Detinguts un pare i el seu fill per repartir cocaïna a domicili en moto a Elx

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 56 anys i el seu fill de 30 com a presumptes responsables d’un delicte de tràfic de drogues, després d’haver descobert que repartien cocaïna a domicili en ciclomotor des d’un pis del barri de Carrús.

La investigació s’ha iniciat arran d’una informació rebuda sobre un possible domicili utilitzat per a la venda al detall de substàncies estupefaents en este barri il·licità. Segons ha informat la Policia Nacional, el pis funcionava com a punt d’eixida de la droga que després es repartia a clients.

Agents del Grup d’Estupefaents de la Policia Judicial de la Comissaria de la Policia Nacional a Elx s’han fet càrrec del cas. En una primera fase han centrat els seus esforços en localitzar exactament la vivenda sospitosa i identificar els seus habitants.

Una vegada confirmada la ubicació, els investigadors han determinat que els objectius eren dos hòmens, pare i fill. Tots dos comptaven ja amb diversos antecedents per delictes relacionats amb el tràfic de drogues, fet que ha reforçat les sospites sobre el seu paper en la distribució.

Patró de repartiment en ciclomotor

Durant les vigilàncies, la policia ha observat que els dos investigats feien desplaçaments curts en motocicleta fins a altres domicilis. No visitaven sempre les mateixes adreces, però seguien una dinàmica similar en totes les eixides.

En arribar als edificis, els agents han comprovat que una persona solia esperar-los al portal. Els sospitosos accedien a l’interior, romangueren un temps breu amb estos contactes i tornaven prompte al pis de Carrús.

Els agents també han detectat que, quan circulaven amb el ciclomotor, extremaven les mesures de seguretat. Segons la Policia Nacional, realitzaven maniobres per a comprovar si algú els seguia i donaven diverses voltes a la mançana abans d’entrar al garatge del seu domicili.

Una volta reunits indicis suficients, els agents han sol·licitat autorització judicial per a entrar i registrar la vivenda. Durant el registre, han detingut el pare i el fill i han localitzat diverses proves relacionades amb el tràfic de drogues.

En el pis s’han intervingut 95 grams de cocaïna i 5.605 euros en efectiu, repartits en diversos llocs. A més, la policia ha trobat una balança de precisió i diferents utensilis destinats a preparar i distribuir la droga al menudeu.

També s’ha intervingut un dels ciclomotors utilitzats pels arrestats per a desplaçar-se fins als domicilis dels compradors. En el portaobjectes del vehicle s’han localitzat més evidències considerades útils per a la investigació, que han quedat igualment intervingudes.

Després de practicar les diligències policials corresponents, els detinguts han sigut posats a disposició dels jutjats d’instrucció de guàrdia d’Elx, que determinaran les mesures judicials a adoptar en relació amb el presumpte delicte de tràfic de drogues atribuït a pare i fill.

Últimes notícies

Bejís es refà de la brutal tempesta que ha deixat 186 l/m² en poques hores

Bejís es recupera de la tempesta torrencial que este dissabte ha deixat 186 l/m², amb greus inundacions, danys en ponts i caiguda d’arbres. El temporal també ha afectat altres punts de Castelló i diverses localitats de la província de València.

Deting per amenaçar amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal de València

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 39 anys per amenaçar de mort amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal, després d’una discussió per incomplir una norma del recinte.

El Rototom encén motors a Benicàssim com a gran cita reggae d’Europa

El Rototom Sunsplash ha iniciat a Benicàssim una setmana de música reggae, convivència i activitats socials, culturals i de benestar, amb especial atenció al calor i a la sostenibilitat. El festival reforça espais com el Foro Social i àrees familiars perquè el públic visca unes vacacions diferents.

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora, i manté avisos grocs per precipitacions i tempestes en altres zones de la província.

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.