Desapareguda una xiqueta muntant en una embarcació de 10 anys en el pantà de Sant Joan

 

Una xiqueta de 10 anys va desaparéixer el dimarts a la vesprada en el pantà de Sant Joan, en la localitat de San Martín de Valdeiglesias (Madrid).

La menor es trobava en una embarcació amb els seus familiars i altres xiquets quan li van perdre la pista, segons un portaveu del servei Emergències 112, que va rebre l’avís de la desaparició entorn de les 18.30.

La família de la xicoteta viu a la urbanització Ciutat Sant Ramón, a les ribes del pantà, des d’on van eixir a fer una passejada amb barca.

Cinc dotacions de bombers, dos helicòpters del Grup Especial de Rescat a Altura i un altre de la Guàrdia Civil intenten localitzar a la xicoteta tant dins de l’aigua com en els marges de l’embassament.

Una brigada de la Creu Roja va ser la primera a realitzar la cerca aquàtica a pulmó, segons han comunicat els serveis d’emergències de la Comunitat de Madrid en el seu compte de Twitter. Un equip de psicòlegs atén els familiars de la menor desapareguda.

Va ser la tia de la xicoteta la que va donar l’avís de la desaparició. Entorn de la mitjanit del dimarts es van suspendre els treballs de cerca, que es van reiniciar este dimecres a les set del matí. L’equip de bussos de la Guàrdia Civil prosseguirà amb el rastreig del pantà.

Diferents versions dels fets

 

Les primeres informacions que van arribar sobre este fet és que «ningú havia vist a la xiqueta caure a l’aigua». No obstant això, Cruz Morcillo en ‘El Programa de Ana Rosa’ ha apuntat una sèrie de dades després de contactar amb fonts de la investigació: «Em conten que va ser tot embullat, anaven en una plataforma adossada a la barqueta i en ella anaven diversos xiquets».

«L’embarcació la porta la tia de la xiqueta i sí que veu caure a la xiqueta, però la maniobra que ha de fer sí o sí que és donar la volta, això no per en sec com un cotxe, en donar la volta la xiqueta se submergeix completament», comenta la periodista. Després, Cruz Morcillo afig una qüestió: «La pregunta és, no portava jupetí salvavides?«.

«Ells sí que s’adonen, l’avís és immediat, el que ocorre és que la tia, per la qual cosa em diuen, és que la xiqueta se submergeix directament, els pantans i rius són molts més perillosos que la mar, en la mar pots surar una miqueta… però en un pantà o riu com no sàpies nadar et vas al fons», matisa Morcillo.

Una segona versió dels fets: la xiqueta perdria la consciència

 

La periodista explica que també està un altre corrent d’informació en el qual apunta que «acabaven d’eixir i pel que sembla la xiqueta pateix una perduda de consciència, però em quadra menys perquè em diuen que l’embarcació estava detinguda…».

Cruz Morcillo, d’altra banda, reitera que els familiars sí que van veure caure a la menor, que l’avís als agents va ser immediat i que la xica li la va engolir l’aigua.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU