a adaptar el sistema educatiu a situacions imprevistes.

A partir del curs 2026-2027 desapareix eixe límit temporal. A partir d’eixe moment, l’administració podrà valorar les sol·licituds en qualsevol moment del curs. La mesura busca garantir que l’alumnat puga continuar la seua formació quan una malaltia impedeix l’assistència al centre educatiu.

Més cobertura per a l’alumnat amb malalties

Durant el curs passat, 295 alumnes han rebut atenció educativa domiciliària a la Comunitat Valenciana. Este recurs es dirigix a xiquets i xiquetes que no poden assistir de manera regular al seu centre per motius mèdics, però que necessiten mantindre el ritme escolar.

L’atenció domiciliària permet que el professorat es desplace fins a la vivenda de l’alumne, amb una planificació adaptada a la seua situació de salut. D’esta manera es reduïx el risc de desconnexió del curs i s’afavorix la continuïtat dels aprenentatges mentre dura el tractament mèdic.

Esta atenció es complementa amb el treball que fan les Unitats Pedagògiques Hospitalàries (UPH). Estes unitats impartixen docència als centres sanitaris i coordinaren la seua tasca amb els centres educatius d’origen.

Segons dades de la Generalitat, les UPH han realitzat 6.839 atencions educatives en hospitals de la Comunitat Valenciana durant el curs que acaba de finalitzar. D’estes intervencions, 3.618 corresponen a centres de la província d’Alacant, 628 a la de Castelló i 2.593 a la de València.

En les Unitats Pedagògiques Hospitalàries treballen actualment 35 docents de Primària i Secundària. El seu objectiu és garantir la continuïtat educativa de l’alumnat hospitalitzat, coordinant-se amb les famílies i amb el professorat del centre de referència.

Últimes notícies

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.