Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos

Ejemplo de shortcode con estilo
Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos, després de trobar els seus restes en una vivenda i detindre els pares a València acusats d’homicidi. El cas ha commocionat el municipi, que descriu la família com aparentment integrada i sense senyals evidents de risc.

La localització del cos sense vida d’un bebé de 18 mesos en una vivenda de Santa Bàrbara, al sud de Tarragona, i la detenció dels pares en l’estació del Nord de València, acusats d’homicidi, ha commocionat el municipi, que parla d’‘un desenllaç que ningú podia esperar’, segons ha explicat l’alcalde, Josep Lluís Gimeno.

L’Ajuntament de Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol oficial, hui i demà, i ha anunciat un minut de silenci en senyal de condol. La decisió busca mostrar el suport institucional i veïnal davant un cas que ha sacsejat profundament el poble.

Segons Gimeno, el veïnat ha patit una evolució emocional molt intensa. ‘Hem passat de l’angoixa a la indignació i ara estem en fase de recuperació’, ha resumit l’alcalde sobre l’estat d’ànim col·lectiu.

Investigació policial i vivenda insalubre

Els Mossos d’Esquadra van trobar dijous els restes del bebé que buscaven des del cap de setmana passat, després que l’avi denunciara la seua desaparició. L’escorcoll es va centrar en la casa on residia la família, situada a Santa Bàrbara.

En esta mateixa vivenda, els agents ja havien rescatat entre divendres i dissabte 28 gossos desnodrits i en unes condicions d’higiene qualificades de pèssimes. També hi van localitzar altres animals morts, fet que va intensificar les sospites sobre el que podia haver passat dins de la casa.

L’immoble és de propietat de la família i, segons l’alcalde, no cridava l’atenció des de fora. ‘L’immoble on vivien és de la seua propietat i aparentment és estàndard, normal, però per dins estava en un estat totalment deplorable i insalubre. No sé com van poder acumular tanta brossa i maltractar els animals’, ha assenyalat Gimeno.

Detenció de la parella per homicidi

Els pares del bebé van ser detinguts dimecres al matí per la Policia Nacional en l’estació del Nord de València, acusats d’un delicte d’homicidi. Dijous van passar a disposició del jutjat de primera instància i instrucció número 2 d’Amposta, onde van prestar declaració.

Després, la policia va traslladar la parella fins a la vivenda que s’estava inspeccionant, on finalment es van trobar ‘restes humans compatibles amb la cerca’ del bebé, segons ha detallat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). Tots dos continuen detinguts i la causa es troba sota secret de sumari.

La parella tenia quatre fills: el bebé mort i altres tres xiquetes. La família residia a Santa Bàrbara des de 2019, any en què va arribar procedent de Castelló. ‘La mare és del poble i el pare és valencià’, ha comentat l’alcalde per a explicar l’arrelament aparent al territori.

Segons Gimeno, la família estava integrada en el municipi i participava en la vida quotidiana. Van ser rebuts en l’Ajuntament perquè el bebé va ser el primer que va nàixer allí en 2025, un fet que els va donar visibilitat entre el veïnat.

‘La mare portava els xiquets al col·legi, anava a comprar al supermercat, eixia al carrer i fins i tot va participar amb les xiquetes en una carrossa en les passades festes majors. En canvi, el pare quasi no interactuava amb la gent’, ha detallat l’alcalde.

Seguiment de serveis socials i reacció veïnal

Els servicis socials del Consell Comarcal del Montsià feien un seguiment de la família. Segons ha explicat l’alcalde, ja s’havien fet actuacions prèvies relacionades amb els animals que hi havia en la vivenda, la qual cosa indicava preocupació per la situació, almenys en l’àmbit de benestar animal.

La casa està situada al carrer Major, molt prop de la plaça major i de l’Ajuntament, en una zona cèntrica del poble. Un dels veïns ha contat que no s’imaginava el que passava dins. ‘No m’imaginava que en eixa casa hi haguera tants gossos perquè mai se sentien lladrucs, però és veritat que desprenia mala olor cap al carrer’, ha relatat.

Una altra veïna, que ha demanat mantindre l’anonimat, ha descrit la sorpresa general. ‘Ens ha agafat per sorpresa, semblava una família normal. Estem molt commocionats pel que ha passat. És terrorífic’, ha apuntat.

El jutjat de primera instància i instrucció d’Amposta té previst practicar hui noves diligències relacionades amb el cas. A partir d’estes actuacions, haurà de decidir si decreta presó provisional per als pares del bebé o si els deixa en llibertat amb mesures cautelars, mentres la investigació continua per aclarir totes les circumstàncies de la mort del menor.

Últimes notícies

El Castellón firma la millor defensa del futbol professional espanyol

El CD Castellón només ha rebut quatre gols en les onze primeres jornades de la Liga Hypermotion. És l’equip menys golejat de Primera i Segona divisió.

Vox reclama una campaña electoral sin violencia en València

Ignacio Gil Lázaro ha demanat a Roger Llanes que garantisca una campanya electoral sense altercats violents en la circumscripció de València.

La incertesa sobre les ajudes encara frena el camp valencià

La Unió denuncia que, dos anys després de la dana d’octubre de 2024, continuen pendents ajudes, reparacions i respostes sobre les parcel·les afectades.

El pla climàtic de la UE vol protegir les llars i les infraestructures

La Comissió Europea vol que els països integren els riscos climàtics en les seues decisions i es preparen per a un escalfament de tres graus en 2100. El pla també aborda infraestructures, assegurances i protecció davant la calor.

El PP promete que València tindrà veu en el Govern d’Espanya

El PPCV ha presentat les llistes al Congrés i al Senat per al 29 de novembre. El partit afirma que hi estan representades totes les comarques.

La reconstrucció després de la dana ja suma 10.028 milions d’euros

El Govern ha abonat 10.028 milions d’euros per a reconstruir les zones afectades per la dana de València. Les ajudes inclouen indemnitzacions, projectes municipals i suport a empreses i famílies.

La UE prepara sus infraestructuras i empreses per a un escalfament de 3 graus

La Comissió Europea vol que els països de la UE incorporen els riscos climàtics a les decisions econòmiques i polítiques. El pla pren com a referència un escalfament de tres graus en 2100.

València reclama més efectius policials davant possibles aldarulls dissabte

María José Catalá ha demanat a Fernando Grande-Marlaska recursos i coordinació policial per a evitar aldarulls a València dissabte 31 d’octubre.