La jutgessa que investiga la dana crida a declarar a la diputada provincial de Carreteres

La jutgessa cita a dos diputats i sol·licita registres de crides sobre la dana de 2024

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa penal sobre la gestió de la dana de 2024 ha acordat citar com a testimoni a la diputada provincial de Carreteres, Reme Mazzolari, i sol·licitar-li a ella i al diputat de Bombers, Avelino Mascarell, que aporten de manera voluntària els registres de crides que van realitzar durant la jornada en què es va produir l’emergència.

Segons consta en una resolució facilitada pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, la decisió s’adopta després de la declaració com a testimoni de la exalcaldesa de Chiva, Amparo Fort, qui ha manifestat davant la jutgessa que el 29 d’octubre de 2024 va contactar telefònicament amb els dos diputats per a informar-los de la situació generada per la dana i les incidències que s’estaven produint en el municipi.

Revisió de les comunicacions durant l’emergència

Sobre la base d’eixe testimoniatge, la jutgessa ha acordat tornar a citar a Avelino Mascarell, esta vegada perquè tinga l’oportunitat d’aportar les crides anteriors a les 18.55 hores del 29 d’octubre de 2024 realitzades a la llavors alcaldessa de Chiva. L’objectiu és reconstruir amb major precisió la seqüència de comunicacions entre els responsables polítics i municipals en les hores clau de l’emergència, i determinar quina informació es va compartir i en quin moment.

La magistrada busca així disposar d’un quadre cronològic més complet sobre com es va gestionar la dana des de les diferents administracions implicades. El detall de les crides pot ajudar a aclarir quan es van activar els avisos, quines peticions d’ajuda es van cursar i quines respostes es van oferir des de la Diputació als problemes detectats en la xarxa viària i en el dispositiu de bombers.

La jutgessa també ha acordat, amb el consentiment exprés de la exalcaldesa, sol·licitar a la companyia telefònica associada a la línia mòbil d’Amparo Fort que remeta la factura detallada corresponent al 29 d’octubre de 2024. La finalitat és obtindre el llistat complet de trucades emeses eixe dia relacionades amb l’emergència provocada per la dana i comptar amb un suport documental que complemente el testimoniatge prestat en seu judicial.

Una vegada rebuda la informació de l’operadora, la lletrada de l’Administració de Justícia procedirà a acarar les dades. Este contrast permetrà verificar els horaris, la duració de les comunicacions i els números implicats, i servirà per a confirmar o precisar les versions oferides pels diferents testimonis. Amb això, el jutjat pretén avançar en l’esclariment de les responsabilitats en la gestió de la dana de 2024 i en la valoració de les decisions adoptades pels càrrecs públics durant eixe episodi d’emergència.

Últimes notícies

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.

Atenes vibra amb la Final Four de l’Eurolliga i el somni de la corona europea

Atenes recupera la Final Four de l'Eurolliga dènou anys després i s'ompli d'aficionats de Reial Madrid, València Basket, Fenerbahce i Olympiacos que somien amb la corona europea.

La Nova Muixeranga d’Algemesí retrà homenatge a Catarroja a les víctimes de la dana de 2024

La Nova Muixeranga d'Algemesí celebrarà este dissabte en el Parc dels Barraques de Catarroja un acte d'homenatge a les víctimes mortals i persones afectades per la dana de 2024, amb figures humanes, ofrena floral i lliurament de fons solidaris.

La Diputació de València reunix la poesia completa de Max Aub en 825 referències

La Diputació de València publica Poesia completa 1925-1972 de Max Aub, un volum que reunix 825 composicions, més de 500 d'elles inèdites, i consolida el seu llegat poètic.

José María Ángel manté davant el jutge que desconeixia el seu títol universitari fals

El excomisionado del Govern per a la DANA reitera davant el jutge que no va elaborar el suposat títol d'Arxivística de 1983, afirma que no el va usar en la seua carrera professional i ho atribuïx a un error administratiu.

Maria Schneider, Esperanza Spalding i Lizz Wright lideren el Festival de Jazz de València 2026

El Festival de Jazz de València celebrarà la seua 29 edició entre el 24 de juny i el 26 de juliol amb quinze concerts i grans figures internacionals com Maria Schneider, Esperanza Spalding, Joe Lovano, Włodek Pawlik i Lizz Wright, a més d'una àmplia representació del jazz valencià.