273 milions europeus per a reforçar 95 municipis valencians després de la DANA

Ejemplo de shortcode con estilo
El Govern central destina 273 milions d’euros de fons europeus a 95 ajuntaments valencians per a reforçar la seua adaptació al canvi climàtic i la resiliència després de la DANA, amb actuacions en hidràulica, seguretat i vivenda.

El Govern d’Espanya ha resolt la convocatòria dels programes EDIL DANA i ha destinat 273 milions d’euros de fons europeus a 95 ajuntaments valencians per a reforçar la seua adaptació al canvi climàtic i la resiliència davant noves DANA, segons ha anunciat este dijous el ministre d’Hisenda, Arcadi España, durant una visita a Mislata.

El ministre ha detallat que es tracta de fons europeus cofinançats al 95 % per la Unió Europea. Estes ajudes arribaran als consistoris beneficiaris des d’este mateix matí, mitjançant la resolució oficial de la convocatòria EDIL DANA.

‘Agradecemos siempre a la Unión Europea y a la Comisión toda la solidaridad con las zonas afectadas como la dana. Esta mañana los ayuntamientos recibirán esa convocatoria, que está cofinanciada al 95 %’, ha explicat el ministre valencià davant els mitjans de comunicació.

Tres eixos d’actuació prioritaris

Arcadi España ha explicat que els projectes finançats es basaran en tres eixos estratègics. Tots tenen com a objectiu reduir l’impacte de futurs episodis de pluges extremes i garantir una millor resposta municipal.

En primer lloc, ha destacat la importància de reforçar la resiliència hidràulica i la connectivitat. Estes intervencions busquen millorar la capacitat de drenatge, canalització i gestió de l’aigua en cas de pluges torrencials.

‘Em pareix fonamental per a adaptar-nos a les possibles pluges torrencials’, ha remarcat el ministre en referència a este primer eix, centrat en infraestructures i mobilitat segura en episodis de DANA.

En segon lloc, el titular d’Hisenda ha subratllat la necessitat de reforçar la seguretat ciutadana. Això inclou nous sistemes d’alerta i comunicació precoç per a avisar la població amb antelació davant fenòmens meteorològics adversos.

El tercer eix se centra en la recuperació econòmica dels municipis afectats. En este àmbit, ha posat l’accent en actuacions en matèria de vivenda i en la reactivació de zones comercials i mercats locals danyats per la DANA.

Segons ha indicat España, estes iniciatives permetran no sols reparar desperfectes, sinó també modernitzar espais urbans clau i fer-los més resistents davant futurs episodis climàtics extrems.

Fons que se sumen a altres ajudes

El ministre ha recordat que estes noves ajudes no són l’únic suport econòmic després de la DANA. Ha destacat que ‘estos fons complementen els 1.745 milions d’euros que va posar el Govern d’Espanya als ajuntaments als pocs mesos de succeir la catàstrofe de la DANA’.

D’esta manera, ha remarcat que l’executiu central ha mantingut una línia de col·laboració continuada amb els municipis afectats. L’objectiu és avançar des de la fase inicial de reparació urgent cap a una fase de transformació i prevenció.

Actuació destacada a Mislata

Un dels projectes que es finançaran amb estes ajudes és el de Mislata. El municipi rebrà més de 9,5 milions d’euros per a una actuació integral en l’avinguda Gregorio Egea.

L’alcalde de Mislata, Carlos Fernández Bielsa, ha explicat que l’objectiu és convertir esta avinguda en ‘un espai més modern, més avantguardista i més resilient’. El projecte inclou una renovació urbana profunda per a millorar la seguretat, la mobilitat i la gestió de l’aigua.

‘Per a mi, com a alcalde, és un plaer i un orgull poder rebre el ministre. Per a Mislata és un gran impuls, era una gran necessitat i estem molt agraïts’, ha reconegut Fernández Bielsa.

Segons l’alcalde, esta inversió permetrà donar resposta a problemes històrics de la zona en episodis de pluges intenses. A més, suposarà una modernització de l’espai públic que beneficiarà veïns, comerços i activitats quotidianes.

En conjunt, els 273 milions d’euros dels programes EDIL DANA representen una injecció de recursos clau per a 95 municipis valencians. Estes ajudes busquen que les ciutats i pobles estiguen millor preparats davant el canvi climàtic i que puguen recuperar-se més ràpidament de futures DANA.

Últimes notícies

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.