La Generalitat posarà llançadores d’Albal a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat reforçarà la connexió de Metrobús i posarà en marxa llançadores entre l’estació d’Albal i Torrent Avinguda (Metrovalencia), i entre Albal i La Torre (EMT), per a arreplegar als viatgers que arriben en Rodalia a Albal i mantindre l’accés al centre durant les mascletaes de les Falles.

La mesura respon a la modificació del servici de Rodalia prevista del 13 al 19 de març: entre les 13.00 i les 15.00 els trens de les línies que accedixen a València arribaran únicament fins a Albal, segons informes de seguretat municipals. Eixe tram coincidix amb l’hora de la mascletà en la plaça de l’Ajuntament i amb restriccions de mobilitat per les aglomeracions, de manera que l’arribada a la Estació del Nord quedarà interrompuda i serà necessari articular transbords.

Itineraris i horaris

La llançadora Estació d’Albal–Metre Torrent Avinguda funcionarà aproximadament de 13.10 a 14.40, amb eixides escalonades per a traslladar als passatgers fins al final de línia i facilitar el transbord a la xarxa de Metrovalencia cap a la ciutat. L’objectiu és reduir els temps d’espera i distribuir als viatgers per diverses boques d’accés al metre.

La segona llançadora, Estació d’Albal–La Torre (EMT), permetrà enllaçar amb la xarxa d’autobusos urbans de València. Este itinerari canalitzarà el flux cap a un punt amb major connectivitat i oferirà alternatives per a continuar a l’àrea metropolitana i al centre, en funció de la línia d’EMT disponible en eixa zona.

El vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, ha anunciat este dispositiu especial i l’ha definit com una mesura d’emergència davant un escenari sobrevingut. Segons ha subratllat, ‘resulta evident que no es podrà atendre com correspon a tots eixos passatgers’, per la qual cosa el reforç pretén mitigar, que no eliminar, els efectes de la retallada temporal. Si Renfe rectifica i els trens tornen a arribar a la Estació del Nord, la Generalitat replegarà el servici.

Capacitat i recomanacions

L’Autoritat de Transport Metropolità de València ha advertit que la capacitat d’un tren equival a la de nombrosos autobusos i que el dispositiu podria ser insuficient en hores punta. Per això, aconsella planificar els desplaçaments, evitar en la mesura del possible les franges més congestionades i contemplar rutes alternatives, especialment per als usuaris habituals de les línies afectades.

Com a complement, Metrovalencia ha habilitat un aparcament gratuït en la nova estació de València Sud, amb 536 places, per a fomentar l’intercanvi modal. Esta opció permet deixar el vehicle i continuar el trajecte amb metre, descarregant així de trànsit i de pressió els voltants del centre durant els dies de major afluència.

Des de l’Ajuntament, l’alcaldessa María José Catalá ha agraït a la Generalitat que haja ‘obert una alternativa molt raonable de desplaçament’ i ha recordat que el 15 de març de l’any passat ‘va haver-hi 105 atencions sanitàries’ en els voltants de la Estació del Nord a causa de les aglomeracions. Sobre la proposta de la Delegació del Govern perquè els trens de les línies C-1 i C-2 arriben amb normalitat a l’estació, ha demanat que ‘eixa sol·licitud vinga acompanyada del corresponent informe del Cos Nacional de Policia’, competent en seguretat en moments de grans massificacions.

En suma, el pla de llançadores i reforços busca garantir la mobilitat i la seguretat durant les mascletaes. Els viatgers que utilitzen Rodalia i arriben a Albal hauran de preveure un temps addicional per al transbord i seguir les indicacions de Metrovalencia, EMT i ATMV mentres dure la modificació del servici.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU