21.3 C
València
Dimarts, 13 maig, 2025

Albalat dels Sorells celebra el Dia Mundial del Medi Ambient amb el guardó rebut al Congrés Nacional

El dia Mundial del Medi ambient és una de les fites jornades anomenades per les nacions unides per a conscienciar a la ciutadania i, en especial, als governs de tot arreu, de la necessitat de tenir ben present el canvi climàtic i tot el que significa.

- Advertisement -Telegram València Diari

A Albalat dels Sorells, els propòsits i contribucions per lluitar en contra del canvi climàtic i, en conseqüència, de participar activament en el disseny i implementació de polítiques que van en la línia del que hui commemorem, fa temps que ho tenen molt clar.

En este sentit, l’ajuntament, a través del projecte “Albalat, 0,0”, reflexa i implementa estes polítiques, les quals, han tingut un protagonisme especial amb el guardó aconseguit al Congrés Nacional de Medi Ambient, celebrat a Madrid, esta setmana.

En rebre el premi, l’alcalde manifestà: “El premi atorgat a Albalat dels Sorells i, en concret al projecte “Albalat 0.0” és un reconeixement a la tasca de l’ajuntament compartida amb una ciutadania conscienciada i compromesa en la lluita contra el canvi climàtic i pel futur dels nostre planeta“.

Per la seua part, Sònia Clemente, regidora de Medi Ambient i responsable del projecte “Albalat 0,0”, que també formava part de la delegació del nostre poble, recordava que: “les accions que portem a terme des d'”Albalat 0,0”, són fets concrets que milloren l’economia de les persones, com és el cas de les comunitats energètiques; reduir la petjada de carboni i estalviar milers d’euros en la factura de la llum, entre altres, són arguments incontestables que han ajudat a convertir-nos en un municipi referent a tota Espanya”

El projecte “Albalat 0,0”, basat en les sis línies d’actuació per a millorar el nostre municipi des de les polítiques mediambientals (energia, mobilitat, salut, residus, més verd i persones), ha estat guardonat amb el Primer Accèssit en la categoria de municipis fins a 5000 habitants, en el Congrés Nacional del Medi Ambient (CONAMA).

La reducció del consum energètic, produir el màxim d’energia renovable en el municipi, reduir la pobresa energètica, millorar la qualitat de l’aire que respirem o conscienciar i implicar a la ciutadania, són part dels motius que s’han valorat positivament per aconseguir el mencionat premi.

Últimes notícies

El Congrés inicia la Comissió d’Investigació sobre la catàstrofe de la dana a València

La comissió d'investigació sobre la dana que va afectar València es constituirà la setmana vinent, amb l'objectiu de depurar responsabilitats i escoltar les víctimes.

Nou decret de convivència a la Comunitat Valenciana: Tolerància zero a la violència i reforç de l’autoritat docent

La Conselleria d'Educació de la Comunitat Valenciana presenta un esborrany del nou decret de convivència que busca establir una tolerància zero a la violència en els centres educatius, amb un enfocament en el reforç de l'autoritat del professorat i l'educació digital responsable.

Inici de les obres del Jardí Trini Simó al solar de Jesuïtes

L'Ajuntament de València ha començat l'execució del Jardí Trini Simó, que recrearà el paisatge de l'horta amb camps i sèquies, responent a una demanda ciutadana. Aquest projecte, finançat amb fons Next Generation, abastarà més de 8.000 metres quadrats.

Metsola s’interessa per les víctimes de la dana i busca contactar amb Mazón

La presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, es compromet a contactar amb el president valencià, Carlos Mazón, per a abordar les necessitats de les víctimes de la dana a València. Les associacions de víctimes han denunciat la falta d'atenció a les seues reivindicacions.

El València Basket Renova Josep Puerto Fins al 2027: Un Futur Brillant per al Capità Taronja

Josep Puerto, capità del València Basket, renova el seu contracte fins al 30 de juny del 2027, destacant les seues excel·lents estadístiques en la novena temporada amb el club.

El Consell reafirma el seu compromís amb les víctimes de la dana davant la falta de suport de Sánchez

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, destaca que les víctimes de la dana són una prioritat i critica la inacció del Govern central.

El Consell Expressa el seu Respecte pel Manteniment del Processament d’Oltra

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, manifesta el respecte del govern valencià envers les decisions judicials relacionades amb el processament de l'exvicepresidenta Mónica Oltra i altres alts càrrecs de la Conselleria d'Igualtat, en un cas d'abusos a una menor tutelada.

Increment de la reserva hídrica: Els embassaments del Segura arriben al 29,6% i els del Xúquer al 63,9%

Els embassaments de la conca del Segura experimenten un augment en la seva reserva hídrica, arribant al 29,6%, mentre que els del Xúquer incrementen al 63,9%. Les precipitacions són abundants a la Península i milloren la situació hídrica.