Compromís ha denunciat que À Punt ha destinat 743.545 euros de diners públics a retransmissions taurines des de principis de 2025. Segons la coalició, eixes quasi 800.000 euros han finançat 19 retransmissions de corregudes de bous, novillades i altres festejos taurins en la radiotelevisió valenciana.
Esta xifra s’ha conegut arran d’una resposta parlamentària remesa per la pròpia À Punt a una petició de Compromís. En eixa documentació es detallen totes les retransmissions taurines assumides per l’ens públic des de començaments de 2025 i el cost associat a cadascuna.
En un comunicat, el síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, ha criticat la direcció de la cadena. Segons ha afirmat, ‘resulta difícil d’entendre que Pérez Llorca es lamente per la infrafinançació valenciana mentres gasta quasi 800.000 euros en retransmetre corregudes de bous’.
Prioritats d’À Punt en el punt de mira
Per a Baldoví, el problema no és només l’import gastat sinó el que es deixa d’oferir a la ciutadania. ‘Les prioritats deixen molt a desitjar, perquè a banda del gasto de diners públics en estos continguts, el problema radica en què deixen de mostrar als valencians mentres emeten corregudes de bous’, ha remarcat.
La diputada de Compromís, Maria Josep Amigó, ha posat com a exemple la cobertura del passat 23 de maig. Segons ha denunciat, ‘la direcció de la cadena va decidir censurar la multitudinària manifestació en defensa de l’educació pública del 23 de maig per a retransmetre, en el seu lloc, una correguda de bous’.
Des de Compromís han defensat que la radiotelevisió pública hauria de prioritzar l’actualitat social, educativa i política valenciana per davant dels festejos taurins. Recorden que les mobilitzacions per l’educació pública arreplegaven milers de persones i consideren que mereixien una cobertura destacada.
Crítiques a la cobertura de mobilitzacions socials
La formació valencianista també ha criticat la línia informativa d’À Punt en altres episodis de mobilització ciutadana. Segons han recordat, ‘este modus operandi de la direcció d’À Punt no és un fet aïllat’.
En paraules de la coalició, ‘en octubre de 2025, durant les multitudinàries mobilitzacions contra la gestió de la DANA per part del Mazón, À Punt també va optar per emetre una correguda de bous de fa 29 anys de l’exconseller de Cultura de Vox, Vicente Barrera, en lloc d’oferir una cobertura digna a les reivindicacions ciutadanes’.
Baldoví ha considerat que la coincidència entre grans protestes i emissions taurines no és casual. ‘Quan hi ha manifestacions massives contra les polítiques del PP, sempre apareixen els bous. És una coincidència massa recurrent com perquè ningú se la crega’, ha assegurat.
Impacte en el sector audiovisual valencià
Maria Josep Amigó ha posat el focus també en la repercussió econòmica per al sector audiovisual valencià. Segons ha destacat, ‘cada euro que À Punt destina a retransmetre corregudes de bous és un euro que deixa d’invertir-se a enfortir la indústria audiovisual valenciana’.
Per a Compromís, estes decisions signifiquen una oportunitat perduda per a productors, realitzadors i professionals valencians que podrien impulsar nous formats i continguts propis.
Davant esta situació, la coalició valencianista ha presentat una proposició no de llei en Les Corts. En este text subratllen ‘els objectius prioritaris que hauria de complir la radiotelevisió pública valenciana’ i que, segons denuncien, ‘s’han deixat de costat’.
A més, en la proposta també es critica que es destinen 5 milions d’euros a una producció internacional sense comptar amb l’audiovisual valencià. Compromís considera que eixos recursos haurien de reorientar-se cap a projectes desenvolupats per empreses i professionals del territori.
Per tot això, la formació exigeix que el govern de Carlos Mazón i la direcció d’À Punt canvien les seues prioritats pressupostàries. Demanen que els fons econòmics que actualment es destinen a corregudes de bous passen a servir per a la promoció i consolidació del sector audiovisual valencià.








