Primera nit tòrrida generalitzada a la Comunitat Valenciana per l’oratge cobert

La Comunitat Valenciana ha viscut la primera nit tòrrida de l’any de forma generalitzada, amb temperatures mínimes que no han baixat dels 25 graus en moltes zones costaneres de la província de València i del litoral d’Alacant, a causa d’un cel cobert de núvols baixos que ha impedit que l’aire es refredara durant la nit.

Segons la informació de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), este patró nocturn s’ha repetit tant en àrees urbanes com en entorns rurals pròxims a la costa. La presència constant de núvols baixos ha actuat com una capa que ha retingut la calor acumulada durant el dia, fet que ha mantingut l’ambient molt càlid fins a l’alba.

El cas de València i l’Albufera

Aemet ha detallat que al Tancat de Mília, al sud de l’Albufera, dins del terme municipal de Sollana (Valencia) i en un entorn rural allunyat de les típiques illes de calor urbanes, la temperatura mínima nocturna ha sigut de 26 graus. Esta dada confirma que l’episodi de calor nocturna no s’ha limitat als nuclis de població grans.

L’organisme meteorològic ha remarcat que la nit tòrrida s’ha estés igualment per la costa de la Safor i el nord de la Marina Alta. També s’han registrat mínimes de 25 graus al litoral de la Ribera Baixa, a la comarca de l’Horta Sud i a la ciutat de València, on tampoc s’ha baixat d’eixe llindar.

Així, moltes zones costaneres de la província de València han compartit valors nocturns molt semblants, independentment que es tractara de municipis grans o de nuclis més menuts. Esta homogeneïtat de temperatures reforça el caràcter generalitzat del fenomen.

Per què fa tanta calor de nit

Aemet ha explicat que estes situacions són típiques de l’estiu quan bufa vent de l’est o nord-est durant tota la nit. En estos casos no es produïxen les brises de terra que, en altres jornades, refresquen una mica l’ambient a partir de la matinada.

A més, la mar es troba molt càlida en esta època, per tant l’aire que arriba a la costa ja és calent. Al combinar-se amb un cel cobert de núvols baixos, la calor s’arreplega prop de la superfície i la temperatura mínima es manté elevada.

En estes condicions, la temperatura nocturna s’igual en bona part del litoral i els registres són molt semblants tant en zones rurals com en àrees urbanes, ha subratllat Aemet. Açò explica que la diferència habitual entre ciutat i camp quasi haja desaparegut durant esta primera nit tòrrida generalitzada de l’any.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.