Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

El municipi de Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació ambiental recolzada en el comerç local. La iniciativa s’ha presentat en l’única botiga d’electrodomèstics que va resistir a la barrancada provocada per la dana del 29 d’octubre de 2024, un símbol de la capacitat de recuperació del teixit comercial del municipi.

A través de la Regidoria d’Economia, Ocupació i Comerç, l’Ajuntament se suma a la campanya Raeecciona, recolzada per la Conselleria de Medi Ambient. Amb esta adhesió no sols es busca millorar la gestió dels residus d’aparells elèctrics i electrònics, sinó també reforçar el desenrotllament socioeconòmic del municipi, aprofitant el paper dels comerços de proximitat com a punt de contacte directe amb la ciutadania.

L’alcalde de Paiporta, Vicent Ciscar, ha assenyalat que els comerços locals tenen un paper clau en l’actual fase de reconstrucció en la qual es troba el municipi, que s’encamina cap a un model de ciutat més responsable i sostenible des del punt de vista mediambiental i econòmic. Esta reconstrucció no es limita a reparar danys materials, sinó que implica un canvi en els hàbits de consum i en la manera de relacionar-se amb els recursos, promovent la reutilització i el reciclatge dels equips electrònics.

Ciscar ha defés que posar en el centre als xicotets empresaris, així com a les treballadores i treballadors del sector comercial, és fonamental per a crear una major consciència social sobre el valor de reciclar i reutilitzar recursos i mitjans electrònics. La implicació d’este teixit econòmic permet que el missatge ambiental arribe de manera directa a les persones consumidores, que troben informació i facilitats per a gestionar correctament els seus aparells quan deixen d’usar-los.

Per al director general de Qualitat i Educació Ambiental, Jorge Blanco, la correcta gestió dels residus electrònics és un repte ambiental prioritari. Ha subratllat que iniciatives com esta campanya acosten solucions reals a la ciutadania, eliminant barreres i facilitant la participació activa en l’economia circular. D’esta manera, es fomenta que els aparells en desús s’introduïsquen de nou en la cadena productiva mitjançant la recuperació de materials, en lloc d’acabar com a residus sense tractament adequat.

Campaña Raeecciona en el comerç de proximitat

La campanya de sensibilització tindrà presència visible en els punts de venda, amb materials informatius que recorden la importància de reciclar i detallen com fer-ho a través dels propis comerços. A més, inclourà formació específica a comerciants, perquè puguen assessorar els seus clients sobre què fer amb els aparells vells o avariats i quins canals existixen per al seu lliurament segur.

La iniciativa també contempla sortejos i accions promocionals per a incentivar la participació ciutadana, de manera que les persones sàpien que en el mateix lloc on compren els seus electrodomèstics o dispositius electrònics poden donar-los un final responsable. El director de Màrqueting i Esdeveniments de Recyclia, Julio Lema, destaca que esta combinació d’informació, formació i incentius facilita que el reciclatge s’integre en la rutina quotidiana de les compres.

Al costat d’esta campanya, l’Ajuntament de Paiporta ha posat en marxa altres mesures durant este exercici per a donar suport al teixit empresarial del municipi. Entre elles es troba el lliurament de bons comercie durant la campanya de Nadal, destinats a estimular el consum en negocis locals després de l’impacte de la dana i de la conjuntura econòmica. Així mateix, s’han concedit ajudes directes per un import de 51.000 euros enguany per a programes i accions específiques orientades al Comerç i al Desenrotllament Empresarial del municipi, amb l’objectiu de consolidar l’activitat econòmica i fomentar un model de creixement més sostenible i pròxim.

Últimes notícies

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.

Els farmacèutics de València hauran de repetir les eleccions del Micof pel vot per correu

La Mesa Electoral del Col·legi de Farmacèutics de València ha anul·lat els comicis del 10 de maig i ha ordenat repetir la votació per irregularitats en el vot per correu denunciades per dues candidatures.

Les famílies afectades per l’incendi de Campanar tindran ajudes al lloguer fins a 2026

La Generalitat ha acordat ampliar a un tercer any, fins a finals de 2026, les ajudes al lloguer per a les persones propietàries que van perdre la seua vivenda habitual en l’incendi de Campanar. El nou decret preveu 550.000 euros addicionals i permetrà cobrir fins a dotze mensualitats més.

Cinema Jove obri la 41a edició amb la sàtira sueca ‘The Patron’ i una gala musical trilingüe

Cinema Jove inaugura este divendres la 41a edició amb una gala musical, participativa i trilingüe, seguida de l’estrena del thriller suec ‘The Patron’, una sàtira social sobre el món de l’art i les classes socials.

Dispositiu especial a València per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents i 65 sanitaris

València ha organitzat un ampli dispositiu per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents policials, 65 professionals sanitaris, punts violeta i un hospital de campanya a les platges del nord i del sud.

Estiu quasi ple als hotels valencians amb Benidorm fregant el ple tècnic

La Comunitat Valenciana ha encetat l estiu amb ocupacions hoteleres per damunt del 80 % de mitjana i Benidorm i València per damunt del 90 %, impulsades sobretot per la demanda internacional i les Hogueres de San Juan.