Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Ejemplo de shortcode con estilo
Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

Levante i Elx han vist com el seu límit de cost de plantilla s’ha disparat per a esta temporada en Primera. En canvi, Vila-real i València, els altres dos equips de la Comunitat Valenciana en l’elit, es mantenen en valors semblants als del curs passat, amb un lleuger descens en el cas groguet i un xicotet augment en el conjunt de Mestalla.

LaLiga ha fet públics esta setmana els límits de cost de plantilla esportiva (LCPD) de tots els clubs de Primera i de la Liga Hypermotion. Esta xifra marca l’import màxim que cada entitat pot gastar durant la temporada en jugadors, cossos tècnics, filials i altres seccions professionals.

Què inclou el límit de cost de plantilla

El LCPD no es limita als salaris. També integra traspassos, amortitzacions de fitxatges i primes, tant per objectius individuals com col·lectius. Així, la xifra que fixa LaLiga servix de marc per a planificar fitxatges i renovacions sense posar en risc l’estabilitat econòmica del club.

Cada entitat proposa un límit de gasto a LaLiga. Després, l’Òrgan de Validació de la patronal revisa i aprova la quantitat definitiva per a garantir que el club complix els criteris de viabilitat. Els equips poden sol·licitar un límit inferior al màxim que podrien tindre o, fins i tot, no gastar-lo completament.

En el cas del Vila-real, és el club valencià amb un límit més alt. Per a esta campanya, el seu LCPD queda fixat en 170,5 milions d’euros, enfront dels 173 milions de la temporada passada. Açò suposa un descens aproximat de l’1,5%, encara que manté una capacitat de gasto molt elevada en comparació amb la resta.

El València CF és el segon equip de la Comunitat Valenciana amb més marge. El seu límit actual és de 98,8 milions, quan després del mercat d’hivern passat disposava de 95,6 milions. Per tant, ha aconseguit un augment del 3,3%.

En el cas del club de Mestalla, a l’estiu se li havia assignat inicialment un LCPD de 75,3 milions. No obstant això, diferents accions econòmiques i operacions de la pròpia entitat li han permés elevar este topall fins als 98,8 milions definitius.

Elx i Levante, grans pujades en el marge de gasto

L’Elx CF és el tercer club valencià amb més capacitat de gasto. El seu límit de cost de plantilla se situa ara en 60,14 milions. Després del tancament del passat mercat d’hivern, la xifra era de 36,8 milions i, en l’estiu anterior, de 40,4 milions.

Això implica que, respecte al mes de gener, l’increment arriba al 63,4%. L’entitat il·licitana havia començat la finestra estival amb un LCPD de 64 milions, però diversos moviments han provocat una lleugera reducció de quasi quatre milions fins als 60,14 actuals.

El cas del Levante UD és encara més cridaner. El club granota té assignat ara un límit de 45,5 milions. En el mercat d’hivern passat la xifra era de 17,4 milions, per la qual cosa la pujada és del 161,4%.

Si es compara amb l’estiu de 2025, quan tenia fixats 35,5 milions, l’augment és del 28%. A més, el Levante va començar l’últim estiu amb un límit de només 11 milions. Les diferents operacions que ha realitzat des d’aleshores li han permés quadruplicar eixa capacitat de gasto fins a arribar als 45,5 milions actuals.

Situació en la Liga Hypermotion

En la categoria de plata, la Liga Hypermotion, també hi ha canvis per als clubs valencians. El Castellón té ara un límit de 15,4 milions, enfront dels 11,5 milions amb què comptava en el passat mercat d’hivern.

L’Eldense, que va aconseguir l’ascens a finals de la passada campanya, disposa d’un LCPD de 5,7 milions. Esta quantitat marcarà el seu marge per a reforçar la plantilla i assegurar-se la permanència en una competició molt exigent.

Les noves xifres de LaLiga definixen el terreny de joc econòmic per als pròxims mesos. A partir d’estos límits, els clubs hauran d’ajustar fitxatges, renovacions i planificació esportiva per a complir la normativa i mantindre la seua estabilitat financera.

Últimes notícies

Xest recupera infraestructures amb més de 200 milions després de la dana

El Govern ha destinat més de 200 milions a reconstruir Xest després de la dana de 2024. La inversió també acompanya un projecte de vivenda protegida.

Demanen set anys de presó per una agressió sexual a Alacant

La Fiscalía ha sol·licitat set anys de presó per a un voluntari d’una associació LGTBI+ acusat d’agredir sexualment un migrant senegalés. El judici s’ha celebrat a Alacant.

Una gestoria haurà de pagar 20.709 euros a un treballador acomiadat

Una gestoria ha sigut condemnada a pagar 20.709,26 euros a un treballador estranger que va perdre la faena per errors en el seu permís de residència i treball.

La Comunitat Valenciana afronta més risc en la despesa pública

L’AIReF alerta del risc d’incomplir la regla de despesa en 2026 i 2027. També preveu més deute i un dèficit superior a l’1,5% del PIB.

Presó per a l’home que va deixar inconscient una dona a Paterna

Un home de 45 anys té decretat l’ingrés en presó després de ser detingut a Paterna. Se l’acusa d’agredir una dona per robar-li la bossa i d’assaltar una farmàcia amb un ganivet.

El Tribunal Supremo reclama 647.000 euros a Ábalos, Koldo García i Aldama

El Tribunal Supremo ha requerit 647.000 euros a Ábalos, Koldo García i Aldama per l’execució de la condemna vinculada als contractes de mascaretes. Els tres disposen de 15 dies per a pagar les quantitats fixades.

Elda nomena Raquel Sánchez Silva ambaixadora del calçat

Raquel Sánchez Silva ha firmat el llibre d’honor d’Elda abans de rebre el premi i ser nomenada ambaixadora del calçat durant un any. La ciutat li dedica una placa i li entregarà el guardó esta vesprada.

Els videojocs acosten els joves a les apostes amb diners reals

Especialistes reunits a València alerten que les caixes de botí i les recompenses aleatòries poden acostar els videojocs a les apostes. Reclamen prevenció basada en evidència i més atenció als joves afectats.