Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar en el CAUS

Ejemplo de shortcode con estilo
L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ola de calor per a persones sense llar, amb 55 atesos en el CAUS i reforç d’atenció a majors i dependents.

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins este divendres el dispositiu especial per l’ola de calor per a persones sense llar, després d’haver atés 55 usuaris este dimecres en el Centre d’Acollida i Urgències Socials (CAUS), davant les alertes taronja decretades per a dijous i divendres.

El consistori ha mantingut actiu des de dimecres el Pla Territorial d’Emergència per altes temperatures. A través de la Regidoria de Benestar Social i en col·laboració amb Creu Roja, s’ha posat en marxa un dispositiu específic per a persones sense llar.

Este dispositiu preveu l’obertura del segon gimnàs del CAUS entre les onze del matí i les set de la vesprada. L’objectiu és que estes persones puguen passar allí les hores de més calor en un espai tancat i climatitzat.

En les instal·lacions se’ls oferix menjar, aigua i un kit d’aseo i higiene personal individualitzat. D’esta manera es cobrixen necessitats bàsiques durant les jornades de més risc per calor extrema.

A més, s’han organitzat rutes de vigilància i informació dirigides a les persones sense llar. En estes eixides, els equips els informen de la possibilitat d’acudir al CAUS i els animen a fer-ho si ho necessiten.

Control especial a majors i dependents

Des de Benestar Social també s’ha reforçat el seguiment als col·lectius més vulnerables davant la calor. Entre ells es troben més de 1.600 usuaris de teleassistència i del Servici d’Atenció a Domicili municipal.

La majoria d’estes persones són majors o dependents. Durant estos dies reben consells i recomanacions per evitar colps de calor i es fa un seguiment per comprovar que es troben bé.

Els centres socials i els centres municipals de majors continuen oberts en horari de matí i vesprada. Estos espais oferixen un refugi climàtic davant les altes temperatures de l’exterior.

Mesures per alleujar la calor al carrer

La corporació local ha recordat que s’han instal·lat recentment en el municipi vint-i-dos fonts amb aigua refrigerada per pal·liar els efectes de la calor. En estes fonts es poden omplir termos isotèrmics i botelles reutilitzables.

L’Ajuntament ha demanat a la ciutadania que seguixca les recomanacions de prevenció i que prenga precaucions. També ha insistit que es mantinga informada a través dels canals oficials.

A més, ha demanat que es preste una atenció especial a persones majors, xiquets i malalts. S’aconsella no exposar-se al sol, portar roba lleugera, cobrir el cap i beure aigua amb freqüència per mantindre’s hidratat.

Altres recomanacions passen per romandre en habitacions fresques i evitar l’exercici físic prolongat, sobretot en les hores centrals del dia, quan el risc per calor és més alt.

Últimes notícies

Familiars dels dos desapareguts de la dana esperen que hi haja responsabilitats polítiques

Familiars de Francisco i Elisabeth, desapareguts en la dana de 2024, reclamen responsabilitats polítiques i continuen esperant trobar-ne els cossos.

BioComunica26 debat com reforçar el rigor de la comunicació científica

BioComunica26 ha reunit professionals a València per a analitzar com reforçar el rigor i la credibilitat de la comunicació científica. El congrés també ha abordat la IA, la salut i la captació d’inversió.

Les platges de la Safor i la Ribera Baixa ja es netegen de canyes

La Diputació de Valencia ha començat a retirar canyes i residus de les platges afectades per la dana Adam. Daimús és el primer municipi.

Puente apunta al factor humà després de la fallada del sistema de seguretat en l’accident d’Urda, que deixa 68 morts

El ministre qualifica d''inversemblant' l'accident, que deixa 80 ferits, i revela que es va autoritzar un AVE a reprendre la marxa amb normalitat malgrat tindre un altre tren detingut davant

La vaga mèdica deixa xifres dispars entre València i la resta de províncies

Avanza situa el seguiment de la vaga mèdica en el 35,3 % a la província de València, mentre Sanitat dona un 2,21 %. Les xifres autonòmiques també discrepen.

Mor Fátima Báñez en l’accident de trens de Toledo

L'exministra d'Ocupació tenia 59 anys i viatjava en l'últim vagó de l'Iryo implicat en la col·lisió amb un AVE, després d'una llarga trajectòria política i empresarial

L’Alcúdia es va inundar al 90 % i l’alcalde denuncia la falta d’informació

Andreu Salom ha declarat que l’Alcúdia es va inundar al 90 % abans de les 18.00 hores del 29 d’octubre de 2024. També ha relatat la falta d’informació i la sensació d’abandonament.

Set de cada deu negocis afectats per la dana han recuperat l’activitat

Set de cada deu establiments han recuperat o superat l’activitat anterior a la dana de 2024, però els negocis menuts encara afronten més dificultats.