Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Ejemplo de shortcode con estilo
Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

La exconsellera Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 del 29 d’octubre, en plena DANA, que anaven a demanar evitar desplaçaments a la província de València i confinar quatre comarques: Ribera Alta, Ribera Baixa, Horta Sud i Foia de Buñol. L’avís va arribar en un àudio de WhatsApp que forma part de la causa penal sobre la gestió de l’emergència.

En eixe missatge, Pradas va detallar: ‘Hem demanat evitar el desplaçament per tota la província de València i decretarem el confinament a la Ribera Alta i Baixa, Horta Sud i Foia de Buñol, i dins d’eixes comarques demanarem que s’eleven a pisos superiors en les vivendes pròximes a entorns de rius i de barrancs’. La instrucció buscava reduir riscos en àrees exposades a crescudes i desbordaments, prioritzant que la població romanguera en lloc segur.

El final de l’àudio arreplega l’entrada del primer És-Alert enviat a les 20.11, malgrat que el missatge es va remetre a les 20.15, un desfasament que podria deure’s a problemes de cobertura. Malgrat aquell plantejament, el confinament mai es va arribar a plasmar en cap És-Alert d’eixe dia, de manera que la ciutadania no va rebre una orde formal de romandre a casa en eixes comarques.

Un àudio acarat en el jutjat

Segons l’acta d’acarament incorporada a la investigació, Pradas va comparéixer per a mostrar el seu telèfon i verificar l’arxiu. El document va fixar que l’àudio va durar 27 segons, es va enviar el 29 d’octubre a les 20.15 i va coincidir plenament amb el que obra en la causa. Esta comprovació situa l’avís i el seu contingut en un moment clau de la gestió de l’emergència.

Pradas va assegurar davant la jutgessa que es va sentir persuadida des de Presidència de la Generalitat per a evitar el confinament de la població aquell dia. Un dia abans va mantindre un acarament amb José Manuel Cuenca per a aclarir les seues versions sobre les decisions adoptades i la cadena d’instruccions durant la DANA.

La controvèrsia se centra en els missatges que Cuenca va remetre a Pradas desaconsellant ordenar un confinament. En un d’eixos guasaps va quedar registrada la frase ‘De confinar, res’. L’encreuament de comunicacions i l’absència d’un És-Alert amb l’orde de confinar sostenen el principal dubte de la causa: qui va frenar la mesura i per què no es va traslladar a la població a través dels avisos oficials.

Últimes notícies

Aguirre, preocupat pels tres partits sense guanyar del València

Javier Aguirre ha expressat la seua preocupació després de la derrota del València davant el Vila-real (1-2), que ha remuntat en el minut 96. L’entrenador també ha parlat de la lesió d’Otorbi i de l’anunci de venda d’accions del club.

El Villarreal supera al Valencia en Mestalla pese a complicarse el triunfo

Iñigo Pérez ha calificat de merescuda la victòria per 1-2 del Villarreal davant del Valencia, tot i admetre que el gol local ha complicat el partit.

Pepelu lamenta que el València haja perdut en l’últim minut

Pepelu ha admés que el València no ha jugat bé davant el Vila-real i ha lamentat la derrota en el minut 93. L’equip continua en zona de descens i encara no ha guanyat amb Javier Aguirre.

Carlos Macià destaca el gran desgaste del Villarreal en Mestalla

Carlos Macià ha afirmat que el Villarreal ha patit un desgast físic molt gran en la victòria per 1-2 a Mestalla. L’equip havia jugat esta setmana a Liverpool en la Lliga de Campions.

El Villarreal remunta al València en Mestalla amb un gol en el 96

Georges Mikautadze ha completat la remuntada del Villarreal davant el València amb un gol en el minut 96, després dels gols de Pepelu i Freeman.

Les màximes baixen fins a cinc graus i Elx registra 24,1 °C

Les temperatures màximes han baixat de manera generalitzada a la Comunitat Valenciana. Elx ha registrat 24,1 graus, mentre que Alacant ha perdut cinc graus respecte al divendres.

Gayà entra en el top 6 històric del València amb 416 partits

José Luis Gayà ha arribat als 416 partits oficials amb el València i és el sisé jugador amb més presències del club. En Lliga, ocupa el tercer lloc amb 351 partits.

David Otorbi abandona en llitera el València-Vila-real per una lesió

David Otorbi s’ha lesionat la cuixa dreta en el minut 14 del València-Vila-real i ha eixit del camp en llitera. Era la seua primera titularitat des de l’arribada de Javier Aguirre.