El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts Valencianes, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’utilitzar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com una ‘cortina de fum’ per a amagar el que ha qualificat com un ‘problema grandíssim’ a Ceuta.

Martínez ha fet estes declaracions davant els periodistes després que el PSPV haja anunciat que demanarà a la Conselleria d’Emergències informació detallada i verificable sobre els mitjans desplegats durant els incendis. Els socialistes sospiten que les dades oficials no es corresponen amb els recursos que realment treballaven sobre el terreny.

Crítiques del PP a l’estratègia del PSPV

‘Em crida molt l’atenció que isquen ara amb estes històries, quan si alguna cosa s’ha ressaltat en l’atenció d’eixos incendis ha sigut la coordinació per part de totes les institucions‘, ha afirmat Martínez.

La dirigent popular ha subratllat que en el Cecopi estaven presents tant la delegada del Govern en la Comunitat, Pilar Bernabé, com la ministra Diana Morant. Segons ha relatat, totes dues estaven al Puesto de Mando Avanzado ‘quan es prenien determinacions, quan es comptabilitzaven els mitjans’.

Per això, s’ha preguntat si ‘estaven realment o estaven de postureo’, perquè, segons ha assenyalat, en cas contrari no entén que el PSPV ‘aterrisse ara en setembre amb este tema’. Ha insistit que la coordinació institucional ha sigut un dels punts més destacats de la gestió dels focs.

Martínez ha recordat també que en agost es va celebrar una Diputació Permanent en la qual el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ‘va donar totes les dades dels incendis que fins a eixe moment havien ocorregut’. Ha remarcat que en aquella sessió no va escoltar als socialistes qüestionar la informació oferida.

Defensa de la gestió i de la inversió en prevenció

La portaveu del PP ha defensat que en la Comunitat Valenciana ‘s’ha apostat més que mai en els pressupostos per la prevenció d’incendis‘. En este sentit, ha assenyalat que hi ha una partida de ‘més de 150 milions tant per a l’atenció als incendis com per a tot el tema dels bombers forestals’.

Segons Martínez, estes xifres demostren que el Consell ha reforçat la capacitat de resposta davant els focs i ha posat l’accent en les labors preventives. Ha considerat que el debat hauria de centrar-se en com millorar encara més la protecció del territori i dels veïns afectats pels incendis forestals.

‘El PSPV ve a fer política en estos moments amb els incendis i crec que no és el que toca’, ha indicat Martínez. A parer seu, els socialistes busquen ‘fer una cortina de fum a la realitat que estem vivint a Espanya en estes moments i la realitat és que tenim un problema grandíssim a Ceuta‘.

D’esta manera, la dirigent popular ha vinculat directament l’ofensiva parlamentària anunciada pel PSPV sobre els incendis amb la situació a Ceuta. En la seua opinió, la petició d’explicacions sobre els mitjans desplegats en els focs respon més a una estratègia política que no a un interés real per la gestió de les emergències en la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.

Dos de cada tres bars i restaurants valencians facturen menys per la calor i els macroesdeveniments

El 67 % dels locals dhostaleria valenciana ha vist baixar els seus ingressos este estiu per la calor extrema, la contenció del gasto i la coincidència amb macroesdeveniments. El client local sha consolidat com a principal suport del sector i la majoria de negocis no ha contractat reforços.