Morant acusa el Consell d’ocultar dades sobre derivacions sanitàries a la privada

Ejemplo de shortcode con estilo
Diana Morant critica la falta de transparència del Consell sobre els diners destinats a derivar pacients a la sanitat privada i sosté que eixos recursos millorarien la sanitat pública.

transparència Diana Morant, secretària general del PSPV-PSOE i ministra, ha acusat el Consell de falta de transparència per no facilitar tota la informació sobre les derivacions de pacients des de la sanitat pública a centres privats. Sosté que els diners destinats a estos concerts podria reforçar directament els recursos, servicis i plantilles del sistema públic, en lloc d’alimentar les retallades que, al seu juí, ja s’estan percebent.

denúncia Morant ha fet estes declaracions a la Universitat Jaume I de Castelló, on ha recordat que el seu partit ha presentat una denúncia davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana contra el conseller de Sanitat, Marciano Gómez. Segons ha detallat, el PSPV-PSOE està reclamant de manera reiterada dades precises sobre quants diners gasta el Consell en la sanitat privada, quin tipus de proves o tractaments es deriven i en quines condicions es presta eixe servici.

recursos La dirigent socialista ha insistit que estos recursos públics podrien destinar-se a millorar l’atenció en la xarxa sanitària pública. Ha assenyalat que, mentres s’incrementen les derivacions, es mantenen situacions de retallades i falta de mitjans que afecten el funcionament diari d’hospitals i centres de salut, per exemple en temps d’espera o càrrega assistencial dels professionals.

Falta de recursos en la sanitat pública

falta Morant ha subratllat que s’està evidenciant una falta de recursos suficients en la sanitat pública. Al seu juí, els metges estan assumint més hores de treball de les quals deurien i s’estan enviant cada vegada més proves diagnòstiques a centres privats. Esta combinació, ha apuntat, reflectix un model en el qual es tensiona al personal públic mentres es recorre de manera creixent a l’oferta privada.

informació Davant este escenari, el PSPV-PSOE reclama conéixer amb detall els números d’estes derivacions: quantes persones són ateses, en quines condicions i qui presta exactament el servici. Morant defén que es tracta d’informació a la qual l’oposició té dret a accedir per a poder exercir la seua funció de control i avaluació de les polítiques sanitàries.

contrafacturas La secretària general ha explicat que la Conselleria ha respost a les peticions, però al·legant que es tracta d’un tema complex. No obstant això, Morant sosté que en cada derivació existixen contrafacturas, expedients del servici prestat, liquidacions i pagaments, per la qual cosa considera que les dades econòmiques i administratius estan perfectament identificats en els registres de la pròpia administració.

pressupost Segons ha indicat, el PSPV-PSOE reclama accedir a la mateixa informació que maneja el Consell sobre les transferències de fons vinculades a estos servicis externalitzats. En la seua opinió, no es tracta de documentació difícil de localitzar, sinó d’informació bàsica sobre com s’utilitza el pressupost públic en matèria sanitària.

diagnòstics Morant també ha fet referència a informacions difoses per mitjans de comunicació que apunten a possibles casos a Castelló en els quals s’haurien realitzat diagnòstics de malalties per part de metges sense l’especialitat corresponent. Considera que estes sospites reforcen la necessitat de disposar de totes les dades per a verificar com s’estan gestionant les derivacions i quins controls de qualitat existixen.

denúncia La responsable socialista ha conclòs que el seu partit necessita eixa informació per a poder exercir la seua labor d’oposició. Davantage la negativa del Consell a facilitar-la en els termes sol·licitats, el PSPV-PSOE ha decidit acudir al Tribunal Superior de Justícia i presentar una denúncia per vulneració dels drets fonamentals de l’oposició a conéixer la informació pública necessària per a fiscalitzar l’acció del govern autonòmic.

Últimes notícies

Gayà entra en el top 6 històric del València amb 416 partits

José Luis Gayà ha arribat als 416 partits oficials amb el València i és el sisé jugador amb més presències del club. En Lliga, ocupa el tercer lloc amb 351 partits.

David Otorbi abandona en llitera el València-Vila-real per una lesió

David Otorbi s’ha lesionat la cuixa dreta en el minut 14 del València-Vila-real i ha eixit del camp en llitera. Era la seua primera titularitat des de l’arribada de Javier Aguirre.

El Valencia obri una nova etapa amb l’entrada de Pitchwise

Pitchwise Holdings ha adquirit el 42 % de les accions del Valencia CF i aportarà 100 milions d’euros immediats. Javier Solís preveu millores al club i veu amb optimisme el futur.

El Elche vence 0-3 al Rayo i Anselmi destaca la fortalesa de l’equip

L’Elche ha guanyat 0-3 al Rayo Vallecano a Vallecas. Martin Anselmi ha atribuït el resultat a la lectura del partit i a no deixar-se afectar pel soroll.

L’Elx firma a Vallecas la seua major victòria fora en 60 anys

L’Elx ha derrotat el Rayo Vallecano per 0-3 i ha aconseguit la seua victòria més àmplia fora de casa en Primera en sis dècades. Els tres punts són el segon triomf de la temporada, tots dos lluny del Martínez Valero.

Lemar destaca el paper de Dituro en el triomf de l’Elx a Vallecas

El porter argentí ha sigut clau en el 0-3 de l’Elx davant del Rayo a Vallecas. Thomar Lemar ha elogiat la seua actuació i el treball defensiu col·lectiu.

Torniquete a una treballadora del Mercat Central després de ferir-se amb unes tisores

Una peixatera de 54 anys s’ha ferit accidentalment amb unes tisores al Mercat Central de València. Agents de la Policia Autonòmica li han fet un torniquet fins a l’arribada de l’ambulància.

L’Elche goleja el Rayo per 0-3 a Vallecas

L’Elche ha guanyat el Rayo per 0-3 a Vallecas, amb dos penals en la primera part. El Rayo continua amb 9 punts i l’Elche en suma 10.