Els canons d’aigua refresquen la Devesa de El Saler per sisé dia davant l’ona de calor

Ejemplo de shortcode con estilo
L’Ajuntament de València ha tornat a activar els canons d’aigua de El Saler, per sisé dia en juliol, per a humititzar la Devesa davant l’ona de calor i el risc extrem d’incendis forestals.

L’Ajuntament de València ha activat este dijous, per sisé dia en el que va de juliol, els canons d’aigua de El Saler per a refrescar el bosc mediterrani de la Devesa en plena ona de calor i amb alertes roges per risc d’incendis.

Segons han indicat fonts municipals, el sistema de canons Sideinfo de El Saler s’ha posat en marxa quatre dies seguits entre el 6 i el 9 de juliol i, de nou, dos dies consecutius més, el 15 i el 16.

L’objectiu és mantindre la massa forestal humida per a reduir la possibilitat que es declare un incendi en un entorn especialment sensible, situat entre la mar i l’Albufera, i molt freqüentat en època estival.

Més vigilància i accés tancat a la Devesa

Davant la situació climatològica adversa per les altes temperatures, l’Ajuntament ha reforçat la vigilància en la Devesa de El Saler i ha mantingut tancat l’accés al paratge per a minimitzar riscos.

En este dispositiu especial participen drons de control aeri i patrulles de Bombers, Policia Local i Protecció Civil, que recorren la zona de manera continuada per a detectar qualsevol fum o activitat sospitosa.

Les mateixes fonts han assenyalat que la combinació de vigilància sobre el terreny i el funcionament dels canons pretén actuar tant en la prevenció com en la resposta ràpida davant qualsevol eventualitat.

Un sistema de 11 canons i fins a 10.000 litres per minut

El sistema antiincendis de la Devesa està format per 11 canons d’aigua que llancen el cabal a uns 20 metres de distància per a humititzar i refrescar la vegetació.

Cada minut poden projectar fins a 10.000 litres d’aigua, cosa que crea un ambient més fresc i redueix la inflamabilitat de la massa forestal en els moments de màxim risc.

Esta infraestructura es convertix en una ferramenta clau quan coincidixen altes temperatures, manca de pluja i vent, factors que incrementen de manera notable el perill d’incendis en este pulmó verd pròxim a la ciutat de València.

Últimes notícies

Ajuda inicial de 23,5 milions per a les víctimes de la dana Adam

La Generalitat ha aprovat un primer paquet d’ajudes directes de 23,5 milions d’euros per a reparar vivendes, reposar estris i facilitar el reallotjament de les persones que han perdut la seua casa per la dana Adam.

Set canvis de Iñigo Pérez en el Villarreal per a visitar el Liverpool amb Araújo de titular

Iñigo Pérez ha renovat l’onze del Villarreal amb set canvis respecte a la Lliga per a enfrontar-se al Liverpool, que ix amb Ronald Araújo en la defensa.

Argentina i Suècia, grans favorites en la Nacra Cup València de Nacra 17

La Nacra Cup València reunirà del 21 al 24 d’octubre 24 tripulacions de 17 països, amb Argentina i Suècia com a grans favorites en la classe olímpica Nacra 17.

El Rally Ciutat de València arriba amb Fuster buscant el seu seté títol d’Espanya

El Rally Ciutat de València-Memorial Javi Sanz afronta la seua 26a edició el pròxim cap de setmana, amb Miguel Fuster jugant-se el seu seté títol nacional. La prova compta amb un fort suport institucional i un programa que combina projecció estatal i arrelament als municipis valencians.

Chloe Bibby apuntala el joc interior del Valencia Basket amb un contracte de dos mesos

El Valencia Basket ha tancat la incorporació temporal de l’ala-pívot australiana Chloe Bibby per dos mesos, pendent de la revisió mèdica. La jugadora arriba després de brillar amb el Spar Girona i de passar per la WNBA amb Minnesota Lynx.

Empat sense gols entre Liverpool i Villarreal en la Lliga de Campions juvenil

Liverpool i Villarreal han empatat 0-0 en la tercera jornada de la Lliga de Campions juvenil, en un partit molt igualat que manté el conjunt groguet líder del seu grup amb set punts.

Emergències continua buidant aigua i assistint els veïns atrapats per la dana Adam

Els servicis d’Emergències continuen buidant aigua i ajudant veïns a Bellreguard, Piles, Miramar i la marjal Oliva-Pego, mentre es consolida la neteja i recuperació després de la dana Adam.

València desbloqueja definitivament el PAI de Benimaclet amb 1.345 vivendes noves

L’Ajuntament de València aprovarà este divendres de manera definitiva el PAI de Benimaclet, amb 1.345 vivendes i un gran augment de zones verdes i equipaments públics al barri.