Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta internacional argentí Gonzalo Corbalán s’ha mostrat este diumenge il·lusionat amb el seu fitxatge pel València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB que l’equip va aconseguir la passada temporada suposa un salt i un repte ‘molt gran’ en la seua carrera professional.

‘Estic molt content i molt emocionat per fer este pas en la meua carrera i per l’equip en què vaig a jugar. Jugar la Euroliga serà un repte molt gran i espere aportar el màxim’, ha remarcat Corbalán en declaracions als mitjans a la seua arribada a l’aeroport de Manises.

L’argentí ha destacat el prestigi del club taronja i el moment esportiu que travessa després dels èxits recents. ‘Sempre és bonic vindre a un equip amb renom com és el València i més amb tot el que van fer la passada temporada. Estic content de vindre ací i de defensar el títol’, ha afegit l’escorta taronja en referència al campionat de la ACB.

Referents argentins en el club taronja

Corbalán també s’ha referit als jugadors argentins que han marcat època en el València Basket, com Fabricio Oberto, Alejandro Montecchia i Federico Kammerichs, que van formar part de la plantilla que va guanyar la Copa ULEB en 2003 i va disputar la primera final de la Lliga ACB en la història del club.

‘És un gust estar en esta llista perquè són jugadors molt experimentats i amb una carrera increïble’, ha compartit el nou fitxatge del València Basket, que ha admés que desconeixia el fet de ser el huité argentí que defensa la samarreta de l’entitat.

Corbalán, de 24 anys i 1,93 metres d’alçària, ha firmat este estiu amb el club valencià fins al 30 de juny de 2029, després de destacar en el San Pablo Burgos. El contracte a llarg termini reforça el seu paper com a aposta de present i futur en la línia exterior taronja.

Plans immediats amb el València Basket i la selecció

L’exterior argentí passarà en les pròximes hores el reconeixement mèdic amb el seu nou club i està previst que participe almenys en la primera sessió d’entrenament col·lectiu d’esta setmana, programada per al dijous.

Després d’eixa primera presa de contacte amb el vestidor i el cos tècnic, el jugador viatjarà divendres de tornada al seu país per a reincorporar-se a la concentració de la selecció argentina. En el seu calendari internacional immediat, Argentina s’enfrontarà el dia 27 a Puerto Rico a Mar del Plata i visitarà el 1 de setembre el combinat de Canadà.

Estes cites amb el seu combinat nacional arriben en un moment clau per a la seua projecció i obliguen el tècnic taronja a planificar la pretemporada tenint en compte la seua absència temporal, encara que el club compta que arribe rodat física i competitivament després d’esta finestra amb la selecció.

Últimes notícies

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.