Rafa Mir, condemnat a 8 anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

L’Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per un delicte d’agressió sexual i un altre de lesions comesos contra una dona a València. La resolució, dictada per la Secció Quarta, també ha imposat una indemnització econòmica a favor de la víctima.

Segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, la sentència ha sigut notificada este dilluns a totes les parts personades en la causa. La resolució encara no és ferma i, per tant, cap de les parts ha esgotat les vies de recurs.

Un segon acusat, també futbolista i amic de Rafa Mir, ha sigut condemnat a dos anys de presó. En el seu cas, el tribunal li atribuïx un delicte d’agressió sexual, un delicte contra la integritat moral i un delicte de lesions lleus contra una altra dona.

Indemnitzacions per a les víctimes

A més de les penes de presó, la Secció Quarta ha fixat indemnitzacions per a les víctimes dels dos condemnats. La dona que va denunciar Rafa Mir rebrà 64.000 euros en concepte de responsabilitat civil pels danys patits.

Per la seua banda, la denunciant del segon acusat tindrà dret a una indemnització de 6.280 euros. Estes quantitats responen tant al dany físic com al perjudici moral que el tribunal ha considerat provat en el juí.

La sentència concreta les responsabilitats penals i civils de cadascun dels condemnats, així com els delictes que s’han considerat acreditats. Encara que la resolució no és definitiva, fixa ja un primer marc de responsabilitats a l’espera de possibles recursos davant instàncies superiors.

Últimes notícies

El PSPV reclama que Martínez Mus declare pel WhatsApp del Consell sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha demanat al jutjat de Catarroja que cite com a testimoni el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per aclarir els missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Govern valencià durant la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024.

Les víctimes del metro commemoraran 20 anys de la tragèdia junt amb les de la dana

L’associació Víctimes del metro 3 de juliol recordarà el pròxim 3 de juliol el vinté aniversari de la tragèdia de 2006 amb un acte al jardí del monument, en què també participaran les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024.

Quatre detinguts en desmantellar una doble plantació de marihuana a Oliva

La Guàrdia Civil ha desmantellat dues plantacions interiors de marihuana en vivendes d'Oliva i ha detingut quatre hòmens d'una organització criminal, un d'ells amb prohibició d'entrada a l'espai Schengen.

Benidorm es prepara amb 50.000 litres de cervesa pel debut d’Anglaterra al Mundial

Els bars de Benidorm han omplit les cambres amb fins a 50.000 litres de cervesa per al debut d’Anglaterra contra Croàcia al Mundial, un partit que atraurà milers d’aficionats britànics.

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.

Un jove es presentada a la comissaria de Burjassot i és detingut per apunyalar mortalment un home

La Policia Nacional ha detingut un jove de 24 anys després que es presentara a la comissaria de Burjassot amb les mans plenes de sang i confessara haver matat un home presumptament apunyalant-lo.