Pérez Llorca defensa que el PP no es plega i vincula els pressupostos a garanties de futur per a la Comunitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat que el PP no es plega davant ningú i que els pressupostos de la Generalitat per a 2026 busquen garantir el futur de la Comunitat Valenciana, amb diàleg i consens, després de la seua aprovació en el ple de Les Corts amb els vots del PP i Vox.

Pérez Llorca ha remarcat als corredors de Les Corts que el PP ha fixat unes prioritats que, al seu juí, queden molt clares en estes comptes: prioritat per a l’educació, prioritat per a la sanitat i prioritat per a les polítiques socials. Ha subratllat que eixes són, segons ha dit, les línies bàsiques del pressupost.

Diferències amb Vox sobre la immigració

El president ha marcat distàncies amb el concepte de prioritat nacional que defensa Vox. Ha explicat que el PP posa l’èmfasi en l’arrelament i ha rebutjat que els comptes siguen discriminatoris. Segons ha afirmat: ‘Ací s’han fet afirmacions que són completament falses. Este pressupost no distingix entre color de pell, no distingix entre immigrants i persones nascudes ací. Per descomptat que no, mai ho toleraria, mai ho toleraria cap dirigent del Partit Popular que ha votat a favor d’estos pressupostos’.

Pérez Llorca ha detallat que s’ha volgut donar prioritat a les persones que porten més temps censades en un municipi. Ha defensat que este criteri no és nou i que ‘és una cosa que fan també els alcaldes socialistes en tots els seus municipis, en tots els seus municipis sempre hi ha una prioritat que es dona a aquell que porta més temps empadronat’.

Sobre este punt, ha resumit: ‘Eixe és el concepte de prioritat que entenc jo i és el concepte de prioritat que està aprovat en els pressupostos que hem acordat hui’. Així ha tractat de desvincular les seues polítiques socials d’un tracte desigual a les persones migrades.

Suport intern del PP i relació amb Feijóo

Preguntat si ha rebut alguna telefonada del president del PP, Alberto Núñez Feijóo, sobre els pressupostos, ha assegurat que no ha tingut cap trucada específica per esta qüestió. No obstant això, ha explicat que parla amb ell ‘moltes vegades’ i que li transmet ‘tranquil·litat absoluta que ací hi ha un govern seriós, que pensa en tots els valencians i que, amb consens i diàleg, aconseguix sempre eixa estabilitat parlamentària que és tan necessària’.

Quant a la candidatura del PP a la Presidència de la Generalitat de cara al futur, ha afirmat que és el que menys li preocupa hui. Ha indicat que no li lleva la son i que es dedica a complir la seua missió de treballar pels valencians. Segons ha assenyalat, quan arribe el moment, ‘se resoldrà’.

Respecte a la petició de Vox de retallar la partida de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), que finalment no s’ha incorporat en els comptes, Pérez Llorca ha recordat que ja havia deixat clar que calia respectar les institucions. Ha insistit que no acceptava retallades en l’AVL, una institució que, en les seues paraules, està ‘per damunt de les persones que estan en ella’, encara que ha admés discrepàncies amb el seu funcionament.

Ha apuntat que eixa diferència amb Vox ja era coneguda quando es va sotmetre a la votació de la seua investidura com a president de la Generalitat. Malgrat això, Vox li va donar el seu suport per a accedir al càrrec, fet que ha utilitzat per a mostrar que la discrepància no és nova.

Crítiques a Compromís i defensa de l’estabilitat

Pérez Llorca també ha carregat contra Compromís. Ha assegurat que és una formació ‘plegada’ a les decisions de Pedro Sánchez i que està ‘avalant la corrupció del sanchisme‘. Ha sostingut que el partit critica qualsevol acció del Govern però ‘no la corrupció’ del PSOE, i ha arribat a afirmar que és ‘un partit que ha perdut la seua identitat i no aporta res a la societat valenciana’.

El president ha considerat que la millor manera de demostrar l’estabilitat durant tota la legislatura, que ha descrit com a ‘difícil’, és tindre els pressupostos aprovats. Ha assegurat que això ‘garantix futur a tots els valencians i a totes les valencianes i que es duguen avant projectes molt importants en matèria de sanitat, d’educació, de polítiques socials i d’infraestructures, però principalment de les polítiques socials’.

En este sentit, s’ha referit a la partida destinada a climatitzar els centres educatius. També ha destacat la construcció de nous centres de salut i hospitals que, segons ha dit, ja s’ha executat, així com la reducció de les llistes d’espera en sanitat. A més, ha posat com a exemple les inversions en dependència.

Pérez Llorca ha subratllat que eixe esforç s’ha fet ‘a pulmó’, sense l’ajuda dels 4.000 milions que, segons ha recordat, ha de pagar el Govern d’Espanya a la Comunitat Valenciana. Ha remarcat que, amb estos recursos i els comptes aprovats, es garantix la continuïtat de projectes clau i la reconstrucció econòmica i social del territori.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.