10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Alerta groga per vent a l’interior de la Comunitat Valenciana i temporal en la costa

L’interior de les tres províncies de la Comunitat Valenciana i el litoral sud d’Alacant estan este dissabte en alerta groga per vent, mentres que els litorals de València i Alacant mantenen també avís groc per fenòmens costaners. L’escenari combina ratxes intenses terra endins i un temporal marítim impulsat pel vent de ponent, que endurix l’estat de la mar.

Ratxes de fins a 80 km/h a l’interior

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat estos avisos des de primeres hores de la matinada davant la previsió de ratxes que aconseguixen els 80 km/h a l’interior de València i Castelló. A Alacant i en el litoral de València s’esperen pics de 70 km/h, amb especial incidència en zones elevades i passos entre valls on el vent es canalitza i es reforça. En el litoral sud d’Alacant, l’avís per vent afecta a trams exposats en els quals el ponent bufa amb major continuïtat.

Estes intensitats poden provocar bolcada d’objectes lleugers i caiguda de branques, així com dificultats puntuals per a vehicles alts en carreteres obertes i ports de muntanya. També és probable que es registren canvis bruscos en la direcció del vent i ratxes sobtades, la qual cosa aconsella extremar la precaució en activitats a l’aire lliure i assegurar elements en balcons i terrasses.

En la costa de València i d’Alacant està activada l’alerta groga per temporal marítim, amb vent de l’oest de 50 a 60 km/h (força 7) i ones de 2 a 3 metres. Amb esta configuració, la navegació d’esbarjo i els esports nàutics es veuen especialment condicionats, i la rompent pot deixar esquitxades i depasse en passejos marítims, esculleres i espigons. La combinació de mar agitada i ràfegues de ponent reduïx la maniobrabilitat d’embarcacions xicotetes i genera corrents més intensos en la proximitat de les platges.

Els avisos romanen actius durant la jornada del dissabte i poden actualitzar-se al llarg del dia en funció de l’evolució del vent i de l’estat de la mar. Es preveu que el seguiment siga continu, per la qual cosa les recomanacions passen per atendre la informació oficial i adaptar desplaçaments i activitats a l’aire lliure a les condicions canviants.

Últimes notícies

Una persona morta i sis ateses en l’incendi d’una vivenda en Tres Forques (València)

El foc s'ha declarat sobre les 9.30 en una vivenda del número 6 del carrer Joan Fuster, que ha quedat calcinada. Quatre persones han sigut traslladades per precaució.

Mor una conductora d’Alzira en xocar amb un senglar en la N-340 a L’Ampolla

Una dona de 30 anys, natural d'Alzira, va morir en la N-340 a l'altura de L'Ampolla després de col·lidir amb un senglar. És la segona víctima mortal de l'any en vies interurbanes de Catalunya.

Emergències ha activat l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat i crida a extremar la prudència al volant. Recomana alçar el peu de l'accelerador, no frenar i mantindre les rodes rectes fins a recuperar l'adherència.

Dani J arriba al Benidorm Fest per a hissar la bandera de la bachata a Espanya

Després de girar per més de 30 països, el sevillà competirà amb 'Ballant-te' per a trencar el sostre de cristall dels ritmes llatins i normalitzar la bachata a Espanya. Defén una fusió amb accent andalús i afronta el repte televisiu com un impuls per a créixer.

Desmantellen una plantació de marihuana amb 264 plantes en una vivenda de Pedreguer

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació interior en una vivenda de Pedreguer amb 264 plantes i ha detingut a un home i una dona, de 67 i 68 anys, per tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda en un centre comercial de València per estafar més de 7.000 euros per encàrrec

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona que va realitzar compres per més de 7.000 euros amb targetes de crèdit alienes usant un telèfon mòbil. Segons va manifestar, actuava per encàrrec d'un tercer a través d'aplicacions xineses.

Comença el dilluns el juí per l’assassinat del canonge de la catedral de València

L'Audiència de València obri el dilluns el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit trobat asfixiat en la seua vivenda en 2024. Es dirimix també el suposat ús de les seues targetes per a traure diners i comprar després del crim.

Dela firma el gol 700 del Llevant en Primera Divisió

El defensor Adrián de la Font 'Dela' va anotar el segon tant del Llevant en el 3-2 a l'Elx i va firmar el gol 700 del club en Primera. Pablo Martínez va posar el 1-1 i Matturro va decidir en el 96; els dos es van estrenar com a golejadors en la màxima categoria.