Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Vicepresidència primera i Conselleria de Vivenda ha obert un expedient disciplinari, amb suspensió cautelar d’ocupació i sou, a un funcionari que va avalar l’adjudicació d’una vivenda social a Alacant a la seua dona, ometent dades rellevants de la unitat de convivència de la qual ell formava part. Eixa omissió afecta de manera directa al càlcul d’ingressos i del patrimoni a considerar, un factor que determina l’elegibilitat i l’orde de prioritat en l’accés a una vivenda pública.

Segons fonts del departament, la mesura s’ha adoptat després d’una segona anàlisi sol·licitada per la Secretaria Autonòmica de Vivenda, iniciat després que es coneguera que una regidor de l’Ajuntament d’Alacant, un arquitecte municipal i dos afins d’una alt càrrec havien resultat adjudicataris de vivendes públiques en la zona de La Condomina, a la Platja de Sant Joan. La regidor i una de les afins van renunciar als seus càrrecs després de transcendir els fets, la qual cosa va desencadenar una revisió addicional d’expedients.

En eixa segona verificació s’ha constatat que el funcionari era cònjuge d’una sol·licitant i que, en la tramitació, va ometre dades rellevants de la unitat de convivència i, per extensió, de l’acreditació d’ingressos i de vivendes en propietat que s’han de sumar a esta unitat. La Direcció Territorial ha informat d’una suposada comissió de diverses faltes tipificades com molt greus per part d’este tècnic, que ‘va revisar, va tramitar i va acreditar per a la seua firma’ l’expedient de la seua dona, ‘establint com a revisió favorable tots els requisits d’este’.

La Conselleria ha avançat que traslladarà immediatament la informació a la Fiscalia perquè investigue i adopte, si és el cas, les mesures oportunes. L’obertura d’un expedient disciplinari i la suspensió cautelar impliquen l’apartament temporal del lloc mentres es depuren responsabilitats i podrien desembocar en sancions si s’acrediten les irregularitats. ‘Ens trobem davant un cas en el qual un funcionari, fent un ús indegut de la seua posició, hauria actuat en benefici propi o de tercers’, ha indicat el departament.

Reforç de controls en els visats

El departament ha subratllat ‘amb total claredat que en cap cas existix cap participació de càrrecs polítics en l’emissió dels visats ni en les decisions adoptades’. Al mateix temps, ha assenyalat que, ‘precisament perquè actuem amb responsabilitat i tolerància zero davant qualsevol irregularitat, a la vista de l’ocorregut es reforçaran els mecanismes de control‘.

En concret, ‘a més de les mesures incorporades en el Decret 180/2024, es reforçarà el sistema de revisió en els procediments de visat de les Direccions Territorials, impulsant una nova fórmula de comprovació a través d’una taula de verificació’. Amb este moviment, l’Administració busca delimitar possibles conflictes d’interés i assegurar que les comprovacions sobre renda i patrimoni de les unitats de convivència es realitzen amb traçabilitat i doble verificació.

‘Per a este Consell, fets com els que s’han produït són plenament inadmissibles i no tenen cabuda en una gestió pública responsable. No existixen ambigüitats quan es tracta de protegir l’interés general i de preservar la confiança de la ciutadania en les institucions’, ha assenyalat la Conselleria, que manté la revisió d’expedients vinculats a les adjudicacions en La Condomina.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.