Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Ejemplo de shortcode con estilo
Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Pilar Bernabé, secretària general dels socialistes a València, ha reivindicat en el barri de Orriols la prioritat veïnal que, segons ha defés, caracteritza l’acció del PSPV enfront de l’abandó que, al seu juí, patix este i altres barris sota el govern municipal de María José Catalá.

Bernabé ha emmarcat la seua visita en la voluntat de mostrar un model alternatiu de ciutat, centrat en els barris i en les necessitats diàries dels seus residents, des dels servicis públics fins als espais verds. Enfront d’eixa visió, ha situat la gestió actual de l’Ajuntament, a la qual responsabilitza de la deterioració de la qualitat de vida en zones com Orriols.

Crítiques al model del PP a la ciutat

La dirigent socialista ha contraposat la política del PSPV al que ha qualificat com a prioritat nacional excloent del Partit Popular, que, segons ha assenyalat, se centra en discursos d’odi i racistes en lloc d’atendre les demandes veïnals. Al seu entendre, esta manera de governar es traduïx en decisions que perjudiquen els barris, tant en el pla social com en l’urbanístic.

Bernabé ha realitzat estes afirmacions després de participar en l’acte veïnal ‘No em contes contes’, organitzat en Orriols per a denunciar l’abandó del barri. Els assistents han utilitzat esta convocatòria per a visibilitzar el seu malestar davant el que consideren una falta d’atenció per part del govern local durant els tres anys que porta al capdavant de l’Ajuntament.

Segons ha exposat, la ciutat es construïx des dels seus barris i ha presentat Orriols com un exemple clar de la diferència entre un govern que es definix com a responsable i protector de la gent, com el que reivindica el PSPV, i el que encapçala María José Catalá, al qual responsabilitza de convertir València en una ciutat hostil per a molts dels seus veïns.

En esta línia, ha acusat a Catalá i al PP d’estar més preocupats per impulsar els apartaments turístics que substituïxen al comerç tradicional, o per afavorir que uns pocs facen negoci amb la vivenda, que per atendre les necessitats quotidianes dels barris. Ha sostingut que esta orientació prioritza el negoci privat per damunt de l’interés general i ha assegurat que no permetran que es continue aprofundint en este model.

Com a exemple de la manera de governar que proposa, Bernabé ha anunciat que, si arriba a l’Alcaldia, recuperarà les taules interconcejalías que, segons ha denunciat, l’actual govern municipal ha eliminat. Estos espais de participació permetien als veïns exposar directament les necessitats del seu barri i plantejar propostes sobre equipaments i servicis concrets.

Entre eixes demandes, ha esmentat la millora de la biblioteca del barri, la plantació d’arbres, la posada en marxa d’un poliesportiu i el desenrotllament d’una supermanzana destinada als residents, així com un reforç de les mesures de seguretat. Al seu juí, es tracta de necessitats bàsiques que porten temps sobre la taula sense obtindre resposta adequada del govern actual.

Bernabé ha denunciat que, tres anys després de l’inici del mandat de Catalá, Orriols continua amb una piscina tancada des de fa ja dos anys i amb la supermanzana convertida en un aparcament. També ha lamentat l’absència de suficients arbres i zones verdes, que considera essencials per a millorar la qualitat de vida d’un barri densament poblat i amb escassos espais d’ombra i esplai.

La responsable socialista ha defés que Orriols necessita un Ajuntament que aposte de manera clara pels seus veïns i veïnes, amb polítiques concretes i sostingudes en el temps. Ha insistit en la importància de comptar amb alcaldesses i responsables públics que coneguen bé el barri, s’impliquen en el seu dia a dia i s’acosten de manera habitual al territori per a escoltar de primera mà a la ciutadania.

En contrast, ha criticat a l’alcaldessa actual per retallades inversions i servicis socials a la ciutat i per mantindre sense cobrir 340 places de la Policia Local, malgrat les necessitats de seguretat que, segons ha recordat, es repetixen en tots els barris de València. Per a Bernabé, esta combinació de retallades i falta de personal reforça la sensació d’abandó i dificulta que barris com Orriols compten amb els recursos que necessiten per a avançar en cohesió social i convivència.

Últimes notícies

Tres informes ja advertien que el Museu de Villena necessitava vigilància 24 hores abans del robatori del Tresor

La comissió municipal sobre el robatori del Tresor de Villena ha constatat que tres informes previs recomanaven vigilància física 24 hores al museu. L’oposició reclama més documentació, mentres el govern local defensa que les exigències mínimes de seguretat sí que es complien.

Sis mesos de presó a un empresari per tindre deu empleats sense alta en la Seguretat Social

Un empresari de 42 anys ha sigut condemnat a sis mesos de presó i una multa per tindre tota la plantilla, deu treballadors colombians, sense contracte ni alta en la Seguretat Social a Alacant. La pena de presó ha quedat en suspens sempre que no torne a delinquir.

Divaldirectia complix 10 anys formant directius locals amb tres presidents de la Diputació

La Diputació de València ha celebrat el desé aniversari de Divaldirectia amb la presència dels tres últims presidents i l’inici de la sisena edició del programa, que ha format ja 239 directius locals.

Nicolás Olea, nou doctor honoris causa de la UA: ‘El cos humà no es pot separar del seu ambient’

El metge i catedràtic emèrit Nicolás Olea ha sigut investit doctor honoris causa per la Universitat d’Alacant, on ha defensat que el cos humà està íntimament lligat al seu entorn i que la medicina ha de prevenir el sofriment abans que calga curar-lo.

Elx recorda els dotze guàrdies civils assassinats per ETA en 1986 amb una exposició

La Llotja Medieval d’Elx acull fins al 15 de novembre l’exposició ‘12 vidas. Una herida permanente’, que homenatja els dotze guàrdies civils assassinats per ETA en 1986 a Madrid, entre ells dos agents nascuts a la Comunitat Valenciana.

Fixades les noves declaracions de cinc alcaldes per la gestió de la DANA a València

El jutjat que investiga la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024 ha programat per a novembre i desembre les declaracions de cinc alcaldes de l’Horta i de la comissaria cap de la Unitat Adscrita, com a testimonis. En la mateixa causa continuen investigats l’exconsellera Salomé Pradas i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso.

Josep Puerto demana fe en l’estil del Valencia Basket i intensitat fins al minut 40

El capità del Valencia Basket, Josep Puerto, reclama ser fidels a l’estil de joc i mantindre la intensitat durant tot el partit davant el Maccabi, després de la dolorosa remuntada patida contra l’Olympiacos al Roig Arena.

Elda acull les primeres jornades internacionals de mares escriptores

Elda celebrarà dissabte les primeres Jornades Internacionals de Madres Escritoras, que uniran creació literària i maternitat amb autores de diversos països.