El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha activat la Situació 0 del procediment davant el risc de nevades a les comarques dels Ports i Baix Maestrat. De manera paral·lela, la Delegació del Govern ha declarat la fase de preemergència en la Xarxa de Carreteres de l’Estat per nevades a la província de Castelló. Esta fase inicial implica vigilància reforçada i mobilització preventiva de recursos per a anticipar incidències en els principals accessos d’interior.
Carreteres i operatiu hivernal
Segons la Direcció General de Trànsit, en la N-232 i la N-232a al seu pas per la Font d’En Torres s’ha prohibit l’accés de camions. El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha mobilitzat una dotació i dos unitats forestals de la Generalitat equipades amb llevaneu-saler per a treballar entre Torremiró i Fredes, on la nevada ja ha quallat en alguns trams. L’objectiu és mantindre transitables els passos de muntanya i garantir la connexió amb els nuclis habitats.
La Associació Valenciana de Meteorologia ha informat d’una lleu nevada durant el matí en les localitats més altes dels Ports i el Maestrat, com Coratxà, Fredes, Ares del Maestrat i Olocau del Rey. Encara que les precipitacions han sigut febles i irregulars, en zones d’ombra i a major altitud poden dificultar la circulació i exigir conducció lenta i distàncies de seguretat.
L’ambient hivernal s’ha reflectit en les temperatures mínimes. La més baixa s’ha registrat a Villena, amb -0,9 graus; seguida de Requena (-0,7), Confrides (-0,4), La Pobla de Benifassà (-0,3) i els -0,1 graus de Castellfort, Vilafranca i el Toro, segons les estacions de Avamet. Estos valors mantenen el risc de gelades a l’interior, la qual cosa endurix la neu caiguda i afavorix la formació de plaques.
El Centre de Coordinació d’Emergències ha emés un nou butlletí que establix l’alerta de nivell taronja per fenòmens costaners en el litoral de Castelló i València i en el litoral sud d’Alacant, i l’alerta groga per fenòmens costaners en el litoral sud d’Alacant. També s’ha activat l’alerta groga per nevades a l’interior nord de Castelló; per pluges en el litoral nord de Castelló i Alacant i en el litoral sud de València; i per vents en tot el litoral d’Alacant. Este escenari combina neu a l’interior i temporal en la costa, un context que pot complicar tant la circulació per carretera com les tasques d’emergència.
Davant este episodi, resulta clau planificar desplaçaments, consultar l’estat de les vies i equipar el vehicle per a condicions hivernals, evitant rutes de muntanya si no són imprescindibles fins que la situació millore.




