Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha viscut esta passada nit una situació de calor molt extrema, amb temperatures mínimes per damunt dels 25 graus de manera quasi generalitzada i una humitat pròxima al 90 %, combinació que ha disparat la sensació de bochorno i ha fet molt difícil descansar.

Temperatures nocturnes extremes

Segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), tant en observatoris urbans com rurals, des de Vinaròs fins a Pilar de la Horadada els termòmetres no han baixat dels 25 graus en tota la nit. Esta situació s’ha considerat nit tòrrida, ja que les mínimes s’han mantingut per damunt d’este llindar.

A la ciutat de València la mínima nocturna ha sigut de 26,9 graus, una de les més altes registrades a la franja litoral. Aemet ha indicat que en Orihuela el termòmetre ha marcat 26,8 graus i al Tancat de Mília, al sud de l’Albufera, en el terme de Sollana (Valencia), s’han assolit 26,7 graus.

En Castelló de la Plana i en l’aeroport de Manises la temperatura mínima ha arribat als 26,4 graus, la qual cosa ha consolidat l’ambient sufocant també en estes zones. En Miramar (Valencia), Pego (Alicante) i Sagunto (Valencia) la mínima s’ha quedat en 26,3 graus, mentre que a Oliva (Valencia) s’han mesurat 26,1 graus.

A la ciutat d’Alacant s’han registrat 25,7 graus de mínima, el mateix valor que en les localitats castellonenques de Torreblanca i Vinaròs, també en el litoral. Segons Aemet, a Benidorm (Alicante) el termòmetre no ha baixat de 25,5 graus i a Novelda (Alicante) s’han quedat en 25,2 graus.

Altres valors nocturns destacats han sigut els 24,4 graus de l’aeroport d’Alicante-Elche, que mostra que la calor també ha afectat zones pròximes a la costa. A Xàtiva (Valencia) s’han mesurat 24,2 graus de mínima, mentre que a Xàbia i Rojales (Alicante) s’han registrat 24,1 graus.

A l’interior de la província de València, localitats com Polinyà del Xúquer han tingut mínimes de 23,7 graus, i a Carcaixent (Valencia) s’han quedat en 23,6 graus. A Elche (Alicante) la nit també ha sigut càlida, amb 23,5 graus, i a Ontinyent (Valencia) el termòmetre ha marcat 23,1 graus.

Humitat i sensació tèrmica

Esta combinació de temperatures mínimes molt altes, humitat relativa pròxima al 90 %, vent fluix i intervals de cel cobert ha accentuat notablement la sensació tèrmica. Així, encara que les dades oficials reflectixen uns valors concrets, moltes persones han percebut una sensació de calor encara més intensa durant tota la nit, especialment a les vivendes mal ventilades o sense sistemes de refrigeració.

La presència d’humitat tan elevada ha fet que el cos haja suat més però s’haja refredat menys, cosa que ha incrementat el bochorno. En aquestes condicions, la calor s’acumula tant als carrers com als edificis i dificulta la recuperació tèrmica durant la matinada, allargant la sensació de fatiga i cansament l’endemà.

Recomanacions davant la calor

Davant d’episodis com este, els organismes meteorològics recomanen mantindre una hidratació constant, buscar estances fresques sempre que siga possible i ventilar les cases en les hores de menys calor per a millorar el confort durant la nit.

Últimes notícies

CSIF reclama un gran pacte valencià per l’educació i un pla urgent de climatització als col·legis

CSIF proposa un pacte valencià per l’educació i exigix un pla director de climatització per a tots els centres, arran de les altes temperatures i els mals resultats de l’informe PISA.

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.