Martínez Mus exigix a la CHJ netejar els llits dels rius per a garantir la seua capacitat

Ejemplo de shortcode con estilo
El vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Vicente Martínez Mus, insistix que la Confederación Hidrográfica del Júcar és qui ha de garantir la capacitat hidràulica dels llits mantenint-los nets de vegetació i canyes, i li reclama actuacions abans de l’època de pluges.

El vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, ha afirmat que la Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) té la competència de garantir la capacitat hidràulica dels llits dels rius i barrancs, i que esta responsabilitat passa per mantindre’ls nets de vegetació i especialment de canyes invasores.

Martínez Mus ha respost així a unes declaracions prèvies de la comissionada del Govern d’Espanya per a la reconstrucció, Zulima Pérez. Esta responsable ha assegurat en un acte a Mislata (València) que la competència en planificació i retirada d’espècies invasores, com les canyes, en llits i barrancs correspon a la Generalitat, concretament a la Conselleria de Medi Ambient.

Segons el conseller, però, la qüestió clau és qui ha de garantir que els llits tinguen la capacitat hidràulica adequada quan arriben episodis de pluja intensa, cada volta més freqüents. En este sentit ha subratllat que la CHJ és l’administració responsable d’esta funció en les conques que gestiona.

‘Almenys la comissionada admet que és competència exclusiva de la Confederación Hidrográfica del Júcar garantir la capacitat hidràulica dels llits. Això no té cap gènere de dubte i la manera de fer-ho és mantenint nets eixos llits de vegetació, de canyes i de qualsevol cosa que impedisca que complisquen eixa funció’, ha assenyalat el conseller.

Permisos i taxes per a actuar als llits

Martínez Mus ha insistit que la Generalitat necessita autorització prèvia de la CHJ per a actuar en els llits, encara que siga per a tasques de neteja o manteniment ordinari. A més, ha remarcat que cada autorització comporta el pagament d’una taxa a la Confederació.

‘Si per a cada actuació ens toca sol·licitar-los permís, si inclús ens toca pagar taxes per cada autorització que ens concedixen, no hi ha cap dubte de qui té l’obligació de mantindre els llits en disposició de complir la seua funció i qui no ho està fent’, ha afirmat.

Per al vicepresident tercer, estes exigències administratives evidencien que la responsabilitat última sobre el bon estat dels llits recau en l’organisme de conca. Al seu juí, això implica que la CHJ ha d’assumir també el lideratge en les tasques de neteja i prevenció d’embussos.

Preocupació per l’arribada de les pluges

En este context, Martínez Mus ha defensat que la Generalitat ‘està preocupada per l’estat dels llits davant l’arribada de l’època de pluges’ i ha reclamat que la Confederación Hidrográfica actue amb antelació suficient. L’objectiu és que els rius i barrancs es troben ‘en les millors condicions’ quan es produïsquen episodis de precipitacions importants.

El conseller ha advertit que una falta de manteniment pot agreujar els riscos d’inundació en municipis situats a la ribera dels cursos fluvials. Per això defensa que la neteja regular de vegetació, canyes i altres obstacles és una mesura bàsica de prevenció.

‘Tot el que vaja dispersant l’atenció sobre eixe punt és esquivar la responsabilitat’, ha considerat el vicepresident tercer, en referència a les declaracions sobre el repartiment de competències. Ha insistit que ‘la Confederación té que fer tot el possible perquè els llits estiguen en les millors condicions quan arribe l’època de pluja i no ho està fent’.

Martínez Mus ha reiterat així la seua exigència perquè la CHJ intensifique les labors de neteja en els trams de rius i barrancs sota la seua gestió. També ha deixat clar que la Generalitat està disposada a col·laborar, però sempre dins del marc legal de competències i autoritzacions que, segons ha remarcat, establix la pròpia Confederació.

Últimes notícies

Javier Aguirre manté el mal inici al Valencia i continua sense guanyar

Javier Aguirre ha encadenat dos empats en els seus primers partits amb el Valencia i encara no ha estrenat el caseller de victòries, en una dinàmica que repetix els seus inicis en altres equips de LaLiga.

Els veïns de la zona zero de la dana Adam a la Safor comencen a netejar i a calcular danys

Els municipis més afectats per la dana Adam al sud de València han començat este dimarts a buidar aigua, llevar fang i valorar els danys, després d’un episodi de pluges que ha deixat fins a 700 litres per metre quadrat.

Els pobles afectats per la dana Adam seran zona catastròfica

El Govern ha anunciat que declararà zona afectada greument per emergència de protecció civil els municipis castigats per la dana Adam, entre ells localitats de la Comunitat Valenciana. Pedro Sánchez ho ha comunicat al Puesto de Mando Avanzado d'Oliva.

Oliva parla amb els evacuats per al seu reallotjament i accelera el retorn de llum i aigua

L’Ajuntament d’Oliva ha iniciat el reallotjament de les persones evacuades per la dana Adam i el recompte de desperfectes per restablir prompte els subministraments de llum i aigua potable, especialment a la zona de la platja.

Detingut a Tarragona el presumpte agressor de la dona apunyalada a Benicarló

La Guàrdia Civil ha detingut a la província de Tarragona el presumpte autor de l'apunyalament d'una dona de 33 anys a Benicarló. La víctima continua hospitalitzada amb pronòstic reservat i està sota vigilància junt amb el seu fill menor.

La dana Adam afluixa després de deixar quatre morts i greus inundacions al litoral valencià

El temporal associat a la dana Adam ha començat a remetre després de provocar pluges històriques, quatre morts i greus inundacions, sobretot entre el litoral de València i Alacant. La millora del temps ha permés alçar confinaments, reobrir carreteres i iniciar la neteja, mentre es preparen ajudes i es demana zona catastròfica.

Continua tallat el túnel de l’AP-7 a Pilar de la Horadada amb cinc cotxes dins

El túnel de l'AP-7 a Pilar de la Horadada continua tancat per la inundació causada per la dana Adam, amb aigua, fang i cinc vehicles atrapats, encara que els ocupants han sigut evacuats il·lesos.

Acaben les alertes hidrològiques en Pego i Algar però continuen tancades diverses carreteres

Emergències dona per acabat el nivell groc per risc hidrològic a les zones Pego-Girona-Gorgos i Algar-Alicantí, però Trànsit manté talls en vies com l’AP-7 per les inundacions de la dana Adam.