La UE obri les seues fronteres als viatgers de països amb àmplia vacunació


La Unió Europea (UE) va acordar este dimecres obrir les fronteres als viatgers de tercers països la població dels quals està àmpliament vacunada o amb una bona situació epidemiològica enfront de la covid-19, la qual cosa inclou als Estats Units i el Regne Unit, entre altres.

La decisió la va anunciar hui la Comissió Europea, després que ho aprovaren els països de la UE en una reunió. L’acord -que encara ha d’adoptar-se formalment en els pròxims dies -també preveu alçar algunes de les restriccions per a les persones vacunades quan arriben al seu destí.

Segons va apuntar el portaveu d’Interior de l’Executiu comunitari, Christian Wigand, «no ha de portar molt de temps» fins que els viatgers de països com els Estats Units puguen entrar a la UE.

Els països de la UE van adoptar també un «fre d’emergència» per a adaptar-se a les eventuals variants del coronavirus que entren a territori comunitari. No obstant això, es tracta tan sols d’una recomanació i no d’una decisió de caràcter obligatori que hagen de seguir els països de la UE, atés que la gestió de les fronteres és una competència estrictament nacional.

La UE va decidir al principi de la pandèmia prohibir l’entrada als viatgers de tercers països, sempre que no es tractara de desplaçaments essencials, i fins ara eren molt pocs els viatges permesos.

Actualment es permet l’entrada als viatgers de set països tercers: Israel, Austràlia, Nova Zelanda, Ruanda, Singapur, Corea del Sud i Tailàndia, mentre que els desplaçaments des de la Xina estan subjectes a la reciprocitat de Pequín.

Mentrestant, les negociacions entre les institucions europees per a aprovar el certificat digital que facilite els viatges entre els ciutadans de la UE segueixen en curs, amb l’objectiu que entre en vigor al juny.

El Parlament Europeu va demanar ahir que s’utilitzen fons europeus per a finançar les proves PCR als ciutadans que no s’hagen pogut vacunar i necessiten fer-se el test per a poder viatjar.

Últimes notícies

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.

Rescatat un ciclista ferit a Banyeres i dos menors perduts al Montgó

Els bombers han rescatat un ciclista de 30 anys greument ferit en un bike park de Banyeres de Mariola i dos jòvens senderistes de 17 i 16 anys extraviats al Montgó, a Dénia.

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.

El València Basket alça la seua quarta Supercopa LF Endesa

El València Basket ha tornat a conquistar la Supercopa LF Endesa en Torrejón de Ardoz després de superar el Leganés (76-64), en una final intensa i igualada que llança el nou projecte taronja amb títol.

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.