Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha qüestionat este diumenge a Benidorm la rapidesa del procés de regularització extraordinària d’immigrants aprovat pel Govern d’Espanya, un mecanisme que el Tribunal Suprem ha posat sota la lupa per un possible conflicte amb el dret comunitari.

Segons ha explicat davant els periodistes, el Tribunal Suprem ha dictat dos providències en els recursos presentats per la Comunitat Valenciana i Aragó contra diversos aspectes del Reial decret del passat 14 d’abril, conegut com de ‘regularización de extranjeros’. Estes decisions obrin la porta a remetre la qüestió al Tribunal de Justícia de la Unió Europea per a aclarir si el text s’ajusta a la normativa europea.

Pérez Llorca ha recordat que el Consell ja havia mostrat el seu malestar amb la fórmula triada per l’Executiu central. En paraules seues, ‘no estàvem d’acord amb este procés de regularització tal com s’estava fent’, i ha atribuït esta discrepància tant a ‘la rapidesa’ del procediment com als ‘ocultismes que té sempre el Gobierno de España’.

Respecte institucional a la Justícia

Tot i les crítiques al fons i a la forma de la mesura, el cap del Consell ha remarcat el seu respecte pels òrgans judicials. Així, ha subratllat el seu ‘respecte a la Justícia’ i ha assegurat que el Consell esperarà la decisió definitiva dels tribunals sobre la regularització extraordinària d’immigrants.

El president ha defensat que siguen els jutges, i eventualment el Tribunal de Justícia de la Unió Europea, qui determinen si el Reial decret del 14 d’abril s’adequa al marc jurídic comunitari. Mentres tant, ha insistit que el Govern valencià manté les seues reserves sobre un procés que considera massa accelerat i poc transparent, encara que sense avançar quins passos adoptarà fins a conéixer la resolució judicial.

Últimes notícies

El sacerdot d’Oriola expulsat pel papa qualifica de injusta la seua reducció a l’estat laïcal

El sacerdot alacantí Francisco José Vegara ha denunciat que el decret del papa León XIV que l’expulsa de l’estat clerical és injust i l’ha deixat sense dret de defensa. L’Església li retreu el rebuig públic a reconéixer els papes Francisco i León XIV i el seu magisteri.

Pablo Martínez deixa el Levante i queda lliure després de no rebre oferta de renovació

El capità del Levante Pablo Martínez ha acabat contracte este 30 de juny i el club no li ha oferit renovar, per la qual cosa queda lliure des de l’1 de juliol després de 155 partits com a granota.

Parejo, Pedraza, Partey i Rafa Marín tanquen etapa al Vila-real CF este 30 de juny

El Vila-real CF ha confirmat este dimarts la marxa de Dani Parejo, Alfonso Pedraza, Thomas Partey i Rafa Marín en finalitzar el seu contracte el 30 de juny, amb especial pes emocional per les eixides de Parejo i Pedraza per la seua llarga trajectòria al club.

Pradilla, davant una millora del València Basket després de l’oferta del Real Madrid

El València Basket ha reaccionat a l’oferta del Real Madrid per Jaime Pradilla amb una millora de contracte i espera la decisió del jugador, en un estiu marcat també per les eixides de Pedro Martínez, Jean Montero i Papi Badio.

Sis banderes negres per a la costa valenciana per contaminació i mala gestió

Ecologistas en Acción ha atorgat sis banderes negres a la Comunitat Valenciana, repartides entre les tres províncies, per contaminants i mala gestió del litoral.

El Valencia Basket dona per feta la marxa de Pedro Martínez al Real Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez abandonarà el club rumb al Real Madrid després d’haver conquistat la Lliga Endesa fa només una setmana.

Un simulacre de terratrémol a la Nucia forma 115 agents en emergències sísmices

L’IVASPE ha organitzat este dimarts i dimecres a la Nucia un curs amb simulacre de terratrémol per a 115 agents, posant el focus en la resposta coordinada davant catàstrofes sísmices.

Maria Giner, nova regidora més jove de València en substitució de Sergi Campillo

Maria Giner, de 28 anys, ha pres possessió com a nova regidora de Compromís per València en substitució de Sergi Campillo i s’ha convertit en l’edil més jove de l’actual mandat, amb l’habitatge com a eix central de la seua acció política.