12.2 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar un empat per al Sevilla (2-2) en el Martínez Valero. El nigerià va marcar a onze minuts del final i, ja en el descompte, va convertir un penal que va castigar la relaxació de l’Elx. El punt va frenar la caiguda classificatòria del conjunt andalús i va suposar els seus primers punts de l’any, després d’anar 2-0 a baix.

El xoc es va jugar jugant-se la vida, amb els porters Iñaki Peña i Odysseas Vlachodimos com a protagonistes i amb els pals com a aliats dels dos. El Sevilla va eixir valent, va pressionar alt i va generar les primeres arribades, però l’anada i tornada va exposar a les defenses i cada error es va pagar car.

Un partit d’anada i tornada

Os va avisar en guanyar l’esquena de la saga local, encara que va definir pel seu compte malgrat tindre millor passe. Quan l’Elx va aconseguir combinar per dins, Febas va atacar un buit a l’esquena dels mitjans i va firmar el 1-0 amb un tret ajustat als 14 minuts. Eixa acció va desarmar la pressió visitant i va donar confiança als il·licitans.

El Sevilla amagó amb una cabotada de Cardona, però l’Elx va trobar amb facilitat la manera de superar línies amb les descàrregues d’Álvaro Rodríguez. L’hispà-uruguaià va disposar de l’ocasió més clara, que Vlachodimos va traure a boca de canó, i entremig Mendy va estavellar una fuetada en el travesser i Sow també va provar sense èxit. En l’intercanvi, Iñaki Peña va respondre amb una estirada decisiva a tir de Sow després d’una assistència a l’espai d’Isaac Romero.

Reacció sevillista i doblet de Akor

Després del descans, Matías Almeyda va moure la banqueta per a reactivar al Sevilla, si bé va ser l’Elx qui va colpejar primer. Germán Valera, que acabava de perdonar en un mà a mà, va firmar el 2-0 en el 55 en aprofitar un mal rebuig en la frontal i col·locar la pilota al costat del pal. El desavantatge va obligar els visitants a avançar metres i a viure en camp rival.

La insistència va tindre premi. Os va manar una falta al travesser i Iñaki Peña va sostindre als seus davant Isaac Romero, però el 2-1 va arribar a onze del final: un tret de Sierra es va estavellar en el pal i Akor va espentar el rebutge. A partir d’ací, el poder físic de Agoumé, Ejuke i el propi Akor va inclinar el dol cap a la porteria local, mentres l’Elx es va anar encollint pel temor a perdre’l tot.

En l’últim minut, un centre de Sierra va colpejar al braç enlairat d’Álvaro Rodríguez i l’àrbitre va assenyalar penal. Akor no va perdonar des dels onze metres i va segellar el 2-2 en el 92. La igualada va premiar la fe del Sevilla i va penalitzar la falta d’ofici de l’Elx per a gestionar el seu avantatge.

Al final, Almeyda va posar en valor el punt pel context: ‘El punt per a nosaltres és or‘, va resumir, abans de qualificar el balanç com a ‘positiu’ i subratllar que l’important era ‘continuar creixent i sumant partit a partit’. El tècnic va destacar ‘el valor, el lliurament, el compromís i la lluita’ dels seus, va definir el xoc com a ‘parell’ i ‘d’anada i tornada’ i va apuntar que ‘la tranquil·litat’ per a jugar sota pressió serà clau. Va recordar a més que ‘El Sevilla no va descendir l’any passat per un punt… al punt se li respecta’.

La trobada, corresponent a la vintena jornada de LALIGA EASPORTS, va reunir 22.594 espectadors en el Martínez Valero. Abans de l’inici es va guardar un minut de silenci en memòria de les víctimes de l’accident ferroviari de Adamuz i de l’exjugador il·licità César Mario Jacquet; Áleix Febas va rebre una samarreta commemorativa pels seus 100 partits oficials amb l’Elx.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.