Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

Ejemplo de shortcode con estilo
El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha activat per a este dimecres l’alerta groga per pluges i tempestes a l’interior nord de la província de Castelló, on es poden registrar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes amb possible granissat entre les 14.00 i les 22.00 hores.

Segons ha informat l’organisme autonòmic, la decisió s’ha pres després de l’avís de nivell groc emés per l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que preveu precipitacions intenses en esta franja horària de la vesprada i nit.

Previsió de pluges intenses i granís

L’Aemet ha detallat que durant la vesprada d’este dimecres, 2 de setembre, poden produir-se ruixats forts i tempestes a les comarques de l’interior nord de Castelló. Estes precipitacions podrien deixar acumulats de fins a 20 litres per metre quadrat en només una hora.

A més, les tempestes poden anar acompanyades de granís. En alguns punts concrets, la intensitat de les descàrregues elèctriques i de la pluja podria ser superior a la prevista de manera general per a la zona.

Segons recorda Aemet, un avís de nivell groc per tempestes indica que s’esperen tronades fortes en l’àrea afectada. En determinats moments, estes tempestes poden presentar una intensitat puntualment més alta, encara que habitualment no arriben als llindars dels nivells taronja o roig.

Davant esta situació de risc meteorològic baix però existent, el Centre de Coordinació d’Emergències recomana mantindre la vigilància sobre l’evolució del temps, especialment en zones rurals i de muntanya de l’interior castellonenc, on les pluges curtes però intenses poden provocar problemes puntuals en barrancs i camins.

Últimes notícies

La flota mediterrània aspira a pescar 180 dies l’any que ve

Miguel Castell ha defensat davant la UE ampliar a 180 els dies d’activitat de la flota mediterrània en 2027. També ha reclamat normes adaptades i menys restriccions acumulades.

Més de 300 persones descobrixen el taller de Renfe a València

Més de 300 persones han visitat la base de manteniment de Renfe a València durant la jornada de portes obertes pel Dia del Tren. A escala estatal, les nou bases obertes han rebut més de 2.400 visitants.

Picanya acollirà el seminari de la Filmoteca sobre *El pisito*

La Filmoteca Valenciana dedicarà del 25 al 27 de novembre un seminari a la pel·lícula de 1959, amb sessions a València i Picanya. Les persones residents en municipis afectats per la dana de 2024 podran inscriure’s gratuïtament.

La CV-700 en Onda reabre i recupera la circulació després de la dana Adam

La CV-700 a Onda ha reobert després de les pluges del 18 al 20 d’octubre. Així, ja circula el trànsit per les 14 carreteres autonòmiques afectades.

Compromís denuncia a Antifraude contractes de l’Exaltació de 2024

Compromís ha denunciat davant Antifrau possibles irregularitats en els contractes de l’Exaltació de les Falleres Majors de València de 2024. L’Agència ha obert una investigació arran de la denúncia de Pere Fuset.

Quatre dones detingudes a Alacant per furtar en una perfumeria

La Policia Nacional ha detingut quatre dones d’entre 29 i 43 anys a Alacant. Presumptament, furtaven perfums mentre ocultaven la seua identitat amb roba d’aparença àrab.

La dana de 2024 se agravó por crecidas simultáneas en varios barrancos

La UPV concluye que las crecidas casi simultáneas de varios barrancos, los sedimentos y la urbanització de zones inundables van agreujar la dana de 2024 a l’Horta Sud.

Presó per deu atracaments a gasolineres de l’Horta Nord

Un home de 52 anys ha ingressat en presó preventiva per deu atracaments amb arma blanca a gasolineres de l’Horta Nord. Les estacions estaven ateses per dones que es trobaven soles.