Sueca acollirà este diumenge, al Passeig de l’Estació, 40 xefs de 14 països dels cinc continents que competiran per cuinar la considerada millor paella del món, en la 65 edició del Concurs Internacional de Paella Valenciana.
Els participants hauran de seguir la recepta tradicional del certamen. L’organització vol garantir així la fidelitat al plat original i consolidar la seua projecció internacional com a referent gastronòmic.
La regidora responsable de l’esdeveniment, Teresa Ribes, ha assenyalat que els cuiners competiran per elaborar ‘la millor paella del món‘, i ha destacat que el concurs ho farà ‘seguint la recepta tradicional d’este certamen gastronòmic decà a Espanya, honrant el seu passat i assegurant el seu futur del nostre plat més internacional’.
Per la seua part, l’alcalde de Sueca, Julián Sáez, ha remarcat en un comunicat ‘l’aposta ferma’ de l’Ajuntament per donar continuïtat a este llegat. Segons ha indicat, el consistori vol seguir ‘cuidant i valorant el seu passat, engrandint el seu present i assegurant el seu futur’.
El director del Concurs, Tony Landete, ha posat l’accent en la trajectòria de la cita. Ha valorat ‘la importància que un certamen així no només aconseguixca complir 65 anys d’història, sinó que puga continuar fent-ho sense perdre ni un àpex de qualitat i professionalitat’.
Premis i reconeixements
A més del primer, segon i tercer premi a la millor paella d’esta 65 edició, el jurat atorgarà diversos guardons específics. Hi haurà premis per a la millor paella cuinada per un restaurant local, un restaurant autonòmic, un restaurant estatal i un restaurant internacional.
La 65 edició ha comptat amb tres semifinals prèvies. En la semifinal autonòmica, celebrada en la ciutat de Castelló, el jurat ha triat els establiments que passaven a la gran final de Sueca.
Per part de la província de Castelló, s’han classificat Tasca del Puerto, del Grau de Castelló, i Vaiven, d’Alcossebre. De la província de València, han accedit Casa Quitín, de Burjassot; Restaurant La Palmera, de Paiporta; Restaurant Isabel Playa, de la Platja de Gandia; Restaurant Ca Ladio, de Llombai; Restaurant La Garrofera, de Serra; Restaurant Goya Gallery, de València; Restaurant Setaygues, de Siete Aguas; Restaurant La Llarga, de València; Restaurant Los Mejillones 3, de València; i Restaurant Ca Teresa, de l’El Saler.
En l’àmbit estatal, el concurs comptarà amb participants de diverses comunitats autònomes. Estaran presents Morralla Restaurante, de Palma (Balears); Arrocería del Buen Yantar, de Poblete (Ciudad Real); Finca El Marchante, de La Herradura, Almuñécar (Granada); Restaurant Yama Baqueira, d’Arties (Lleida); Cal Teixó, de Sant Llorenç de Morunys (Lleida); En Blanko Taberna, de Pinto (Madrid); Restaurant Cortijo San Antonio, de Casarabonela (Màlaga); Arrocería y Brasas Titanium, de Calasparra (Múrcia); Hotel Salamanca Montalvo, de Salamanca; La Basílica, de Candelaria (Santa Cruz de Tenerife); Arrozante, de Sevilla; i Ruota Arroces, de Bormujos (Sevilla).
La representació local de Sueca en la final correrà a càrrec del Bar del Trinquet, Restaurant Llopis i Restaurant Sequial 20. Estos establiments competiran en igualtat de condicions amb la resta de participants, però optaran també al premi específic per al millor restaurant local.
En l’apartat internacional, el certamen ha celebrat enguany semifinals en les ciutats de Querétaro (Mèxic) i Takatsuki Osaka (Japó). Els guanyadors han sigut Burguettos, d’Apizaco, Tlaxcala, i Casalina, de Kanagawa.
A més d’estos dos restaurants, competiran en la gran final de Sueca Amor al Plato, de General Roca, Río Negro (Argentina); Simply Spanish, de Melbourne (Austràlia); Restaurant Rojo Madrid, de Barranquilla (Colòmbia); Don Juan Tapería y Arrocería, de Hradec Králové (República Txeca); Martos’s Rice, de San Antonio, Texas (Estats Units); Paella del Sol El Candelo, de Bidart (França); Amers, de Tànger (Marroc); La picaella.pe, de Lima (Perú); David Soriano Events, de Zurich (Suïssa); Urla Bagevi Vineyard, d’Urla, Izmir (Turquia); i Paella in the Pod, de Londres (Anglaterra).
Segons ha avançat l’organització, els 40 participants seran valorats per un jurat de reconegut prestigi professional. Els membres procedixen de diferents àmbits relacionats amb la gastronomia. Un notari supervisarà el procés per a garantir la transparència en les puntuacions i el resultat final.







