La regularització extraordinària beneficiarà a uns 100.000 migrants en la Comunitat Valenciana

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana va explicar que prop de 100.000 migrants a la regió podran acollir-se al procés de regularització extraordinària aprovat a nivell estatal. Esta xifra s’emmarca en una previsió global de mig milió de persones en tot el país, la qual cosa convertix la mesura en una de les accions més àmplies en matèria d’immigració dels últims anys.

Durant la seua intervenció, la representant del Govern va destacar que este procés de regularització compta amb el suport del Congrés dels Diputats, on va ser secundat també pel Partit Popular, i va recordar que ha rebut valoracions positives de la Conferència Episcopal, de la patronal empresarial i dels principals agents econòmics i socials. Segons va subratllar, este ampli suport polític, social i econòmic reforça la idea que la mesura no sols afecta a la situació administrativa dels migrants, sinó que té un impacte directe en el conjunt del país.

La delegada va defendre que la regularització extraordinària beneficiarà a Espanya en permetre que milers de persones que ja viuen i treballen en el territori passen a fer-lo amb major seguretat jurídica. Això facilita la seua integració en el mercat laboral i en la vida quotidiana, i contribuïx a reduir l’economia submergida, reforçar la recaptació i millorar les condicions de treball, tant per a les persones migrants com per al conjunt de la població treballadora.

Suport polític i crítiques a la dreta

Al mateix temps, la representant del Govern va criticar que membres del Govern valencià estiguen qüestionant esta mesura. Va considerar que estes declaracions responen a la línia marcada per la direcció del Partit Popular a nivell nacional i, al seu torn, a la influència de l’extrema dreta. En la seua opinió, esta dinàmica condiciona la política autonòmica i genera incertesa sobre l’estabilitat institucional.

La delegada va lamentar el que va descriure com un replegament enfront de les posicions de la ultradreta, i va retraure que un sector de la dreta espanyola adopte discursos que, segons va afirmar, s’allunyen de la realitat social del país. En este context, va contraposar l’actitud d’altres líders europeus, als quals va atribuir una major fermesa enfront dels plantejaments més extrems en matèria migratòria i política.

Va insistir que Espanya ha de mirar al futur amb una societat forta, basada en treballadors i treballadores que contribuïsquen tant a l’economia com a la vida cultural i a la convivència. Des d’esta perspectiva, va defendre que el procés de regularització extraordinària ajuda a consolidar un model de país en el qual la incorporació plena de les persones migrants reforça el teixit productiu i social.

En la seua valoració, la presència de persones migrants amb autorització de residència i treball no sols té una dimensió econòmica, sinó també cultural. Va remarcar que la diversitat contribuïx a enriquir la vida quotidiana, fomenta l’intercanvi d’idees i experiències i enfortix la cohesió social quan es garantixen drets i s’eviten situacions de vulnerabilitat administrativa.

En relació amb la vaga convocada pel sindicat CCOO davant la possible sobrecàrrega de treball en les oficines d’estrangeria per l’aplicació de la mesura, la delegada va assenyalar que l’assumpte s’està tractant en el Ministeri competent. Va indicar que les converses estan en marxa, la qual cosa apunta a la busca de solucions organitzatives per a respondre a l’augment previst de tràmits i garantir l’atenció adequada a les persones que participen en el procés de regularització extraordinària.

Últimes notícies

Morant promet intervindre el mercat del lloguer i limitar els preus a la Comunitat Valenciana

Diana Morant defensa a Castelló la intervenció del mercat de l’habitatge i el topall dels preus, i es compromet a aplicar-ho a la Comunitat Valenciana si presideix la Generalitat.

Pau Navarro veu al Villarreal en creixement amb Íñigo Pérez a la banqueta

El defensa del Villarreal Pau Navarro assegura que l’equip creu plenament en la proposta d’Íñigo Pérez i que es va adaptant a poc a poc, després de sumar dues victòries seguides en LALIGA EA SPORTS.

8,8 milions més per a obres en cinc col·legis de València i Castelló

Educació ha aprovat un increment de 8,8 milions d’euros per a obres en cinc centres escolars de Xirivella, Mislata, Tavernes de la Valldigna, la Vall d’Uixó i Almassora, dins del Pla Edificant, fins a arribar a quasi 39 milions d’inversió total.

Fede Redondo es perdrà un partit amb l’Elx per sanció

El Comitè de Disciplina de la RFEF ha sancionat amb un partit Fede Redondo, jugador de l’Elx, després de la seua expulsió amb roja directa davant l’Espanyol en LaLiga EA Sports.

La 15K Nocturna Valencia ompli els carrers amb 14.000 corredors en la seua 13a edició

La 15K Nocturna Valencia Gana Energía celebrarà este dissabte la seua tretzena edició amb 14.000 participants, un 36 % dones, en un recorregut pla i homologat pels principals carrers de la ciutat.

Alexis Peterson, il·lusionada amb la Supercopa però demana anar pas a pas

La base nord-americana-alemanya Alexis Peterson s’ha presentat com a nova jugadora del Valencia Basket destacant la il·lusió per debutar en la Supercopa Endesa, però insistint que l’equip necessita temps per créixer i progressar junt.

Rego denuncia el desnonament de Maricarmen: legal però “no legítim”

La ministra de Infancia i Joventut, Sira Rego, ha qualificat de legal però “no legítim” el desnonament a Madrid de Maricarmen, una dona de 87 anys, i ha reclamat responsabilitats polítiques en matèria d’habitatge.

La UE veta part del registre de la marca turca FiLe per semblar-se a Mercadona

La EUIPO ha bloquejat part del registre de la marca turca FiLe en la Unió Europea per la seua similitud visual i conceptual amb Mercadona i la possible explotació indeguda de la reputació de la cadena valenciana.