El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, confirma que assistirà el 19 de juny a València a l’acte conjunt que protagonitzaran l’exvicepresidenta del Consell Mónica Oltra i el portaveu d’ERC en el Congrés, Gabriel Rufián, per escoltar amb detall què plantegen sobre futures confluències electorals i, a partir d’eixe contingut, formar la seua opinió.
Baldoví ha explicat que té intenció d’estar present en la cita perquè li interessa escoltar, en primera persona, el que puguen exposar dues figures que considera amb criteri polític i amb experiència, com són Oltra i Rufián. Ha remarcat que primer vol sentir què conten i, només després, expressarà públicament la seua valoració sobre les propostes que isquen d’eixe acte.
La decisió de Baldoví: escoltar abans de valorar
El dirigent de Compromís ha assenyalat que no li agraden els anomenats ‘spoilers’ de les pel·lícules i que, per tant, preferix no avançar conclusions abans de temps. Segons ha indicat, es reservarà qualsevol posició fins que acabe l’acte i puga analitzar amb calma els missatges i plantejaments que s’hagen posat damunt la taula.
En este sentit, ha recordat que li va agradar especialment el Gabriel Rufián del primer acte conjunt, quan defensava que cal articular majories a partir de les forces polítiques que ja estan arrelades en els diferents territoris. Per a Baldoví, este tipus de reflexions són rellevants a l’hora de debatre possibles confluències entre espais polítics d’esquerra.
Possibles actes conjunts de cara al futur
A més, el síndic ha apuntat que, quan els òrgans interns de Compromís ho acorden, haurà d’arribar també un acte conjunt en què ell participe com a aspirant a president de la Generalitat i Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València. Eixa escenificació serviria per traslladar a la ciutadania una imatge de projecte compartit i coordinar millor els missatges en l’àmbit autonòmic i municipal.
Un eventual acte conjunt entre Baldoví i Oltra, ha suggerit, ajudaria a posar en valor la força territorial de Compromís i a explicar amb més claredat quina estratègia planteja la formació davant possibles aliances electorals. També permetria reforçar la cohesió interna al voltant de la seua candidatura a la Generalitat i de la possible candidatura d’Oltra a l’Ajuntament de València.
Impacte de la trobada del 19 de juny en el debat polític
En el debat sobre les confluències d’esquerra i la necessitat d’articular majories, Baldoví situa el paper de Compromís com a força clau al territori valencià. En altres ocasions, la coalició ja ha defensat que qualsevol acord s’ha de construir respectant el pes i la veu de les formacions valencianes, una línia que encaixa amb el plantejament que va destacar del primer acte de Rufián.
En el context polític actual, la trobada del 19 de juny a València es presenta com una cita rellevant per a l’espai de l’esquerra i el valencianisme polític. El que allí s’hi diga sobre confluències pot influir en futures decisions estratègiques de Compromís i d’altres forces amb presència en l’àmbit estatal i territorial.
Per a seguir l’actualitat política valenciana i els moviments de Compromís, es poden consultar més informacions en la secció de política de València Diari [/politica]. Així mateix, es poden revisar els detalls institucionals i competències de les Corts en la pàgina oficial del parlament valencià (https://www.cortsvalencianes.es).
La jornada, per tant, s’enceta com un espai per a escoltar propostes i contrastar criteris, abans de passar a la valoració pública de futures confluències electorals que puguen afectar l’estratègia del valencianisme polític.








